کد خبر 577500
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵

بارش باران، جاری شدن سیل و رانش زمین علاوه بر وارد آوردن خسارت سنگین به نواحی مرکزی و جنوبی چین تاکنون مرگ 10 نفر و مفقود شدن 4 تن را در پی داشته است.

به گزارش مشرق، رانش زمین و جاری شدن سیل زندگی میلیون ها نفر را در چند استان مختل کرده و باعث شده است زیان های اقتصادی زیادی به این کشور تحمیل شود.

در استان «خه نن» در مرکز چین زندگی 500 هزار نفر بر اثر سیل مختل شده، 20 هزار نفر به مکان های امن منتقل شده‌اند و نزدیک به 4 هزار نفر به کمک های فوری نیاز دارند.

خسارات سنگین سیل به مناطق مختلف چین +عکس

در منطقه خودمختار «گوانگشی» در جنوب چین نیز تاکنون 2 نفر جانشان را از دست داده اند و به رغم مختل شدن زندگی بیش از 300 هزار نفر، دهها بخش و ناحیه در منطقه تحت تاثیر این پدیده طبیعی قرار گرفته است.

در این منطقه و استان «خه نن» در مجموع بیش از 50 هزار هکتار زمین زراعی از بین رفته، دهها خانه مسکونی ویران شده و میزان خسارات بارش باران های سیل آسیا و سیلاب به بیش از 100 میلیون دلار رسیده است.

از استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین هم خبر می رسد که این استان بیشترین بارش باران را در طول 200 سال گذشته شاهد بوده و در خلال شش ساعت در روز گذشته در این استان نزدیک به 500 میلیمتر باران باریده است.

خسارات سنگین سیل به مناطق مختلف چین +عکس

گزارش های دریافتی از تلویزیون مرکزی چین نشان می دهد که در سطح این استان هم به دلیل جاری شدن سیلاب و ویرانی برخی از منازل مسکونی تاکنون هشت نفر کشته شده اند و از سرنوشت چهار نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.

در شماری از بخش های استان گواندونگ نیز وضعیت فوق العاده اعلام شده و نیروهای امدادرسان در حال کمک رسانی به سیل زدگان هستند.

همه ساله در فصول بهار و تابستان در نقاط مختلف چین بخصوص در مناطق جنوبی این کشور به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد باران های سیل آسیا می بارد و با جاری شدن سیل و رانش زمین زندگی میلیون ها نفر مختل می شود.

از هفته قبل سازمان هواشناسی چین در این مناطق «هشدار آبی» صادر و به مردم تاکید کرده بود که برای مقابله با این بلایای طبیعی آماده باشند.

همچنین در گزارشی که هفته پیش وزارت امور مدنی چین منتشر کرد، در طول یک ماه گذشته 66 نفر در پی بارش باران سنگین و جاری شدن سیل و همچنین وزش توفان شدید در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرق جان خود را از دست داده و 11 نفر نیز مفقود شده اند.

این در حالیست که دو هفته پیش نیز بر اثر رانش زمین در جنوب چین که پس از بارندگی های شدید در این منطقه رخ داد، 41 کارگر زیر آوار مانده اند که مرگ 35 نفر آنها تایید شده است.
در سال 1998 میلادی جاری شدن سیلی سهمگین در نقاط جنوبی چین دستکم جان 4 هزار نفر را گرفت.

در سال 92 نیز بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین نیز شد، حدود 300 نفر کشته و مفقود شدند و 520 هزار خانه تخریب شد.
 
توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل 25 کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس