در حالیکه تنها چند ساعت تا آغاز عملیات گسترده رزمندگان عراقی برای بازپس گیری شهر فلوجه از داعش باقی مانده، ارگان‌های رسانه‌ای حامی تروریسم برای تفرقه افکنی دست به کار شده‌اند

گروه بین‌الملل مشرق - در حالیکه تنها چند ساعت تا اعلام آغاز عملیات گسترده رزمندگان عراقی برای بازپس‌گیری شهر فلوجه از گروه تروریستی تکفیری داعش باقی مانده، شبکه تلویزیونی الجزیره ارگان پادشاهی جزیره قطر همچنان در حال تلاش برای تفرقه افکنی میان مردم عراق می‌باشد.

تقلای شبکه الجزیره برای تفرقه در عراق+عکس

بنابر این گزارش، پخش اخبار دروغین، انتشار تصاویر جهت‌دار و غیر واقعی، جوسازی شدید علیه نیروهای نظامی عراقی و توصیف آنها به ارتش طائفه‌ای!، وارد کردن اتهام کشتار مردم فلوجه توسط ارتش و بسیج مردمی عراق در حالیکه هنوز عملیات نظامی برای بازپس‌گیری آن اصولا آغاز نشده و فحاشی مکرر به دولت و نظامیان عراقی، تنها گوشه‌ای از حجم گسترده اخبار و تحلیل‌های این شبکه تفرقه‌افکن وابسته به جریان حامی تروریسم تکفیری در منطقه غرب آسیا را تشکیل می‌دهد.

تقلای شبکه الجزیره برای تفرقه در عراق+عکس

در این راه حتی کارکنان این شبکه نیز در صفجات اجتماعی خود گوی سبقت را در فحاشی و اتهام‌زنی و تفرقه‌افکنی میان فرزندان کشور عراق از یکدیگر می‌ربایند. بعنوان مثال در صفحه شخصی "فیصل القاسم" مجری دروزی مذهب و سوری‌تبار برنامه معروف "الاتجاه المعاکس" الجزیره در واکنش به درخواست انسانی فرماندهی نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق از مردم فلوجه برای خروج از شهر و استقرار در اردوگاه‌های آماده‌شده جهت جلوگیری از استفاده داعش از آنها بعنوان سپر انسانی و آسیب‌دیدن در عملیات نظامی، تاکید شده است که مردم فلوجه نباید شهر را ترک کنند چرا که در غیر اینصورت "میلیشیای شیعه!!" (بسیج مردمی عراق) اجازه بازگشت به آنها نخواهند داد!

تقلای شبکه الجزیره برای تفرقه در عراق+عکس

استفاده از عناوین توهین آمیز بطور مکرر در ادبیات رسانه‌ای این شبکه تفرقه‌افکن در حالی است که در عملیات‌های نیروهای بسیج مردمی عراق در شهرهای سنی‌نشین همچون رمادی، تکریت، الدجیل، بیجی و ... اولا بخش اعظمی از رزمندگان حاضر در عملیات‌ها را برادران اهل سنت بومی همان مناطق تشکیل می‌دادند و در ثانی بلافاصله پس از پایان عملیات و پاکسازی شهر از هزاران تله انفجاری که با مواد منفجره و تجهیزات مدرن اهدایی کشورهایی همچون قطر، اردن و عربستان از سوی داعش در منازل و خیابان‌های این شهرها تهیه و نصب می‌شد، بصورت رسمی از ساکنین این شهرها برای بازگشت و ادامه زندگی در امنیت و آسایش کامل دعوت بعمل می‌آمد. طی روزهای گذشته صدها تصویر از بازگشت مردم رمادی به منازلشان در حالی که اموال و امکانات زندگی آنها توسط خودروهای رزمندگان عراقی در حال حمل بود مشاهده می‌شد.

تقلای شبکه الجزیره برای تفرقه در عراق+عکس

شبکه الجزیره به گواهی اسناد غیر قابل انکار بزرگترین رسانه و بلندگوی گروه‌های تروریستی تکفیری طی 25 سال گذشته بوده است. از القاعده و طالبان، تا «سازمان جهاد در سرزمین رافدین» (شاخه عراق القاعده) به رهبری جنایتکار وحشی بنام ابومصعب الزرقاوی اهل اردن، بوکو حرام در نیجریه، الشباب در سومالی، شاخه‌های مختلف و متعدد داعش و القاعده در یمن، سومالی، مغرب، تونس، لبنان، عراق، فلسطین، سوریه، الجزائر و ... همگی و همگی الجزیره را ارگان رسمی خود برای نشان دادن اختصاصی جنایات خود علیه مردم کشورهای اسلامی و غیر اسلامی انتخاب می کنند. افکار عمومی جهان هرگز از یاد نبرده نخستین تصاویر از ذبح اسرا و گروگان‌های تروریستهای تکفیری در عراق و سوریه، ذبح دسته جمعی صدها و هزارن شیعه و اهل سنت ساکن شهر فقیر بامیان در افغانستان و هزاران هزار جنایت مشابه دیگر را.

تقلای شبکه الجزیره برای تفرقه در عراق+عکس

اما در رابط با شهر فلوجه نیز رویه شبکه الجزیره بر دروغگویی و وارونه جلوه دادن حقائق استوار است. این شبکه رسانه‌ای با انتشار مطالب احساسی تلاش می‌کند جنایتکاران مستقر در این شهر را که همزمان با حمله داعش به بخش‌های مختلف عراق با حمله به مراکز امنیتی و ذبح و کشتار دسته جمعی نظامیان عراقی به استقبال تروریست‌ها رفته بودند را گروهی از عشائر اهل سنت و مظلوم که هیچگونه دفاعی در برابر حملات نظامی کور ارتش عراق ندارند معرفی کند. در رد این سخنان حرف و حدیث بسیار می توان گفت لکن بهترین کار مراحعه به اینترنت و جستجوی نام این شهر "ولایت فلوجه" در فضای مجازی است تا مخاطب را با سیلی از تصاویر ذبح و اعدام و کشتارهای وحشیانه در حق مردم و نظامیان عراقی که زبان به معنای واقعی کلمه از وصف آن قاصر است روبرو کند.

تقلای شبکه الجزیره برای تفرقه در عراق+عکس

واقعیت این است که شهر فلوجه در حکومت دیکتاتوری صدام محل سکونت افسران و وابستگان به ارتش و سیستم اطلاعاتی وی بوده است و پس از سقوط صدام نیز صدها گروه و دسته‌جات مسلح تحت عناوینی همچون ارتش نقشبندیه، دولت اسلامی عراق، جماعه التوحید و الجهاد و داعش از هیمن شهر سر بر آورده و مرتکب جنایات بیشماری شدند. موقعیت جغرافیایی فلوجه به تروریست های مستقر در آن امکان گسترش بحران از استان الانبار به مناطق مرکزی همچون پایتخت بغداد و استان‌های شیعه و کردنشین جنوب این کشور را اعطا می‌کند. در هیمن راستا است که دو روز پیش هادی العامری فرمانده بسیج مردمی عراق به صراحت اعلام کرد که بغداد و استان‌های دیگر عراق بدون پاکسازی فلوجه از تروریست‌های بعثی - داعشی مستقر در آن هرگز روی آرامش را نخواهند دید.

تقلای شبکه الجزیره برای تفرقه در عراق+عکس

لازم به ذکر است که تنها بعنوان مثال شهر بغداد طی دو هفته اخیر صحنه حداقل 30 عملیات تروریستی در قالب انفجارهای بمب و حملات انتحاری خونین بود. شاید نیاز به ذکر نباشد که کلیه اهداف این حملات وحشیانه تنها و تنها غیرنظامیان بوند. مخاطب، با مراجعه به رسانه‌های عراقی و غیر عراقی با صدها تصاویر از انفجارها در اماکنی همچون بازار سبزی و میوه، بازار فروش احشام!، مسجد، مدرسه و ... مواجه خواهد شد که در حملاتی که عوامل آن از ساکنین فلوجه و یا تدارک دیده شده از فلوجه بوده‌اند صدها انسان بی گناه جان خود را از دست داده‌اند.

تقلای شبکه الجزیره برای تفرقه در عراق+عکس

تقلای شبکه الجزیره برای تفرقه در عراق+عکس

در پایان، علی رغم مخالفت‌های آمریکا که ناشی از فشارهای شدید و گسترده برخی کشورهای عربی همچون عربستان سعودی، اردن و قطر بوده است، عملیات بزرگ بازپس‌گیری شهر فلوجه از سوی نیروهای عراقی انجام خواهد شد و انشالله این شهر از لوث وجود گروه‌های تروریستی تکفیری و بعثی برای همیشه آزاد می‌شود. بازپس گیری شهر فلوجه موجب نابودی بخش اعظم توان نظامی داعش و کاهش قابل توجه توان نظامی و قدرت مانور آن برای عملیات در مرکز و جنوب عراق خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    عکس یکی مونده به آخر چیه منظورش؟؟؟
  • حسین ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    بسیار محتمل هست که آمریکا و انگلیس شیطنت کنند و مهمات و تدارکات از طریق هوایی برسانند به داعش. کاش نیروی هوایی عراق منطقه را محاصره هوایی کنه و همینطور پشتیبانی هوایی کنه از نیروها و اگر هم قادر نیست از روسها موقتا کمک هوایی بگیره.
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    درود بر ارتش عراق لعنت بر داعش و داعشیان آرزو می کنم از کشته های دواعش پشته بسازند
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    چه جالب به لشگر عراق، لشگر صفوی می گویند
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    چه جالب به لشگر عراق، لشگر صفوی می گویند
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    واقعا شبکه ی کثیفیه الجزیره . قطر فسقلی با نیم میلیو ن جمعیت آدم شده. یه موشک شهاب سه میخواد
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    تصاویر شهدای حملات انتحاری در شهرک صدر بغداد هست فکر کنم که بیش از 120 شهید داشته دارن شهدارا در حرم امام کاظم و امام علی طواف میدن
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    علی الحساب امریکایی ها فرماندهان ارشد داعش را با هواپیما از فلوجه خارج کردن
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    بکاربردن اینگونه واژه ها برای تحریک اهل سنت است. البته عده ای از اهل سنت که احساسی و بیسوادند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس