کد خبر 577757
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

نیروهای بسیج مردمی عراق پس از درگیری با عناصر تروریستی در «فلوجه» و شمال شرق «صلاح الدین» 68 تروریست را از پای درآوردند و 16 روستا را پاکسازی کردند.

جدیدترین خبرها از الانبار در غرب عراق به گزارش مشرق، نیروهای اطلاعات بسیج مردمی (الحشد الشعبی) پس از رصد اطلاعاتی موفق به شناسایی تجمع عناصر تروریستی داعش در مرکز شهر فلوجه شدند.

در ادامه، جنگنده‌های عراقی با دریافت اطلاعات از نیروهای بسیج مردمی، پایگاه‌های عناصر تروریستی را به طور دقیق هدف قرار دادند.

30 تروریست در مرکز فلوجه کشته شدند

در این حملات پایگاه های عناصر تروریستی به طور کامل منهدم شد و بیش از 30 تروریست کشته شدند.

پاکسازی 16 روستا در غرب «هیت»

از مناطق غربی شهر «هیت» در استان الانبار خبر می‌رسد که نیروهای متخصص و یگان مهندسی موفق شدند 16 روستا را در حدفاصل منطقه «البغدادی» و شرق شهر «حدیثة» از وجود بمب و مین پاکسازی کنند.

بنا بر این گزارش، روستاهای «العدوسیة، الوضاحیة، المروانیة، السمعانیة، البرازیة، الجودفیة، ابوالعلاء، الصاور، صوینخ، الربعی، الامیریة و الخالیدة » از جمله روستاهای پاکسازی شده هستند.

جدیدترین خبرها از الانبار در غرب عراق

بخش‌های زیادی از «الرطبه» تحت کنترل نیروهای عراقی است

ارتش عراق، عشایر اهل سنت منطقه و نیروهای بسیج مردمی با ادامه پیشروی در غرب استان الانبار بخش وسیعی از منطقه راهبردی « عکاشات» در شمال شهر الرطبة باز پس گرفتند.

منطقه « عکاشات» در حد فاصل مسیر ارتباطی شهر مرزی «القائم» و گذرگاه مرزی«طریبیل» واقع در مرز مشترک اردن و مناطق جنوبی استان قرار دارد.

با پاکسازی این منطقه، مسیر امداد رسانی تروریست‌ها از مناطق جنوب غربی استان الانبار به مناطق شمال غربی از جمله گذرگاه مرزی القائم در مرز سوریه قطع می شود.

همزمان با این پیشروی ها، عناصر تروریستی داعش، خانواده‌های خود را از گذرگاه القائم به شهر موصل منتقل کردند.

با پاکسازی گذرگاه مرزی طریبیل و شهر الرطبه، عملیات خنثی‌سازی بمب‌های کار گذاشته شده در این مناطق همچنان ادامه دارد.

نیروهای عراقی پاکسازی کامل استان الانبار را از دو محور شهر الرطبة و منطقه عکاشات به سمت مناطق شمالی استان الانبار و از غرب شهر هیت به سمت گذرگاه مرزی القائم ادامه می‌دهند.

کشته شدن 38 تروریست در شمال شرق صلاح الدین

از سوی دیگر، نیروهای اطلاعات تیپ 45 «کتائب حزب الله عراق» در محدوده رشته کوه‌های «حمرین»، تحرکات عناصر تروریستی در نزدیکی روستای «المسحک» در شمال شرق استان صلاح الدین را رصد کردند.

نیروهای عراقی با حملات توپخانه‌ای محل تجمع تروریست‌ها را هدف قرار دادند که در پی آن 4خودروی مجهز به دوشکا منهدم و 38 تن از تروریست‌ها کشته شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس