کد خبر 576115
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک از آفریقای جنوبی ظهر امروز در سفر به دمشق با دکتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

گروه بین الملل مشرق- یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک از آفریقای جنوبی ظهر امروز در سفر به دمشق با دکتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

سفر هیئت بلندپایه آفریقایی به سوریه+عکس

بنابر این گزارش، این هیات به ریاست "نومانديا مفيكيتو" وزیر امور اجتماعی در دولت آفریقای جنوبی برای بحث و بررسی پیرامون راههای گسترش همکاری های دو کشور به سوریه سفر کرده است. دیدار با نخست وزیر، ریاست پارلمان و تجار سوری از دیگر رئوس برنامه های هیئت مذکور عنوان شده است. دکتر بشار اسد در دیدار نمایندگان دولت آفریقای جنوبی با اشاره به سپری شدن 6 سال از بحران تروریستی تکفیری علیه مردم و کشور سوریه بر عزم راسخ کشورش برای مبارزه با تروریسم تاکید و از آمادگی سوریه برای تبادل تجارب در این زمینه با طرف آفریقایی خبر داد.

سفر هیئت بلندپایه آفریقایی به سوریه+عکس

وی با اشاره به دشمنی غرب با ملت سوریه از رویکرد دوگانه غرب در مواجهه با پدیده تروریسم تکفیری انتقاد کرد و افزود: اگر تروریستها در سوریه و عراق دست به کشتار مردم بزنن و در این میان دهها هزار نفر کشته شوند غرب آنها را  معارضان میانه رو می نامد و اگر همان تروریستها به پاریس رفته و اقدام مشابهی انجام دهند آنها را تروریست خونده و از تمامی ابزارها برای مبرازه و نابودی آن بهره می برند. اسد تاکید کرد که غرب بدنبال شراکت و دوستی نیست بلکه دولت های وابسته و گوش به فرمان می خواهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس