کد خبر 574478
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با ابزار عدم علاقه برای مدیرعاملی بانک ملی گفت:سند راهبردی بانکداری اسلامی برای ارائه به بانک مرکزی بزودی آماده می شود اما باید از فیلترهای شرعی عبور کند.

به گزارش مشرق، علی دیواندری درباره آخرین وضعیت سند راهبردی بانکداری اسلامی به جمع خبرنگاران گفت: تنگنای اعتباری و چسبندگی نرخ‌های سود دو چالش مهم صنعت بانکی است. در این میان چالش تنگنای اعتباری از سال گذشته آغاز و در سال جاری ادامه یافته و  چسبندگی نرخ های سود به سمت بالا ، نتیجه آن و مسئله دوم است.

وی با بیان اینکه بانک ها با مشکل نقدینگی هم مواجه هستند ، ادامه داد: سند راهبردی بانکداری اسلامی توسط پژوهشکده پولی و بانکی تهیه شده و بزودی به بانک مرکزی ارایه می شود. در این سند انتظارات نظام بانکی برای پیاده سازی بانکداری اسلامی و انتظارات بانک مرکزی تبیین شده است.

به گفته این مقام مسئول نقشه عملیاتی این سند سال جاری یا سال آینده تهیه خواهد شد اما باید از کنترل بانک مرکزی و فیلترهای نظارت شرعی عبور کند تا ابلاغ شود.

دیواندری همچنین از آغاز بکار گروه حاکمیت شرکتی و بررسی شفافیت ترازنامه بانک ها با هدف کمک به تدوین صورت‌های مالی استاندارد بانک ها خبر داد.

وی درباره این موضوع که آیا زمزمه دعوت برای مدیرعاملی بانک ملی صحت دارد یا خیر؟ گفت: به شخصه علاقه‌مند ادامه فعالیت در پژوهشکده پولی و بانکی و به نتیجه رساندن برنامه ها هستم. بنابراین در من علاقه‌مندی برای پذیرش مسئولیت اجرایی نیست و شخصا علاقه‌مند نیستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس