کد خبر 576356
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به ادعای نشنال اینترست، در سناریوی آمریکا برای جنگ در برخی کشورها، نام مستعار آریانا برای اشاره به ایران به کار رفته است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی «ویرتوالاز،» نشنال اینترست در مقاله ای نوشت: «آمریکا برای جنگ در کشورهای مشخصی تدارک می بیند و البته، نام این کشورها را مخفی نگه می دارد. اما، از نام های مستعار و علائمی که در این تمرینات نظامی برای کشورهای مورد نظر استفاده می شود، می توان فهمید که کدام کشورها در تمرینات نظامی ارتش آمریکا مدنظر هستند.»
 
در این مقاله آمده است: «در تمرینات نظامی نیروهای زمینی ارتش آمریکا، ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیز با نام های مستعار جای گرفته اند. در ماه آوریل 2015، ارتش آمریکا برای دخالت نظامی سربازان خود، پنج کشور دارای تاریخچه پیچیده را برگزید. «آریانا، آتروپیا، دوونیا، گورگاس و لیماریا» در چشم اندازی شبیه قفقاز قرار داشتند. این پنج کشور در گروه «محیط آموزشی عمل قاطعانه» که با نام اختصاری  DATE معرفی می شد، قرار داده شده بودند. اسناد موجود در پنتاگون نشان می دهد که این تمرینات نظامی بر اساس سناریوی جنگ در این کشورها طراحی شده بود.
 
به ادعای این مقاله، پنج دولتی که با نام های مستعار معرفی شده بودند، دارای ساختار سیاسی، اقتصادی، نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی و سایر ویژگی های مشابه هستند. دولتی که با نام مستعار آریانا معرفی شده، دارای ویژگی های مشابه ایران است. آتروپیا، مشابه جمهوری آذربایجان و لیماریا نیز مشابه ارمنستان است. در سناریوی این تمرینات نظامی ارتش آمریکا، دو کشور آتروپیا و لیماریا بر سر «گنجه سفلی» با یکدیگر اختلاف دارند.  
 
 در این سناریو، علائم کشور دوونیا با یکی از جمهوری های خودمختار روسیه و گورگاس با گرجستان همخوانی دارد. برای عملیات نظامی ارتش آمریکا در این کشورها 80 حالت مختلف در نظر گرفته شده است که شامل احتمالاتی نظیر «وقوع فجایع انسانی، شعله ور شدن ناگهانی تروریسم، بحران های داخلی و جنگ فراگیر در منطقه می شود.»
 
نشنال اینترست افزود: «در تعلیمات نظامی ارتش آمریکا در سال 2012 در پایگاه نظامی «فورت پولک» ایالت لویزیانا، عملیات دخالت نظامی ارتش آمریکا در صورت حمله آریانا، یعنی ایران به آتروپیا یعنی جمهوری آذربایجان و تسخیر چاه های نفتی آن، تمرین شده است.»
 
در این سناریو تمرین شده بوسیله ارتش آمریکا، آتروپیا یا جمهوری آذربایجان، به عنوان یک دولت «دیکتاتوری کلاسیک» و لیماریا یعنی ارمنستان به عنوان یک کشور دارای «نظام استبدادی» معرفی شده اند و آمده است که در آتروپیا (جمهوری آذربایجان) تمامی دستاوردهای ملی یا شکست ها به طور مستقیم در ارتباط با  نام خانواده حاکم (خانواده علی اف) انعکاس می یابد.
 

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی نیاز ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    مرگ برامریکای متجاوزکه تمام مسلمین جهان به خون آن تشنه است مرگش اینشاله نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس