نمایندگان مجلس در لایحه دائمی شدن برخی احکام قوانین برنامه‌های پنجساله توسعه، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را دائمی کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان مواد ارجاعی لایحه تنظیم برخی احکام قوانین برنامه‌های پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران را مورد بحث و بررسی قرار داده و ماده الحاقی 5 این لایحه را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1391 و اصلاحات بعدی آن دائمی می‌شود.

 ب- صدر بند 3 ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می‌شود:

3-  بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، 25 درصد (25%) جانبازی به 10 درصد جانبازی، 30 ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده‌ماه سابقه حضور در جبهه

تبصره- فرزند شهید مشابه جانباز پنجاه درصد (50%) محسوب می‌شود.

پ- تبصره زیر به ماده 26 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اضافه می‌شود:

تبصره- والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می‌باشند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشمول این ماده می‌شوند.

ت- ماده 66 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح شد:

عبارت «و جانبازان زیر بیست و پنج درصد(25%)» بعد از عبارت «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» اضافه می‌شود.

ث- تبصره (1) ماده 67 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

بعد از عبارت «آزادگان و خانواده آنان» عبارت «و جانبازان زیر بیست و پنج درصد(25%)» اضافه شد.

ج- ماده (26) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌شود:

بعد از عبارت «جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی» عبارت «جانبازان دارای محدویت جسمی، حرکتی» اضافه می‌شود.

چ- در انتهای ماده(70) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارت «بالای بیست و پنج درصد(25%)» حذف می‌شود.

ح- دولت به منظور استمرار، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در جهت حفظ کرامت ایثارگران با اولویت عرضه منابع مالی، فرصتها، امکانات و تسهیلات و امتیازات به ایثارگران، پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان، اقدامات زیر را انجام می‎دهد:

1- همسران و فرزندان شهدا از کلیه امتیازات و مزایای مقرر در قوانین و مقررات مختلف برای شخـص جانباز پنجاه‌درصد(50%) و بالاتر به استثنای تسـهیلات خودرو و حق پرستاری و کاهش ساعت کاری و حالت اشتغال برخوردارند. امتیازات ناشی از این بند شامل وابستگان فرزند شهید نمی‎شود.

تبصره- همسران شهدا کماکان از مزایای قانون حالت اشتغال بهره‌مند خواهند بود.

2- به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات درمانی به ایثارگران با حفظ کرامت و عزت ایشان و با رعایت ماده(49) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، بیمه تکمیلی ایثارگران و هزینه‌های مازاد بر بیمه‌های پایه(بیمه سلامت)، تأمین کلیه داروها و تجهیزات و اقلام پزشکی موردنیاز و بیمه تکمیلی جانبازان و افراد تحت تکفل، آزادگان و افراد تحت تکفل، فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها و پدر و مادر و همسر شهید اعم از شاغل در دستگاههای اجرائی و بازنشسته و مشمولان قانون کار و تأمین اجتماعی و غیرشاغل به استثنای ایثارگران نیروهای مسلح برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

تبصره- بیمه‌پایه(سلامت) ایثارگران مذکور و نیز فرزندان شهدا و افراد تحت تکفل آنها که تحت‌پوشش هیچ دستگاهی نبوده و ایثارگران بازنشسته و یا ایثارگرانی که مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی نمی‌باشند برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

3- کلیه دستگاههای اجرائی موظفند بیست‌درصد(20%) از اعتبارات فرهنگی خود را در چهارچوب موافقتنامه مبادله‌شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کنند.

4- به‌منظور کاهش هزینه‎های مهندسی ساخت مسکن برای خانواده‎های شهدا و ایثارگران، بنیاد شهید و امور ایثارگران مجاز است با رعایت قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 22/12/1374 و مقررات ملی ساختمان، صددرصد(100%) هزینه‎های خدمات مربوطه را برای یک‌بار و حداکثر برای یکصدمتر مربع تأمین نموده و هزینه آن را در بودجه سنواتی پیش‎بینی کند.

5‍- بورس تحصیلی داخل و خارج کشور به جانبازان پنجاه‌درصد(50%) و بالاتر، آزادگان با حداقل پنج سال اسارت و فرزندان شهدا و در خصوص اعزام به خارج مشروط به شرایط علمی موضوع قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور اعطاء می‎شود.

6- کلیه دستگاههای اجرائی مکلفند حداقل بیست و پنج درصد(25%) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود أخذ می‌کنند به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست‌و‌پنج درصد(25%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، آزادگان و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد(5%) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد(25%) و آزادگان کمتر از یک‌سال اسارت اختصاص دهند.

تبصره1- آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان ازکارافتاده کلی، آزادگان ازکارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه استخدامی این ماده با کسب حدنصاب قبولی و امتیازات لازم در آزمون‌های استخدامی پذیرفته شوند می‌توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره‌مند گردند.

تبصره 2- کلیه دستگاههای مشمول این قانون موظفند پس از بازنشستگی هر کدام از ایثارگران، از محل مجوز استخدامی خود با رعایت شرایط عمومی استخدام یکی از فرزندان شهید، جانبازان بیست و پنج درصد(25%) و بالاتر، آزاده، اسیر و مفقود الاثر را در آن دستگاه استخدام کنند.

تبصره3- بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است فرزندان شاهد و جانباز و آزاده را با اولویت فرزندان شاهد و سپس فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی و فرزندان آزادگان براساس مدت اسارت مذکور در این بند معرفی کند.

تبصره4- رزمندگان با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان، آزادگان و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان، فرزندان شاهد و جانباز و آزاده از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف می‌باشند و دستگاههای مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتداء آنها را به‌صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

تبصره5- کلیه مسئولان دستگاههای اجرائی پس از تعیین تکلیف سهمیه مذکور در این قانون می توانند اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز کنند. با متخلفان از اجرای این قانون مطابق قوانین و مقررات مربوط رفتار می‌شود.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران موظفند بر حسن اجرای این قانون در دستگاههای اجرائی نظارت کنند.

7- دانشگاهها و مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتخانه‎های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلفند حداقل بیست‌درصد(20%) اعضای هیأت‌ علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل رزمندگان با بیش از شش‌ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای بیست‌وپنج‌درصد(25%)، آزادگان بالای سه‌سال اسارت، همسران و فرزندان جانبازان بالای پنجاه‌درصد(50%)، همسران و فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از سه‌سال اسارت که دارای مدرک علمی مورد تأیید وزارتخانه‎های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‎باشند، حسب مورد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاهها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیأت‌علمی تأمین و از ابتداء آنان را به‌صورت عضو هیأت‌علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرای مرتبط و تأثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرط سنی و آزمون و مصاحبه استخدام کنند. مسؤولیت اجرای این حکم به طور مستقیم بر عهده وزرا و رؤسای دستگاههای مذکور است. مقامات یادشده در این خصوص، مجاز به اتخاذ تصمیم می‎باشند. احکام و امتیازات این بند شامل اعضای هیأت‌علمی فعلی دارای شرایط فوق نیز می‎شود.  

8- دولت مکلف است به‌منظور حفظ کرامت و منزلت ایثارگران و رزمندگان معسر نسبت به تأمین معیشت و پوشش بیمه‎ای آنان در قالب بودجه سنواتی اقدام کند. همچنین دولت موظف است نسبت به ساماندهی و برقراری مستمری بسیجیان و رزمندگان معسر دوران دفاع مقدس اعم از بسیجیان تحت فرماندهی سپاه پاسداران، کمیته انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی اقدام کند.

9- سند راهبردی خدمات‎رسانی به رزمندگان توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت‎وزیران می‎رسد.

10- آزادگانی که قبل از تصویب این قانون بازنشسته شده‌اند و به دلیل استفاده از دوبرابر شدن سابقه اسارت زودتر از خدمت سی‌سال بازنشسته شده‌اند می‌توانند برای یکبار و با رعایت شرط سنی زیر شصت و پنج سال با بازگشت به خدمت، سی‌سال خدمت را تکمیل کنند و سپس با لحاظ عین سوابق اسارت و با رعایت شرایط به بازنشستگی نائل آیند.

تبصره- مدت اسارت افراد مذکور که به خدمت اعاده می‌شوند صرفاً یک برابر محسوب می‌شود.

11- وزارت راه و شهرسازی موظف است مسکن جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان
هفتاددرصد (70%) و بالاتر را که قبلاً از زمین یا مسکن دولتی و تسهیلات یا وام مسکن ارزان‌قیمت استفاده نکرده‌اند با واگذاری مسکن و یا زمین بر مبنای زمین به قیمت منطقه‌ای سال واگذاری و سایر هزینه ها به قیمت تمام‌شده تأمین کند.

تبصره 1- بانکهای عامل موظفند تا تعیین تکلیف نهائی مسکن ایثارگران سالانه حداقل سالانه یکصدهزار فقره تسهیلات ارزان قیمت تأمین مسکن به ایثارگران واجد شرایط مذکور پرداخت کنند.

تبصره2- بانکهای عامل موظفند در روستاها یا شهرهای فاقد مسکن ملکی، پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت به واحدهای مسکونی قدیمی و قولنامه‌ای را به ایثارگران مشمول پرداخت کنند.

تبصره3- در مناطقی که محدویت زمین وجود ندارد و به جهت رفاه حال ایثارگران واگذاری زمین به‌صورت قطعه ملکی غیرمشاع می‌باشد.

تبصره 4- فرزندان جانبازان متوفی که متأهل و فاقد مسکن می‌باشند، همانند فرزندان شاهد از یک فقره تسهیلات مسکن ارزان قیمت بهره‌مند می‌شوند.

12-  دولت مکلف است به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر و فاقد درآمد بنا به تشخیص بنیاد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت‌تکفل جانبازان و آزادگان متوفی که فاقد درآمد هستند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت حداکثر معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.

13- بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است کلیه فرزندان شهید فاقد شغل و پوشش بیمه‌ای متقاضی شغل مناسب تا زمان تأمین اشتغال پایدار را تحت پوشش بیمه اجباری بازنشستگی و درمانی سازمان تأمین اجتماعی قرار داده و صددرصد(100%) حق بیمه مربوطه را تأمین و پرداخت کند.

14- بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است فرزندان شهید دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌‌العلاج و یا از کارافتاده کلی را همانند جانبازان از کارافتاده تحت‌پوشش کامل قرار داده و حقوق و مزایای مشابه به ایشان و خانواده تحت تکفل پرداخت کند.

15- جانبازان و آزادگان، همسران و فرزندان شهدا شاغل در کلیه وزارتخانه‌ها، دستگاهها و مؤسسات تابعه آنها، نیروهای مسلح، شرکتهای عمومی دولتی، در صورت تنزل از مناصب مدیریتی، اداری و لشگری، از کلیه حقوق و مزایای پست سازمانی یا همتراز شغل و پست بالاتر برخوردار می‌شوند.

16- مبنای حقوق بازنشستگی جانبازان، آزادگان، والدین، همسران و فرزندان شهید شاغل در دستگاهها و وزارتخانه‌ها و سازمانهای دولتی و لشکری و شاغلان در سایر بخشهای خصوصی و غیردولتی بر مبنای دو سال منتهی به بازنشستگی محاسبه و پرداخت می‌شود.

17- ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره‌مند می‌باشند با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول بند(الف) ماده(103) قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می‌توانند تا سی و پنج‌سال خدمت کنند.

18- دولت موظف است نسبت به تبدیل وضعیت جانبازان و فرزندان شهدا با بیش از پنج‌سال سابقه خدمت قراردادی در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی اقدام کند.

تبصره1- حکم این جزء شامل سهمیه استخدامی دولت است و به تعداد افراد مشمول تبدیل وضعیت‌یافته، از مجوزها و سهمیه‌های قانونی استخدام کسر می‌شود.

تبصره2- افرادی که بعد از لازم‌الاجراء شدن این قانون در دستگاه‌های مذکور به صورت قراردادی مشغول به کار می‌شوند مشمول حکم این جزء نخواهند بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 817
  • در انتظار بررسی: 34
  • غیر قابل انتشار: 807
  • علی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    22 5
    سلام.پدر من 27 ماه سابقه جبهه داره.معافیت تا متولدین چه سالی تعلق میگیره؟ ؟؟
  • رضا ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    7 4
    سلام. رزمنده یعنی کسی که داوطلبانه تو جبهه بوده؟ یا اگه کسی سربازیش تو جبهه بوده هم رزمنده به حساب میاد؟ این قانون معافیت برای متولدین چه سالهاییه؟
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    6 3
    رزمنده فرق نمیکنه که سربازی باشه یاغیره .درهرصورت همه دریک جبهه درکنارهم ازخاک ومیهن خوددفاع کردند.
  • امیر ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 0
    سلام . متولدین 72 یا قبل 72
  • امیر ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    5 1
    سلام. دوستان این مصوبه از کی اجرایی میشه ؟؟ تشکر.
  • سید ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    6 0
    کی اجرا میشه این قانون؟؟؟؟
  • سید مصطفی ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 1
    سلام. وقتتون بخیر. پدر من ۴۶ ماه سابقه ی حضور در جبهه داشته که برادرم با استفاده از معافیت ۳۰ ماهه ی جبهه، معاف شده. الان ۱۶ ماه از سابقه ی جبهه ی پدرم باقی مونده، آیا با این قانون جدید، بنده معاف میشم؟ از چه زمانی این قانون اجرایی میشه؟ آیا باید در جای دیگه هم به تصویب برسه؟
  • احمد ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    10 2
    اقا یعنی این حتمی هستش؟یعنی من با 10 درصد جانبازی پدرم معافم؟؟؟
  • امیر ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    5 1
    من اول تیر اعزامم و پدرم ۱۵ ماه منطقه جنگی داره ، این قانون کی ابلاغ میشه تا بتونم استفاده کنم؟؟ از کجا باید پیگیر باشم؟؟؟ لطفا راهنمایی ام کنید خیلی ضروریه
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    4 1
    لا اقل فكري به حال معلولين هم بكنيد .
  • محمد ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام من که برادرم با قانون 30 ماه رزمندگی و 10درصد جانبازی پدرم معاف شده حالا با این قانون جدید من هم میتونم معاف بشم؟؟
  • حميدرضا ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    5 0
    پدرم ٢٠ ماه جبهه داره،با اين قانون معاف ميشم ؟ لطفا جواب بديد،مرسي
  • سجاد ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    8 1
    دوستان همتون دقت کنین. این ۲ سوال من سوال خیلیاست . کسی که اطلاع داره ممنون میشم جواب بده . ۱. این قانون امروز تصویب شد ، کی اجرا میشه ؟ ۲. طبق قانون قبل برای معافیت ، فرزند ایثارگر محدودیت سنی نداشت ولی فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد باید متولد قبل ۷۲ میبودند تا بتونند از تخفیف بهره مند بشند در خدمت سربازی . آیا با قانون جدید محدودیت سنی برای فرزندان جانباز ۱۰ درصد تا ۲۵ درصد برداشته میشه ؟!
  • رسول ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    4 1
    سلام.من پدرم 22ماه سابقه حضور در جبهه داره و 5درصد جانبازی....و من متولد 73ام... معافیت شامل منم میشه یا نه؟؟؟؟
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    3 13
    چرا همه دنبال معافی و فرار از سربازی هستن؟
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    سلام من پدرم 14 ماه سربازیش تو بیمارستان ارتش دزفول خدمت کرده ميخواستم بپرسم منم شامل این قانون میشم یا نه؟
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    من پدرم 14 ماه تو دزفول تکنسین اطاق عمل بود می خواستم بپرسم که منم شامل این قانون میشم یا نه؟
  • مصطفی ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    سلام پدر من جانباز ۵۵درصد جنگ تحمیلی هستند. عمو و برادرم از سربازی معاف شدن. ایا با این قانون جدید من میتونم معاف شم؟
  • مهدی ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    5 2
    سلام خسته نباشید.پدر بنده 26ماه سابقه جبهه داره ولی نه به صورت داوطلبانه.برای برادر کوچکترم 9ماه کسری گرفتیم که البته خدمتش رو تموم کرده.الان با این قانون جدید من معافم؟ لطفا سریع پاسخ بدین مرسی فداتون
  • نیما ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    4 0
    آقا وجدانن یکی پیگیری کنه این خبرو قانونش باید ابلاغ بشه؟؟
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    من پدرم 14 ماه تو دزفول تکنسین اطاق عمل بود می خواستم بپرسم که منم شامل این قانون میشم یا نه؟
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 1
    مشرق اگه در مورد اجرایی شدن این مصوبه چیزی می دونید مخاطبین تون رو راهنمایی کنید تا ذهنشون آروم شه ؟ آیا این نهایی شده و گرفتار پیچ و خم های متعارفه یا میشه روی حرف مجلسون حساب کرد؟؟
  • نیما ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    آقا وجدانن یکی پیگیری کنه این خبرو قانونش باید ابلاغ بشه؟؟
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    چرا پس تو اخبار نمیگه
  • رضا ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    این از کی اجرایی میشه لطفا هر کسی می دونه پاسخ بده .ممنون
  • سرباز ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    من ا تیر اعزاممه و متولد 72 هستم پدرمم 22 ماه سابق جیهه داره ایا این قانون به تصویب رسیده و به نیروهای مسلح اابلاغ شده ؟ اصلا این خبر کلا صحت داره ؟ اخه خبرگزاری های زیادی پوشش ندادن این خبر
  • علیرضا ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    سلام,من اعزامی ۱/۱۲/۹۴ هستم ,متولد ۷۱، و پدرم هم ۲۲ ماه سابقه جبهه داره,میخواستم ببینم قانون جدید شامل حال منم میشه یا فقط اعزامی های جدید, ممنون میشم جواب بدید
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    3 3
    متن خبر تو خیلی از سایتها تغییر کرد!!! ظاهرا معاف نیستیم و این یه برداشت غلط از جانب سایتها بوده متأسفانه.
  • ابوالفضل ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 0
    سلام این قانون کی اجرایی میشه؟و اینکه پدر من ۲۱ ماه سابقه حضور در جبهه رو داره با این قانون جدید من معاف میشم ؟
  • محسن ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    4 3
    من متولد 75 هستم پدرم شانزده ماه جبه داره و هشت درصد جانبازی. میخواستم ببینم تعلق میگیره ب من یا نه ممنون میشم
  • محمد شاهسواری ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    3 1
    سلام بنده متولد 1370 ک پدرم 28 ماه سابقه جبه دارد ک درتاریخ 95/4/1 اعزام ب خدمت سربازی میباشم ایا بنده مشمول معافیت سربازی میشوم
  • محمد ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 2
    سلام.من پدرم 20درصد جانبازی دارد.ینی من وبردارم با این قانون معاف میشیم؟؟
  • مهدی ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 3
    ایا تلفیق جبهه و جانبازی در این قانون جدید چقدر می باشد ؟
  • ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 3
    فکر نکنم این قانون شامل حال ما بشه که فقط پدرمون سابقه جبهه داشته باشه این قانون فکر میکنم فقط مربوط به فرزندان جانبازا و شهیداست
  • ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    فکر نکنم این قانون شامل حال ما بشه که فقط پدرمون سابقه جبهه داشته باشه این قانون فکر میکنم فقط مربوط به فرزندان جانبازا و شهیداست
  • رضا ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    سلام. این مصوبه از کی اجرای میشه ؟
  • علیرضا ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    با سلام با توجه به اینکه : تبصره- فرزند شهید مشابه جانباز پنجاه درصد (50%) محسوب می‌شود. آیا فرزندِ فرزند شهید ( نوه شهید ) ، از خدمت معاف است ؟
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام،این قانون کی اجرا میشه
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    چه ربطی به سال داره هرکی مشمول بشه میتونه استفاده کنه 72 یعنی چی چرا نباید 73 و74 و75 و 76 استفاده نکنن نظر های الکی ندین
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    فقط داوطلبانه حساب میشه .
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    شاید تعریف شما از رزمنده صحیح باشه ! ولی این قانون مدنظرش رزمنده هاییه که داوطلبانه رفتن جبهه .
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    خیر. فقط داوطلبانه مد نظره .
  • فرشاد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    شرایط من هم شبیه توه دقیقا .
  • رضا ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام.لطفا یه نفر که اطلاعاتی داره جواب منو بده.این لایه کی بصورت رسمی اجرا میشه.و یا نهایتا تا کی اجرا میشه
  • محمد ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    چرا کسی جواب نمیده؟ توی خبر اشاره نشده که 12 ماه سابقه جبهه داوطلبانه باشه یا سرباز . اینایی که میگید باید داوطلبانه باشه خبرشو از کجا میدونید؟
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    از کی اجرا میشیه
  • محمد ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام رزمنده سرباز و هم داوطلب رفیق خود من پدرش سرباز بود جزو کسر خدمت به حساب اومد
  • امیر ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    دوستان کسری خدمت که برا جبهه پدر میدادن هم اشاره ای نشد که داوطلبانه یا خدمت سربازیشونه و تو مصوبات مجلس هم نیومده پس لطفا الکی جواب ندین من دوستام برای دوسال خدمت سربازی پدرشون که تو جبهه بود کسری گرفتن پس ربطی نداره
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 2
    جون مادرت مشرق بگو این کی قابل اجرا شدنه و آیا بخشنامه شده به نظام وظیفه یا نه؟ برا ماهایی که یک شهریور 95 اعزامیم میتونیم معافی بگیریم یا نه؟ ای خدا چیکار کنیم؟ از کی بپرسیم؟ تو هیچ سایت دیگه ای ندیدم این خبر رو. صدا و سیما هم حتی یک ثانیه راجع به این مصوبه چیزی نگفت.
  • محمد ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام: هرکی پدر بزرگوارش شامل این بند بشه : ب- صدر بند 3 ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق می‌شود: 3- بیست و چهار ماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، 25 درصد (25%) جانبازی به 10 درصد جانبازی، 30 ماه سابقه حضور در جبهه به دوازده‌ماه سابقه حضور در جبهه یعنی 12 ماه ازاده یا 10 در صد جانباز یا 12 ماه جبهه داشته باشه .بعد از ابلاغ این قانون به نظام وظیفه معاف می شوند.
  • علیرضا ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    با توجه به خوانشی که بنده از بندهای قانونی این تغییرات داشتم، نخیر این تسهیلات شامل حال بستگان فرزند شهید نمیشه،مثلا اگه فرزند شهید به مثابه جانباز 50 درصد باشه فقط تسهیلات جانباز 50 درصد به خودش میرسه و نه به فرزندش. البته این برداشت من بود و از لحاظ درستی قطعیت 100 درصد نداره.
  • علیرضا ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 0
    برادر من از سابقه جبهه پدرم + 10 درصد جانبازیش استفاده کرد و 3 سال پیش 15 ماه کسری گرفت،ولی معاف نشد، آیا من میتونم از 10 درصد جانبازی یا سابقه جبهه پدرم برای معافی استفاده کنم؟ این شرایط فکر میکنم برای خیلی های دیگه هم وجود داشته باشه،لطفا دوستانی که مطلع هستند کمک کنن تا در جریان قرار بگیریم،با تشکر
  • سلام ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    دوست عزیز در قانون قبلی معافیت برای متولید پیش از 72 بود، ولی ظاهرا با لفظ «دائمی می‌شود» از این به بعد شامل متولدین همه سالها می شود
  • علیرضا ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    برادر من از سابقه جبهه پدرم + 10 درصد جانبازیش استفاده کرد و 3 سال پیش 15 ماه کسری گرفت،ولی معاف نشد، آیا من میتونم از 10 درصد جانبازی یا سابقه جبهه پدرم برای معافی استفاده کنم؟ این شرایط فکر میکنم برای خیلی های دیگه هم وجود داشته باشه،لطفا دوستانی که مطلع هستند کمک کنن تا در جریان قرار بگیریم،با تشکر
  • پوریا ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    سلام من یک سال خدمتم پدرم 15درصد جانبازی داره کی این قانون اجرایی میشه لطفا پیگیری کنید یه خبر گذاشتید دیگه خوابم نمیبره
  • حسنین ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 1
    این علاقه ی وافر برخی به معافیت از سربازی خیلی برام سوال بر انگیزه!
  • محمد ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    منم 1/4 اعزامم و پدرم 16 ماه جبهه داره نمیدونم کی این قانون اجرا میشه و آیا میشه زمان سربازی رو تمدید کرد ؟
  • پوریا ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    سلام من یک سال خدمتم پدرم 15درصد جانبازی داره کی این قانون اجرایی میشه لطفا پیگیری کنید یه خبر گذاشتید دیگه خوابم نمیبره
  • امیرحسین ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    1 2
    سلام کسی نمیدونه از کی اجرایی میشه؟
  • علی جی ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 2
    سلام 3حالت وجود دارد تا اونجایی که اطلاع دارم ، فرزندان ایثارگران فقط میتونن ازیک نوع امتیاز استفاده کنند یا کسر خدمت یا معافیت و باتوجه به قانون جدید و این قاعده، پس 3 حالت درنظر بگیریم، 1- حالت اول : فرزند اول، به طور مثال از 29 جبهه پدر به طور کامل ،برای کسر خدمت استفاده کرده است. پس فرزند دوم با توجه به کاهش سقف معافیت نمیتوانند از امتیاز معافیت استفاده کند. چون قبلا از امتیاز کسر خدمت استفاده شده است. 2- حالت دوم : به طور مثال فرزند اول از 40 ماه جبهه پدر با 30 ماه آن معاف شده است در این حالت فرزند دوم نمی تواند 10 ماه مازاد را به عنوان کسر خدمت استفاده کندچون فقط میتوان از یک امتیاز استفاده کرد(یا معافیت یا کسر خدمت) 3- حالت سوم : به طور مثال فرزند اول از 35 ماه جبهه پدر 30 ماهش را استفاده کرده و معاف شده است( اکنون با توجه به قانون جدید و کاهش سقف معافیت) فرزند دوم نیز میتواند درخواست معافیت بدهد، معافیت فرزند اول به 12 ماه کاهش پیدا کرده و فرزند دوم نیز با 12 ماه دیگر از جبهه پدر معاف میشود در این حالت 11 ماه نیز مازاد می آید که فرزند سوم نمیتواند از این 11 ماه برای کسر خدمت استفاده کند. این برداشت من بود با توجه اصلاح قوانین در سال 90 نسبت به سال های قبل، و الان من این برداشت رو، به تغییر قانون در سال 95 بسط داده ام.
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    كليه مصوبات مجلس رسماً به شوراي نگهبان فرستاده مي شود در صورتي كه ظرف 10 روز پس از ابلاغ يا پس از انقضاء مدت تمديد ده روز مذكور در اصل 95 قانون اساسي، شوراي نگهبان مخالفت خود را اعلام نكرد طبق اصل 94 قانون اساسي مصوبات از طرف مجلس جهت امضاء به دفتر رياست جمهوري ابلاغ مي شود. (ماده 139 آيين نامه داخلي)
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    2 0
    كليه مصوبات مجلس رسماً به شوراي نگهبان فرستاده مي شود در صورتي كه ظرف 10 روز پس از ابلاغ يا پس از انقضاء مدت تمديد ده روز مذكور در اصل 95 قانون اساسي، شوراي نگهبان مخالفت خود را اعلام نكرد طبق اصل 94 قانون اساسي مصوبات از طرف مجلس جهت امضاء به دفتر رياست جمهوري ابلاغ مي شود. (ماده 139 آيين نامه داخلي)
  • محمد ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    تورو خدا جواب بدين از كي اجرايي ميشه؟؟؟
  • رضا ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    والله من انقدر از بابام پول گرفتم خسته شدم تورو قران منو معافم کنید برم سر کار
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    اخه دروغ چی میگی ؟ داوطلبانه چیه ؟ نه برادر معافی ...
  • مسعود شهیدی ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    1 1
    با سلام من پدرم جانباز 45 درصد هست و همچنین حدود 5 ماه هم حضور در جبهه دارن.با عنایت به اینکه برادر بنده هم قبلن معاف شدن خواستم بدونم که طبق قانون جدید من هم معاف میشم یا کسری میخورم.ممنونم از اطلاع رسانیتون.
  • کسری ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    این مصوبه از کی به اجرا در میاد؟
  • میلاد ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    خدا خیرتون بده اگه کسی میدونه این دقیقا سوال منم هست لطفا جواب بدید
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    لطفا اگه کسی میدونه سوال دوستمون رو جواب بده که سوال منم هست
  • علیرضا ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    دم شما گرم، عجب پاسخ کاملی دادی، ظاهرا با این قانون جدید با داشتن یکی از شروط 10 درصد جانبازی و یا 12 ما سابقه جبهه میشه معافی گرفت، با این حساب این 10 درصد هم اگه سابقا باهاش کسری گرفته باشه یکی دیگه برای معافی قابل استفاده نیست، درسته؟ ای بابا پس من معاف نمیشم، بیخیال، زندگی ادامه داره، ما هم خدایی داریم ، دوستانی که دنبال معافی هستن، اگه نشد، اشکالی نداره، حتما خیری در این کار هست :) :)
  • مهران ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 1
    سلام خسته نباشید .میخواستم ببینم شهریو ر امسال اعزام میشم . ایا پدرم 20 ماه سابقه جبه داره ایا میتونم معاف بشم ؟ ممنون میشم جواب بدین
  • ناشناس ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    1 0
    سلام.من جانباز۱۵درصدهستم که ۱۰درآن مربوط به اعصاب وروان میباشد.۱۸ماه ایثارگری ازارتش دارم.تحت پوشش بنیادشهیدهستم آیامیتونم پسرم که الان دانشجوهست ازخدمت معاف داعم کنم.چطوروازکجابایداقدام کرد.متشکرم
  • مجید حیدری ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    سلام دوستان تو رو خدا کمکم کنید .من لیسانس دارمو متولد هفتاد هستم پدرم 18ماه سابقه جبهه داره ولی برای برادرم کسری گرفته خواستم ببینم که معافیت قانون جدید شامل من هم میشه یا نه . با تشکر.
  • علی جی ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    معافیت ایثارگری محدودیت سنی ندارد و حتی چند سال هم غیبت داشته باشی اشکالی ندارد، فقط کسر خدمت ایثارگری است که محدودیت سال 72 را دارد و اگر غیبت داشته باشی نمی توانی استفاده کنی.
  • مهدی ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 1
    اگر این مردان بی ادعا در ان زمان نبودن الان مملکت...... هر چه به نفع انها بشد انجام دهید
  • حامد ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    سلام.خسته نباشید. من تا بهمن 95 معافیت تحصیلی دارم.پدر من 12ماه سابقه حضور در جبهه داره(9 ماه به عنوان سرباز و 3 ماه به عنوان بسیجی). 5 % هم جانبازی داره. من معاف میشم ؟؟ این قانون کی به نظام وظیفه ابلاغ میشه ؟
  • مجید ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    با سلام این موصبه از کی اجرا میشه؟
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    قانون قبلی این محدودیت رو هم داشت
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام دقیقا سوال برخی دوستان سوال منم هست که آیا شامل کسانی هم میشه که پدرشون سرباز بوده و حضور در جبهه داره؟ اونایی که میگن نه به چه دلیل میگن چون کسری که تعلق میگرفت. اینجا هم نگفتن فقط حضور داوطلبانه!!!
  • علی ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    با سلام بااین مصوبه جدید مجلس محترم فرزندان جانبازان زیربیست وپنج درصد هم می توانند ازسهمیه در کنکور استفاده کنند.خواستم ببینم این مصوبه شامل کنکور ارشد امسال که چند روز پیش برگزار شد هم می شود؟ از خبرگذاری مهر خواهشمندیم پیگیری کند .ممنون
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام بابای من22ماه جبهه داره +35%جانبازی .یکی از داداشام معاف شده یکی شون هم 7ماه کسری خورده با این قانون جدید واسه من که پسر سوم هستم چیزی میمونه؟؟؟میشه من معاف شم یا کسری بخورم؟؟؟لطفا جواب دهید...ممنون
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    سربازها هم ایثارگر حساب میشن و معافی تعلق میگیره
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    کسایی که اطلاع ندارن چرا الکی میان میگن فقط داوطلبانه... سربازهایی که در دوران جنگ بودن هم ایثارگر حساب میشن و کارت ایثارگری هم میتونن بگیرن و فرزندان اونها هم معاف هستن
  • غضنفر ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    من حين خدمتم شامل منم ميشه يعني? يا ما بايد طبق قانون قبلي به گا بريم?
  • ساسان ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    عزیزان چرا گیج میزنید؟نوشته فرزندان ایثارگران با سابقه 12 ماه حضور در جبهه.یعنی کسایی که پدرشون با مراجعه به یگان خدمتشون کارت ایثار بهشون تعلق گرفته.اما ملاک حضور در مناطق عملیاتی هستش یعنی اگه کسی زمان جنگ تو رشت خدمت میکرد یا تهران دیگه ایثارگر محضوب نمییشه.به عنوان مثال پدر من 12ماه تو لشکر زرهی کرمانشاه منطقه عملیاتی میمک دوران خدمت سربازیش بوده و کارت ایثار هم بهش دادن و 4ماه کسری خدمت هم به من دادن طبق قانون قدیم که من به دلیل ادامه تحصیل هنوز نرفتم خدمت ولی کسری خدمتم تو سیستم ثبته.طبق قانون جدید این 12 ماه معاف میکنه.قانون شفافه و برای جانباز 10 درصد و یک نفر از فرزندان کسایی که کارت ایثار با سابقه جبهه 12 ماه دارن صدق میکنه.اما 10تا 20 روز طول میکشه تا قانون بره شورای نگهبان تایید بشه که مشکلی نیست تایید میشه.بعد ازون رهبری هم احتمالا باید نیم نگاهی بهش بندازه.بعد ریس جمهور دستور اجراییش بده.حالا اگه اعزامم بشین بالاخره وسط خدمتم که باشه معافی شامل حالمون میشه.دقت کنین که قانون تو کمیسیون مشترک مطرح شده یعنی مورد تایید دولت و دستگاه های نظامی هم بوده.پس چس شد 12 ماه خدمت در مناطق عملیاتی چه داوطلبانه و غیرداوطلبانه برای معافیت یک پسر.
  • مهرداد ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    با تشکر از توضیحات شما دوست عزیز.یه سوال داشتم اگه جوابشو بدونید که خوبه.در حین تحصیل در دانشگاه میتوان معافیت ایثارگری گرفت؟تا اونجا که من میدونم معافیت کفالت رو میشه در حین تحصیل گرفت ولی معافیت پزشکی رو نمیشه.ولی معافیت از طریق کارت ایثار پدر رو نمیدونم.واینکه کلا معاف از سربازی میشیم با 12 ماه پدر یا دوره اموزشی سربازی رو باید بریم؟
  • شهرام ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    لطفا جواب بدین. پدر من توی سپاه بوده بهش کارت ایثار ندادن. 20 ماه داره. به من میدن؟ چیکار باید بکنم؟؟؟؟؟؟
  • شهرام ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    لطفا جواب بدین. پدر من توی سپاه بوده بهش کارت ایثار ندادن. 20 ماه داره. به من میدن؟ چیکار باید بکنم؟؟؟؟؟؟
  • سعيد ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    دوستان سلام من تو اين چند روز پرس و جو و پيگيري زيادي در مورد اين خبر داشتم كه خدمت شما هم عرض ميكنم و مطمئنم پاسخ سوالات بسياري از شماهم هست : طي اين قانون كه در اواخر ارديبهشت امسال و با بيشترين تعداد آراء موافق در مجلس تصويب شده فرزندان ايثارگران با سابقه ي ١٢ ماه حضور در جبهه مي توانند از قانون جديد معافيت بهره مند شوند، اين قانون تو مجلس به صورت كامل تصويب شده و به شوراي نگهبان جهت تائيد نهايي ارجاع داده شده پس به صورتي ميتوان گفت حتمي و صد درصد هستش. - دوستان هم فرزندان رزمندگان داوطلب و هم فرزندان سربازان رزمنده شامل اين قانون ميشن و فرقي بين اين دو دسته در اين زمينه نيست و هر دو داراي كارت ايثارگري هستند فقط رزمندگان داوطلب از يه سري شرايط اضافه در ديگر موارد بهره مند ميشن - اين مصوبه جديد محدوديت سني نداره شامل همه مشمولين ميشه اگه سوال ديگه اي بود در خدمتتون هستم
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    ممنون آقا سعید شما از کجا سوال کردید؟
  • شهاب ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    به نظر شما من که الان 4 ماه کسری گرفتم و الان 7 ماه خدمتم شامل من میشه؟
  • شهاب ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    این قانون شامل سرباز ها هم میشه؟
  • شهاب ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    این قانون شامل سرباز ها هم میشه؟
  • شهاب ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    این قانون شامل سرباز ها هم میشه؟
  • شهاب ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    این قانون شامل سرباز ها هم میشه؟
  • شهاب ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 1
    این قانون شامل سرباز ها هم میشه؟
  • مهرداد ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    پدر شما باید برود و کارهای مربوط به کارت ایثار رو انجام بده.چون برای این که معاف شوید باید مدرکی داشته باشید.از طریق نظام وظیفه پیگیر کارت ایثار پدرتان باشید.
  • مهرداد ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    باید منتظر باشد که ابلاغیه برای اجرای این قانون بیاد بعد ببینید شامل سرباز ها میشود یا نه.یا به نظام وظیفه مراجعه کنید اونا بیشتر درجریانند.
  • سعید ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    دوست عزیز سلام سربازانی که در حال خدمت هستند پس از اینکه قانون به طور کامل تائید و به سازمان نظام وظیفه ابلاغ شد می تونن با هماهنگی یگانی که در اون خدمت می کنن نسبت به کارهای معافیت اقدام کنن
  • سعید ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام دوست عزیز من از چند نفر آشنا تو نظام وظیفه و سازمان امورایثارگران و یک سری سایت مربوط به مجلس
  • نوید ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    دوست عزیز اگه پدر شما در زمان جنگ تو مناطق جنگی و جبهه بوده باشه کارت ایثار شامل ایشون هم میشه حالا چه سرباز بودن چه داوطلب. باید خودشون مراجعه کنن به یگانی که در اون خدمت کردن و درخواست بدن. کارت ایثار فقط به نام ایشون صادر میشه و خودشون فقط میتونن پیگیر کارا باشن
  • نوید ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    دوست عزیز سلام این مصوبه و جریانات فقط مربوط به سازمان نظام وظیفه و جهت معافیت هستش برای کار شما برید تو سایت وزارت علوم تحقیقات شاید بهش اشاره شده باشه
  • نوید ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    دوست عزیز سلام کارت ایثار و ایثارگری هم شامل کسایی میشه که زمان جبهه و جنگ سرباز بودن و هم کسایی که دواطلبانه رفتن جنگ در نتیجه پدر شما که اون موقع سرباز بوده هم می تونه از این امتیازات استفاده کنه چون ایشون هم رزمنده محسوب میشن
  • نوید ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    مجید جان این مصوبه تو مجلس تائید شده و به شورای نگبان برای تائید فرستاده شده که تائید شدنش صد درصده . نهایتا تا یکی دو ماه دیگه میفرستن سازمان نظام وظیفه
  • نوید ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    حامد عزیز اگه تو کارت پدرتون نوشته که مدت حضور در جبهه : دوازده ماه صد درصد معافی با این قانون جدید فقط باید تا زمان تائید کامل مصوبه صبر کنی و اگه اوکی شد اقدام کنی در ضمن در این نوع معافیت نیاز به این نیست که تا پایان معافیت تحصیلی صبر کنی و در حین تحصیل هم می تونی اقدام کنی
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    ممنون آقا سعید شما از کجا سوال کردید؟
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    ممنون آقا سعید شما از کجا سوال کردید؟
  • نوید ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    امیر جان این مصوبه چند روزه از مجلس فرستادن شورای نگهبان و نهایتا تا یکی دو ماهه دیگه تائید و به سازمان نظام وظیفه ابلاغ میشه
  • سیاوش ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    پدر من 15درصد جانبازی داره و منم تک پسرم..میتونم معاف شم؟یا اینکه چقد از سربازیم کسری میخوره؟
  • نوید ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    1 0
    سجاد جان این مصوبه تو مجلس تائید شده و به شورای نگهبان فرستاده شده برای تائید نهایی که صد درصد حتمیه تائیدش و نهایتا تا یکی دو ماه آینده به نظام وظیفه ابلاغ میشه معافیت از طریق ایثارگری محدودیت سنی نداره و هرکسی که 18 سال به بالا و شرایط رو داشته باشه می تونه استفاده کنه چون این قانون رو دائمی کردن
  • رضا ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام پدرم جانبازه 15% و15ماه جبهه داره برادر بزرگترم با اینا تونست معافیتشو بگیره منم الان سربازم 3ماه آموزشی رو رفتم و1ماه الان توی یگان دارم خدمت میکنم میتونم منم معافی بگیرم یا نه؟؟؟ خواهش میکنم جوابمو بدید ضروریه ممنون میشم
  • فرجام ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام. من متولد 71 هستم. دارای 1 برادر دوقلو.. پدرم 25 ماه حضور در جبهه دارد.. در سال 90 برادرم 8 ماه کسری گرفته... آیا با این قانون جدید که میگن با 12ماه حضور در جبهه یک فرزند معاف میشه من معافم؟ شرایطم ججوریه؟
  • بنده ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    دوستان کسانی که سپاه بودن کارت ایثارگری بهشون نمیدن به نظرتون مشکلی پیش نمیاد برای معافی؟
  • فرزین ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام ، ممنون از اطلاعاتی که دادید،فقط از کجا مطمئنید که محدودیت سنی قبلی رو نداره ؟ کسی اظهار نظری نکرده و فکر میکنم با یک آیین نامه جدید بازم وضعیت قبلی رو ادامه بدن... مگر این که سرباز نخوان که اصلا معلوم نیست رویه هاشون!!!
  • مانی ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 1
    خدا کنه تصویب نشه . خدمت واسه مرده با این اوضاع همه که معاف میشن ^_^
  • farshad ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    1 0
    اگه طبق قانون فعلی هم محاسبه بشه پسرتون معاف چون جمعش بالای 30 میشه.
  • مصطفی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام بر دوستان اقا ی سوال من پدرم 25% جانبازی داره و 6 ماه جبهه یکی از داداشامم قبلن معاف شده بخاطر 25% بودن بابام ایا منم معافم؟ینی اون 25% جانبازی بخاطر داداشم نسوخته؟
  • یدی ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام پدرم18ماه ازسربازی شوتوجبهه بوده وکارت ایثارگری هم داره آیااین قانون شامل من هم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام دوستان. بعضیا میگن حضور در جبهه باید در منطقه عملیاتی بوده باشه. پدر من کارت ایثار داره توش نوشته یک سال و یازده ماه حضور در جبهه ولی نزده منطقه عملیاتی. همین که کارت ایثار داره یعنی منظقه عملیاتی بوده؟ توی اهواز خدمت کرده اونجا عملیاتی هست؟ ممنون میشم دوستانی که اطلاع دارن پاسخ بدن
  • امير ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    با سلام آيا بحث گرفتن كسري يا معافيت از طريق سابقه جبهه پدر نيازي به داشتن كارت ايثار هست يا فقط با همان كارت پايان خدمت هم مي توان اين كار را انجام داد؟ به اين دليل ميپرسم كه پدر من ژاندارمري خوزستان خدمت كرده و گويا به سربازان ژاندارمري كارت ايثار نميدهند... لطفا اگر كسي ميدونه راهنمايي كنه ممنون
  • مسعود18 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام. اقا من متولد 73 هستم دانشجوی ترم یک دوره کارشناسی وقتی این خبرو شنیدم خیلی خوشحال شدم بابت همه سوالات باید بگم با این که این قانون تو مجلس تصویب شده ولی باید شورای نگهبان هم تاید کنه که احتمالش خیلی زیاده چون اگه به طور مثال با تصویب این قانون سرباز کم داشته باشیم صد درصد مجلس تصویب نمیکرد و این قانون محدودیت سن نداره همین تابستان قبلی پسر عموم از 28 ماه خدمت و چند درصد از جانبازی عموم استفاده کرد و بقیه خدمتش شامل داداششم میشه .درضمن محدودیت سنی فقط برای کسری خدمت هستش که متولدین 93 به بعد میتونن استفاده کنن البته محدودیت سنی هرسال تغییر میکنه مثلا سالی دیگه میشه 74 به بعد. الان همه دعا کنید این قانون اجرایی بشه بلکه ماهم بتونیم استفاده کنیم و معاف بشیم درغیر این صورت من و شما باید تویه پادگان همو ببینیم زت زیاد
  • حسین ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    بچه ها فعلن دلتون و صابون نزنین. ی وقت دیدین شد مثل قانون معافیت دو برادری !!! ضمنا تو خود سایت نظام وظیفه هم اصلن خبری نیس.........
  • رضا ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    پدرم 15 ماه سابقه جبهه داره ، بعد تصویب این قانون کلی ذوق کردم ، تا اینکه امروز فهمیدم به سربازای ژاندارمری زمان جنگ کارت ایثارگری نمیدن !!!!!!!!!!! خون سربازای ارتش از ژاندارمری رنگینتر بود ؟؟؟؟؟
  • حامد ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    من 1 سوال دارم از شما. یجا خوندم که نوشته بود این قانون شامل متولدین 72 و ماقبل میشه ! این حرف درسته؟
  • رضا ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    1 0
    سلام . بله ، متاسفانه همینطوره که میفرمایید.
  • حسین ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    اقا خدا بیامرزه پدر مادرتون دمتون گرم ما که معاف شدیم رفت... اخ جوووووووووووووون که چه حالی بکنم من
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    چرا فرزند شهید که جانباز 50 درصده نمیتونه استفاده کنه و معافیت بگیره؟؟؟ واقعا مسخرست،یا نگین جانباز 50 درصد یا وقتی میگین همه تسهیلات رو بدین کسی که نوه ی شهید هست و این مطلب رو میخونه حتما بره بنیاد شهید؛ما تو رشت داریم جمع میشیم که یه کاری واسه خومون بکنیم
  • محمد ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام اگه میشه به این سوال من جواب بدید ما 4برادریم 2تا از برادرام رفتن سربازی و از جبهه ای و جانبازی 20%ش استفاده کردن حالا منو برادرم هستیم من فرزتد 4هستم میخوام بدونم میشه ما 2نفر معاف بشیم یا فقط 1نفر
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    هر قانون مصوب مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسه بعد توسط رییس جمهور امضا شده و به نیروهای مسلح ابلاغ بشه. مرحله اول یعنی تصویب مجلس انجام شده اما خدا میدونه بقیش چقدر طول بکشه.
  • اشکان ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    پدرمن دارای 5%جانبازی و11ماه بسیجی داوطلبانه می باشدآیاشامل کسرخدمت می شوم ضمنامتولد1373هستم وچه مزایایی شامل خانواده های فوق ازطریق دولت می شود متشکرم
  • شهرام ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    باشه
  • شهرام ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    حاجی من از نظام وظیفه پرسیدم، گفت ربطی نداره که حتما کارت ایثار داشته باشی.
  • شهرام ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    معافی رفیق. برو حالشو ببر
  • محسن ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    پاسخ با اکثر سوالات بالا: - حضور داوطلبانه یا سرباز در جبهه تفاونی ندارد و مهم حضور در مناطق عملیاتی جبهه های حق علیه باطل است. اگر چه موردی که میشه اشاره کرد این هست که معمولا تمام افرادی که به جبهه اعزام شدن جز این قانون قرار دارن و واژه مناطق عملیاتی تقریبا نادیده گرفته میشه. - در صورتی که قبلا فردی (برادر، عمو یا خود جانباز) قسمتی از جانبازی یا جبهه رو استفاده کرده باشه صرفا قسمتی که استفاده نشده قابل استفاده است. مثال: شخصی 22 ماه جبهه داشته و 20 درصد جانبازی ، از 20 درصد جانبازی و 10 ماه جبهه استفاده کرده و معاف شده ... ؛ الان 12 ماه جبهه اون شخص باقی مونده و فرد میتونه حسب مقررات (در قانون فعلی معافیت) از اون استفاده کنه. - اگر برادر، عمو یا ... از معافیت 30 ماه جبهه استفاده کرده باشن و جبهه و جانبازی استفاده نشده ای باقی نمونده باشه، نمیتونن کارت رو باطل کنن و بر اساس قانون جدید دو تا معافیت از روی 12 ماهه بگیرن. - قانون پس از تصویب در مجلس نیاز به بررسی شورای نگهبان داره، و شورای نگهبان حداکثر 10 روز کاری فرصت داره نتیجه بررسی رو اعلام کنه در صورت تایید نهایی این شورا قانون جهت اجرا به ریاست جمهوری و سپس به دستگاه ها ابلاغ می شه که جمعا دو هفته زمان میبره - هیچ ارتباطی با سال تولد وجود نداره اما ممکنه محدودیتی برای سربازان غائب یا فراری در نظر گرفته بشه - مهم نیست شما فرزندم چندم هستید یا چند نفر از جبهه و جانبازی پدرتون استفاده کردن، مهم اینه که اون مقدار استفاده نـــشده به حد مجاز معافیت برشه - داشتن یا نداشتن کارت ایثارگری هیچگونه ارتباطی با معافیت یا عدم معافیت شما نداره و ملاک کار نیست. ملاک کار صرفا فرم مخصوصی است که توسط یگان اعزام کننده (قسمتی که جانباز یا رزمنده از اونجا به جبهه اعزام شده) تکمیل و تایید میشه. - استفاده از معافیت در زمان اشتغال به تحصیل امکان نداره و حتما می بایست یا فارغ التحصیل شوید یا ترک تحصیل کنید. - افرادی که از کسری خدمت استفاده کردن به خاطر اینکه از تمام مدت جبهه و جانبازی استفاده کردن، سایر بستگانشون دیگه نمیتونن استفاده کنن. - در صورت ابلاغ این قانون، سربازان در حین خدمت، یا افرادی که الان دفترچه اعزام دارن یا بعدا اعزام میشن مشمول این قانون قرار میگیرن **** سعی کردم جواب کامل بدم. اگر سوالی بودید بپرسید، دیدم حتما جواب میدم
  • محمد ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    در تایید بخشی از نظر آقا محسن باید بگم که پدر بنده هم در سپاه حدمت کردن و کارت ایثارگری گفتن بهشون نمیدن اما در عوض جایی که خدمت کردن بهشون برگه ای رو دادن که توش مدت زمان حضور در جبهه به صورت دقیق اومده و گفتن که برای استفاده برای خدمت سربازی فرزندتون قابل استفاده است. پس فکر میکنم صرفا داشتن کارت ایثارگری ملاک نباشه و کسانی که کارت ندارن میتونن با مراجعه به محل خدمت پدرشون درخواست همچین برگه ای رو داشته باشن. امیدوارم که قطعی بشه این قانون و همه دوستان استفاده کنند.
  • رضا ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام . ممنون از پست کاملتون . اون بندی که فرمودید " داشتن یا نداشتن کارت ایثارگری هیچگونه ارتباطی با معافیت یا عدم معافیت شما نداره و ملاک کار نیست. ملاک کار صرفا فرم مخصوصی است که توسط یگان اعزام کننده (قسمتی که جانباز یا رزمنده از اونجا به جبهه اعزام شده) تکمیل و تایید میشه. " یعنی منی که پدرم جبهش تو ژاندارمری بوده و ایثارگر محسوب نمیشه هم میتونم از این مصوبه استفاده کنم؟ 15 ماه از خدمت پدرم تو آبادان و منطقه جنگی بوده ، اعزام از ژاندارمری اهواز .
  • Amin ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    2 0
    سلام محسن جان.. اولا دمت گرم بابت توضیحات دقیق و کاملت. ثانیا تو مطمئنی که از این نوع معافیت نمیشه در حین تحصیل استفاده کرد؟؟!!! چون من یکی از رفیقام که دانشجو بود طبق قانون قبلی با 30 ماه جبهه پدرش در حین تحصیل معافیتشو گرفت!!! وسوال بعدیم اینه که بنظرت احتمال اجرایی شدن این قانون چقدره؟؟
  • رضا ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    خدا خیرت بده . ایشالا که همینطوره . فقط من یه مشکل دیگه دارم . همونطور که بالاتر هم گفتم ، پدر من خدمتش تو ژاندارمری بوده و شنیدم اونایی که تو ژاندارمری بودن ، الان به هرجا مراجعه میکنن واسه همون برگه که شما بهش اشاره کردی ، کسی پاسخگوشون نیست و درواقع سربازای اون روزای ژاندارمری مدرکی برای اثبات سابقه جبهه شون ندارن !!!!
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    کسی که پدرش کارت ایثار داره بازم باید بره اون فرم رو بگیره؟ ممکنه کسی کارت ایثار داشته باشه ولی اون فرم رو بهش ندن؟ ممنون میشم جواب بدید دوستان
  • صادق ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    سلام لطفا لطفا اين سوال خيلى خاص من رو كه تقريبا خيلى نفرات كمى دارن يكى جواب بده اجرتون با امام حسين بنده تك فرزند هستم پدرم ٢١ ماه سابقه جبهه داره و كارت ايثار هم داره . بنده ١/٦/٩٢ به خدمت اعزام شدم و در حين خدمت نامه كسرى خدمت جبهه پدرمو گرفتم و به يگان تحويل دادم ٥ماه و ٢٦روز خدمت كردم كه دانشگاه قبول شدم و به دانشگاه فرستاده شدم و ايست خدمتى خوردم الان ترم اخر ليسانس هستم و تا ٣١/٤/٩٥ درسم تموم ميشه . حال ميخوام ببينم كه من ميتونم معاف شم؟ نكته اينجاس كه من فقط نامه كسرى رو گرفتم و ارائه دادم . بازم ازتون ممنونم
  • شهرام ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    آقا دمت گرم فقط یه سوال. من پرس و جو میکردم، میگفتن معافیتو حین تحصیل هم می تونی بگیری. شما مطمئنی که نمیشه؟
  • حامد ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    ن ربطی به تحصیل نداره فقط نمیشه کسری گفت، چون کسری رو فقط ب سربازا میدن
  • سامان ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    کسی که کسری شو تایید کرده و الان خدمته وضعیتش چیه؟
  • یوسف ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    بچها ترا خدا یکی جوابم بده بابای من 11ماه وپنج روز جبهه ای داره آیا من میتونم معاف بشم؟
  • Amin ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    دوستان یه سوال داشتم؟؟ هر کس جواب دقیقشو میدونه بگه بهم. از این نوع معافیت میشه در حین تحصیل استفاده کرد؟؟؟؟؟؟
  • َAmin ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    1 0
    از این نوع معافیت نمیشه در حین تحصیل استفاده کرد؟؟ وسوال بعدیم اینه که بنظرتون احتمال اجرایی شدن این قانون چقدره؟؟
  • علی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    1 0
    سلام ببخشید در حین تحصیل هم میشه از معافیت اشاره شده استفاده کرد؟ مرسی
  • علی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام دوستان پدره من 24 ماه در مریوان زمان جنگ خدمت کره،واسه داداشم 4 سال میش 7 ماه کسری گرفت میخواستم ببینم این معافیت شامل منم میشه یان
  • yadi ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام میخاستم بپرسم الان دانشجوی ترم دوهستم وبابام هم کارت ایثاردارهباسابقه18ماه جبهه من میتونم معافیمو بگیرم.
  • سامان ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام . کسی که در حال خدمته و کسری شو ثبت کرده چی؟ شامل اونم میشه؟
  • سامان ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام . کسی که در حال خدمته و کسری شو ثبت کرده چی؟ شامل اونم میشه؟
  • حسین ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    خواهشا کسی توضیح بده در حین تحصیل میشه از این قانون استفاده کرد سوال منم هست.
  • حامد ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    من دیروز رفتم میدون سپاه پرسیدم گفتن هنوز نیروهای مسلح تصویب نکرده احتمالا تا 15 خرداد مشخص میشه. از پلیس +10 هم باید اقدام کنید
  • امین ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام در حین تحصیل هم میشه از معافیت ایثارگری استفاده کرد؟ جواب دقیق میخوام... مرسی
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    دوستان کسی میشه بگه آیا نیاز به دوره آموزشی هم هست یا نه و اینکه در طول تحصیل هم میشه از این قانون استفاده کرد یا نه؟ خواهشا هر کی میدونه بگه. مرسی
  • حمید ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام کسی میدونه که این قانون شامل همه مشمولین میشه یا نه مثل قبله؟؟؟ لطفا اگر کسی میتونه از یه مرجعی اطلاعی بگیره ببینیم بالاخره تکلیفمون چی میشه.
  • علیرضا ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام دوستان چند تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدید ۱- این قانون شامل منی که در حال خدما هستم هم میشه؟ ۲- زمان اجراش حدودا کی هست؟
  • رضا ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    مگه قبل چیجوری بود؟؟؟؟
  • ناشناس ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام وعلیکم بله این قانون باید شامل رزمندگان داوطلب باشد چراکه کسی درجنگ بعنوان سربازرزمنده بودوظیفه اش بودچون بعنوان سربازی مجبوری رفته ولی داوطلب اززندگی خانواده اش گذشته باید تفاوت داشته باشه تشکر
  • محمد ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام دوستان اونطوری که از این طرح در مقایسه با طرح ها و مصوبه ها مشابه قبلی قابل تفسیر هست اینطورمیباشد که افرادی که قبلا از این طرح ها در جهت کسر خدمت یا معافیت فرزندانشان استفاده کرده اند میتوانند باقیمانده را بر اساس مدت و درصد جدید برای فرزندان دیگراستفاده کنند.به عنوان مثال اگر فرزندی از 20 درصد جانبازی کسر خدمت یا معافیت گرفته در حساب طرح جدید وی ده درصد جانبازی را استفاده کرده و ده درصد باقیمانده برای فرزند ذکور دیگر قابل استفاده می باشد.
  • میلاد ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام دوستان این طرح شامل سرباز فراری ها هم میشه؟؟
  • مهدي ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام من دانشجو ام و سه سال ديگه معافيت تحصيلي دارم حالا برأي استفاده از اين قانون بايد انصراف بدم از تحصيل يا اينكه ميتونم انصراف ندم و كارامو پيگيري كنمو معاف شم
  • محسن ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    چرا تا کنون هیچ خبرگزاری پیگیر این مصوبه مجلس نمیشه؛ چه زمانی این قانون وضع میشه.
  • رضا ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    ظاهرا قضیه منتفیه. سردار کمالی دیروز تو مصاحبه با یه خبرگذاری گفت معلوم نیست مجلس با هماهنگی کی این مصوبه رو بررسی کرده! و اصلا فکر کرده که آیا این مصوبه اجرایی هست یا نه!
  • حميد ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    دوستان ١٠ روز نشد؟چرا تصويب نميشه پس؟اخر داستان چي شد؟
  • حميد ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    دوستان ١٠ روز نشد؟چرا تصويب نميشه پس؟اخر داستان چي شد؟
  • صابر ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام من بابام 25 درصد جانبازی و 9 ماه سابقه حضور در جبهه داره داداشم معاف شده میخواستم ببینم منم با این قانون معاف میشم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حميد ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    دوستان ١٠ روز نشد؟چرا تصويب نميشه پس؟اخر داستان چي شد؟
  • رضا ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    اگه اجرایی بشه ، بله معافید . ولی از قرار معلوم سردار کمالی آب پاکی رو ریختن رو دستمون و بعیده که این مصوبه اجرایی بشه .
  • مهران ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام من متولد ۷۴هستم و پدرم ۲۴ماه در جبهه بوده میخواستم بدونم ایا امکان معافیت وجود داره؟
  • کاظم ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سردار غیر مستقیم گفته که امکان نداره اجرا بشه. من خودمم پدرم هفده ماه جبهه داره ولی چاره چیه. فکر کنم بی خودی دلمونو خوش کردیم....
  • علی ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    داداش مطمینی که اجرایی میشه
  • حميد ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    دوستان ١٠ روز نشد؟چرا تصويب نميشه پس؟اخر داستان چي شد؟
  • سامان ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    کجا همچین حرفی زده؟
  • سامان ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    تازه یه هفته شده
  • رضا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    داستان اینه که هنوز شورای نگهبان نظر نداده . ولی اگرم شورا تایید کنه باید به تایید ستاد برسه که ظاهرا ستاد پیشاپیش رد کرده !
  • حمید ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    قبلا معافیت شامل متولدین تا 72 میشد الان شامل همه میشه یا نه؟؟؟
  • کاظم ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    معافیتی در کار نیست که بشه. اگر شد بله همه شامل میشن
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    سلام دوستان سردار کمالی چی گفتن در این مورد؟ خبرش کجا هست؟
  • حمید ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    خوبه فقط مسئولین عزیز به فکر وضع کار ، امار افزایش سن ازدواج و کمبود بودجه باشن و تصمیم بگیرند که اجرا شه یا نه. همتون امیدوار باشید.
  • سامان ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    اقا چرا شایعه پخش می کنید ؟اولا اصلا همچین حرفی مبنی بر رد ای لایحه نیست . دوما ستاد بعد از تصویب شورای نگهبان موظف به اجرای قوانین ثبت شده توسط مجلس و شورای نگهبانه . لطفا بی خودی شایعه پخش نکنید
  • حميد ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    دوستان ١٠ روز نشد؟چرا تصويب نميشه پس؟اخر داستان چي شد؟
  • سامان ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    10 الی 20 روز طول میکشه عزیز تازه هنور هفته نگذشته
  • اسلام مشکانی ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    کشتی نسازاینوح طوفان نخواهدآمد.برشوره زاردلهاایمان نخواهدآمد.........................یاعی مدد
  • کاظم ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    0 0
    اگه شورا هم تایید کنه یک کلمه ستاد بگه سرباز کشور کمه همه چی منتفی میشه که از قرار معلوم با توجه به گفته های سردار اصلا تایید نمیکنند. نمیخوام امیدی الکی به خودمون بدیم وگرنه من از خدامه اجرا بشه
  • هومن ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    1 0
    سلام تورو خدا جوابمو بديد. پدرم سرباز ژاندارمري ارتش تو دزفول و سوسنگرد بوده بهش كارت ايثار تعلق ميگيره؟قلبم داره وايميسه
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام ببخشید میخواستم بدونم اگه مجلس و شورای نگهبان تایید کنن امکان داره اجرایی نشه
  • محمد ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    با سلام من الان در دوران خدمت سربازی هستم پدرم 10 درصد جانبازی داره اگر این قانون اجرایی بشه منم معاف میشم یا فقط مشمولین سال 95 جزء این قانون حساب میشن؟؟؟؟
  • مهدی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    دوستان برای کسانی که در حال تحصیلن گرفتن معافیت مقدوره؟من بابام 24ماه جبهه داره ولی داداشم قبلا کسری استفاده کرده با ااین وجود من میتونم معاف شم؟لطفا جواب بدید
  • محسن ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    این شرایط معافیت 12 ماه به سن پدر هم مربوط میشه؟
  • علیرضا ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام.پدرمن 10درصد جانبازی دارن که برادرم ازش استفاده کرده و دوماه کسری گرفته حالا من میتونم دوباره استفاده کنم
  • کاظم ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    باید بره یگان خدمتش از اونجا پیگیر بشه احتمالا اگه بین سالهای شصت و یک تا شصت و هشت باشه تعلق بگیره
  • کاظم ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    بله اصل کاری ستاد مشترکه نیروهای مسلحه. همه چی به تایید اونا برمیگرده در مورد نظام وظیفه مگه اینکه رهبر معظم انقلاب مستقیما تایید کنن که در این حالت هیچ ارگانی نمیتونه مخالفت کنه....
  • حامد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    الان هر کی دفترچه پست کنه 9 ماه طول میکشه تا اعزام شه، مطمئن باشید تا شهریور این مدت بیشتر از 12 ماه میشه و ستادکل مجبوره همچین قانونی رو تایید کنه،
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    سرباز هم محصوب میشه پدر من خودش سرباز بوده و تونست کارت ایثارگری بگیره کارت ایثارگری به همه افراد حاظر در جبهه داده میشه و ربطی به جانبازی نداره
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    بسته به نوع معلولیت میتونید معافیت کفالت بگیرید برای اطلاعات دقیق به پلیس+10 مراجعه کنید
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    باید کارت ایثارگری شون رو بگیرن و ببینن چقدر اونجا براشون محاسبه کردن اگه بالای 12 ماه محاسبه بشه و این قانون هم تایید شورای نگهبان بشه انشالله معافی
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    من امروز نظام وظيفه بودم گفتن تصويب نشده ما اخر نفهميديم تكليف چيه! كسى خبر دقيق ترى داره؟ ممنون ميشم
  • فرشید ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    پدر من 24 ماه منطقه داره دوران سربازی معاف میش؟
  • مهدی ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    باسلام من متولد 1374 هستم پدر من 17 ماه حضور در جبهه داره برادرم از این کسر خدمت گرفت سربازیش هم تموم شده حالا من می تونم از این طرح جدید استفاده کنم و معاف شم ؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب رو به من کامل توضیح بدید. ممنون .
  • محمد ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    شما مطمین هستین از این موضوع؟ چون من میترسم اینطور باشه که کسی که قبلا از اون 20 درصد استفاده کرده، سهمیه ش تموم شده باشه و دیگه اون بیست درصد رو با قانون جدید حساب نکنن، من برادرم با 24 مت جبهه پدرم 8 ماه کسری گرفت، الان من نمیدونم من میتونم با 12 ماه از 24 ماه جبهه ی پدرم معافیت بگیرم یا نه، اگر جواب بدین ممنون میشم!!
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    من امروز نظام وظيفه بودم گفتن تصويب نشده ما اخر نفهميديم تكليف چيه! كسى خبر دقيق ترى داره؟ ممنون ميشم
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    من امروز نظام وظيفه بودم گفتن تصويب نشده ما اخر نفهميديم تكليف چيه! كسى خبر دقيق ترى داره؟ ممنون ميشم
  • امیرعلی ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    دوستان من خودم در حال خدمتم و کاملاً تحقیق کردم. این مصوبه توسط ستاد نیروهای مسلح، حالاها حالاها اجرایی نمیشه. و متاسفانه باید بنده و نسل 70 هایی ها این مصوبه رو فراموش کنیم.
  • مهران ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام ٬من الان متولد ۷۲هستم و ۲ ماه و ۱۵ روز تو خدمت هستم بابام هم ۲۲ ماه ایثارگری داره و اضافه خدمت هم ندارم ٬ خواستم بدونم این قانون کی اجرا میشه یا اصلا بطور کلی تصویب شده یا نه؟؟؟ اگه تصویب شده کی این قانون اجرا میشه و ما کی میتوانیم دنبال این معافیت بیوفتیم؟؟ اگه کسی تو جریان هست همین الان جواب بده
  • مهسا ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام تورو خدا یکی جوابمو بده فرزند جانباز (دختر)اگه ازدواج کنه باز میتونه از سمیه جانبازی پدرش برای دانشگاه و کنکور استفاده کنه؟؟
  • سیاوش ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام، من صبح رفتم نظام وظیفه گفتن مجلس تصویب نکرده قانون رو.
  • سید علی موسوی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    آقایون مشرق نیوز لطفا به پاس این همه مراجعه جوانان پی گیری کنید و به اطلاع مردم برسانید.با تشکر
  • رضا ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    چقدر شماها عجله دارین ؟ بذارین مطوبه پروسه شو طی کنه ! مجلس تایید کرده ، شورای نگهبان هنوز نظری نداده و مشخص نیست قبول کنه یا نه . اگه ان شاالله تصویب بشه ، باید به تایید ستاد کل هم برسه . یعنی هنوز چیزی مشخص نیست و فعلا باید صبوری کرد ! پس بهتره فعلا نرید نظام وظیفه و بذارید وضعیت مصوبه مشخص بشه و بعد برید و بپرسید .
  • محمد ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    مجلس تصویب شده و اگه توی سایت شورای نگهبان برید هنوز نظری ندادن پس چطور رد شده وقتی مجلس تصویب کنه سردار نمیدونم کی چه اجازه ای داره که بگه رده ؟ بعد اصلا اینطور مصاحبه ای انجام نشده
  • علیرضا ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام دوستان من متولد 69 هستم و پدرم 12 ماه رو داره ولی من غیبت دارم و اگر این طرح تصویب باشه با توچه به غیبتی که من دارم میتونم اسفاده کنم و معاف بشم؟ ممنون میشم جواب بدید
  • حامد ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    فقط برين دعا كنيد كه شوراي نگهبان تاييد كنه ، انشالله كه تاييد ميشه.
  • محمد علی ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    اگه واقعن معلوم نیست پس چرا نظام وظیفها میگن تصویب نشده؟ آخه چراکسی پیگیری نمیکنه چرا کسی خبره دقیق نمیده اگه میخواستن تصویب کگن تاحالاتصویب کرده بودن به همین زودی ها خبدممون نمیدن
  • امیر مسعود ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام دوستان این قانون فعلا به تصویب مجلس رسیده و ظاهرا به شورای نگهبان هم ارسال شده ،اینکه آیا شورای نگهبان این قانون را تایید کنه یا نه ؛ به احتمال زیاد تایید میشه چون اصولا به اینجور چیزا گیر نمیدن اگر رد هم بشه با کمی اصلاح تایید میشه ایشاالله
  • محمدحسین ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    درمورد مصاحبه سردار کمالی باید بگم اگر شورای نگهبان هم تصویب کنه که تاهفتم خرداد طبق قانون وقت داره دیگه لازم الاجرا میشه و ستاد کل موظف به اجراست و نمیتونه قانونن رو اجرا نکنه
  • جون مادرتون جواب بدین ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام من پدرم 24 ماه جبهه داره.من متولد 74 هستم.ب من تعلق میگیره؟
  • محمد ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    مجلس تصویب شده و اگه توی سایت شورای نگهبان برید هنوز نظری ندادن پس چطور رد شده وقتی مجلس تصویب کنه سردار نمیدونم کی چه اجازه ای داره که بگه رده ؟ بعد اصلا اینطور مصاحبه ای انجام نشده
  • حجت ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    ممنون از پاسخ کامل شما، فقط میخواستم بدونم که چون من اعزامم یک تیر95 و پدرم هم 23 ماه جبهه داره، به نظر شما تا قبل از اعزامم میتونم معافی رو بگیرم؟
  • محسن ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    شما اگه علاقه ی وافر به خدمت داری میتونی بجای کسایی که نمیخان هم بری دوست عزیز
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام .من بابام 20 ماه جبهه ای دار و 5 درصد هم جانبازی .داداشم چند سال پیش 10 ماه کسری گرفت. ایا من معاف میشم واگه معاف نشدم کسری میگیرم ? چقدر کسری میگیرم با این قانون جدید? خواهشا یکی جواب منو بده .
  • بی نام ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 1
    سلام - بله می تونید - مبارک باشد معافی
  • محمدرضا ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    بله - پدرم عیننا مثل شما سربازی اش سوسنگرد بوده است و کارت ایثارش را از محل خدمتش رفته
  • مهدی ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    دوستان عزیز آیا در صورت معافی با قوانین جدید می بایست دوره آموزشی رو گذروند یا خیر؟
  • علی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    اقا این که نوشتید ایثار گر باشه یعنی چی اصلا به کی میگن ایثارگر
  • رضا ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام کسی میدونه شامل سرباز فراری هام میشه یا نه؟؟؟
  • رضا ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    سردار کمالی تو شبکه خبر گفت ستاد کل نیروهای مسلح داره این مصوبه رو بررسی میکنه!
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    باشه
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    قانون دائمی شده
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    کسری واسه متولدین 72 و قبل بود...معافی محدودیت سن نداره اگه به حد نصاب معافی برسی
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    نه
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    آره
  • arash ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    قانون فرزندان ایثارگران رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین درباره تغییر در قانون ایثارگران که به تازگی در مجلس تصویب شده است، گفت: هر موضوعی باید با هماهنگی ستاد کل نیرو های مسلح صورت بگیرد، این موضوع هم اکنون در حال هماهنگی با ستاد کل نیرو های مسلح است و پس از نظر آنها، درباره تغییر مصوبه و تصویب در شورای نگهبان و اجرا، تصمیم گیری می شود. تو سایت شهر خبر
  • سینا خوئینی ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    تعريف ايثارگر: رزمندگاني که حداقل شش ماه متوالي يا نه ماه متناوب در جبهه های حق عليه باطل در فاصله زماني ٣١/۶/۵٩ لغايت ٢٩/۵/۶٧» تاريخ آتشبس» خدمت نموده باشند.
  • كاميار ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    ايشالا كه تصويب ميشه ما حقمون كه پدرامون تو اون دوران سخت از جونشون و زندگيشون زدن كه الان ما بتونيم با ارامش زندگي كنيم معاف بشيم،اونا اين همه سختي كشيدن ...هنوزم عوارض بيمارياشونو دارن...انشا الله تصويبه سلامتي همه پدرا صلوات
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    شامل حال شما که دیگه نمیشه. ولی کسر خدمت برای جانبازی 10 درصد باید بیشتر از دو ماه باشه. نه؟
  • ميثم ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    به نظرتون چقدر احتمال داره تصويب و اجرا بشه؟
  • مرصاد ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    با سلام اگر کسی در حین خدمت باشد میتواند از این قانون جهت معافیت استفاده کند؟
  • سید علی موسوی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    چرا هیجا خبری از مصاحبه ی کمالی نیست به جز سایت خبرآنلاین!!! اگه مخالف بودند تا الان باید میگفتند.
  • سیاوش ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    سلام.چرا من مصاحبه ایشون رو پیدا نمیکنم؟ تو کدوم سایت هست چی گفتن؟ من هیچی پیدا نمیکنم
  • ميثم ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    1 1
    به نظرتون چقدر احتمال داره تصويب و اجرا بشه؟
  • پویا ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    کسی از زمان تصویب شدنش خبر نداره که چقدر طول میکشه نهایی شه؟
  • پویا ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    کسی از زمان تصویب شدنش خبر نداره که چقدر طول میکشه نهایی شه؟
  • جوائ ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    با سلام و احترام خدمت دوستان لطفا جواب سوال منو بدید 4 سال قبل برادر من از سهمیه جانبازی 25 درصد پدرم برای معافی استفاده کرد.حالا اگر این قانون تصویب بشه من هم میتونم برای معافی اقدام کنم یا نه؟ مرسی
  • محمد رضا ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    0 0
    تو در نظر بگیر یکی 45 درصده با شرایط تو یعنی یه پسر معاف شده دومی باید بره ... ولی یکی 20 درصد ه که هیچکدوم از پسرا معاف نشدن .... حالا اونی که 45 درصده باید یه پسرش بره اونی که 20 درصد هر دو معاف که با عقل جور در نمیاد ... پس قاعدتا شما رم شامل میشه ... البته اگه تصویب شه
  • ميلاد ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    با سلام بنده متولد ٧٤ هستم و پدرم داراي سابقه ي١٣ ماه جبهه و ١٠ درصد جانبازي مي ياشند وضعيت بنده طبق قوانين جديد چگونه است
  • عرفان ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    سلام دوستان این سوال منم هست. من پدرم 48 ماه سابقه جبحه داره و بردارم 40 ماهش رو معاف کامل شد. الان من میتونم معاف بشم یا نه؟ ینی معافیت بردارم با 40 ماه حساب میشه یا 12 ماه ؟؟
  • امیر حسین قنبری ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    من برادرم ازجانبازی 15درصدیدرم 10ماه کسری خدمت استفاده کرده ایامن فرزنددوم پدرم هستم میتوانم ازکسر خدمت یامعافیت باقی مانده ان استفاده کنم
  • محمد ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    10 روز از تصویب گذشته پس شورای نگهبان ردش نکرد دیگه بقیش کی باید تاییدش کنه
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    سلام اگر پدر 24ماه سابقه جبهه داشته باشد،دوفرزند معاف میشوند؟
  • سید علی موسوی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    پس چرا هیچ خبری نیست.لطفا پیگیری کنید. دوستان اگه خبری دارید به اشتراک بگذارید.
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    معاف
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    اقايون كسى خبر جديدى نداره؟
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام كسى خبر جديدى نداره؟
  • محمد ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    با سلام من پدرم 23 ماه جبهه دارد با این قوانین معاف میشوم ؟!؟
  • ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    کسی مدونه ایا مجموع جبهه وجانبازی چقدر تو این قانون واسه معافی
  • امین ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    اگه این قانون اجرا بشه،وضعیت من که پدرم سابقه 11ماه حضور در جبهه رو داره،چطوری میشه؟ یعنی چقدر کسری تعلق میگیره؟یا چند ماه باید برم سربازی؟
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام كسى خبر جديدى نداره؟
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام كسى خبر جديدى نداره؟
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام كسى خبر جديدى نداره؟
  • میلاد ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 1
    سلام. من متولد ده مهر 1372 هستم بابام 21ماه و نه روز به عنوان سرباز وظیفه جبهه بوده کارت ایثار داره. که توی اون این تعداد ماه و ذکر اینکه به عنوان کارمنان وظیفه رفته ذکر شده. از طرفی هم از طرف سپاه هم چندماهی اعزامی داشته.اما باید پیگیری کنیم. ایا با همون کارت ایثار امکان معافی سربازی هست؟ --- درصورتی که میتوانم معاف بشم ایا میتواند برادرم نیز از خدمت سربازی معاف شود.یعنی اگر 24 ماه جبهه باشه میتونه اونم معاف شه؟
  • حامدسلا ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    1 0
    سلام ، كسي خبر تازه اي نداره امروز بايد شوراي نگهبان نظرشو بده
  • نيما ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 1
    نه نميشه
  • ارمان ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    عرض سلام دارم خدمت دوستان عزيز؛ حقیقتش اینکه جن روز پیش من خبری رو رو سایت " افسران " دیدم مبنی بر اینکه فرزندان 10 و 15 درصد هم از معافیت سربازی برخوردارند. خواستم بدونم ایا این مطلب صحت داره و اگه صحت داره شرایط و ضوابطش چیه ؟ تقدیر و تشکر فراوان از دوستان گرامی.
  • محمد ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    10 روز گذشت شورای نگهبان گیر نداد پس تائید شده دیگه فقط مونده رئیس مجلس رئیس جمهور و فرمانده کل قوا امضاش کنه بعدش ابلاغ میشه انشالله البته سیر زمان میطلبد
  • رامین ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام پدر من 14 ماه سابقه جبهه داره کارت ایثارگری هم داره آیا معافیت شامل من هم میشه؟ زمان اجرای این معافی ها چه موقع هست!؟!
  • مسعود ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    با سلام دوستان...من توو خبرها خووندم که این طرح تا یک سال اینده به اجرا درنمیاد..من تا اخر تابستون سنواتم تموم میشه. پدرم 24ماه سربازی رو خط مقدم بوده . اگه تا یکسال به اجرا درنیاد باید بریم؟؟ معاف نیستم دیگه؟
  • محمد صادق ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    تمام مصوبات مجلس بعد از تصویب به شوراي نگهبان فرستاده مي شود در صورتي كه ظرف 10 روز پس از ابلاغ يا پس از انقضاء مدت تمديد ده روز مذكور (که شورای نگهبان تمدید نکرد) در اصل 95 قانون اساسي، شوراي نگهبان مخالفت خود را اعلام نكرد به معنی تایید انهاست (طبق اساسنامه داخلی شورای نگهبان , مصوبات مجلس بايد به شوراي نگهبان ارسال شود. شوراي نگهبان در اظهارنظر، از محدوديت زماني برخوردار است. اصل 94 مقرر داشته است كه شوراي نگهبان بايد حداكثر ظرف مدت ده روز از تاريخ وصول، آن را بررسي نمايد و اگر مغايرتي با قانون اساسي يا احكام شرعي در آن مشاهده كرد، جهت تجديد نظر به مجلس گزارش كند. لازم نيست كه شوراي نگهبان، انطباق مصوبه مجلس با شرع و قانون اساسي را اعلام نمايد، بلكه مكلف است كه اگر مغايرتي مشاهده كرد، آن را اعلام نمايد. شايان ذكر است كه قانون اساسي، سكوت و عدم اظهار نظر شوراي نگهبان در طول ده روز را به منزله تأييد آن تلقي كرده است و اين امر براي پيشگيري از تعلّل و مسامحه احتمالي شوراي نگهبان در اظهار نظر است كه به تعطيلي در امر قانون‏گذاري منتهي مي‏شود) پس طبق اصل 94 قانون اساسي مصوبات از طرف مجلس جهت امضاء به دفتر رياست جمهوري ابلاغ مي شود که لازم الجراست. (ماده 139 آيين نامه داخلي)
  • علیرضا ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    به احتمال زیاد این مصوبه اجرایی میشه چون ده روز از انتقال این مصوبه به شورای محترم نگهبان میگذره و شورا نگهبان هم مخالفتی نکردند. ان شاالله منتظرخبرهای خوب باشیم...
  • سعید ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    نه ، متاسفانه نمیتونی چون طبق قانون اون موقع برادر بزرگتر از همه سهمیه جانبازی استفاده کرده ، شما الان فقط میتونی از خدمت پدرت کسری بگیری
  • سعید ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    1 0
    سرباز فراری ها رو شامل نمیشه فقط مشمولین غایب و کسایی که قراره اعزام بشن
  • ابوالفضل ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام دوستان، ببخشید من متولد 73 هستم بابام هم 10 درصد جانبازی داره عایا معافم؟ و جریان این محدودیت سنی چیه؟
  • مهرداد ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام دوستان. کسی از شما میدونه که ایا در حین تحصیل در دانشگاه میشه معافیت گرفت از طریق کارت ایثارگری پدر.؟؟ من میدونم معافیت کفالت رو میشه حین تحصیل گرفت.ولی معافیت پزشکی رو نمیشه حین تحصیل گرفت.معافیت ایثارگری نمیدونم چجوریاست؟
  • عبدالحسین ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام یعنی اگه یه نفر 24 ماه جبهه داشته باشه، میتونه دو فرزندش معاف میشن؟
  • میلاد ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام. من متولد ده مهر 1372 هستم بابام 21ماه و نه روز به عنوان سرباز وظیفه جبهه بوده کارت ایثار داره. که توی اون این تعداد ماه و ذکر اینکه به عنوان کارمنان وظیفه رفته ذکر شده. از طرفی هم از طرف سپاه هم چندماهی اعزامی داشته.اما باید پیگیری کنیم. ایا با همون کارت ایثار امکان معافی سربازی هست؟ --- درصورتی که میتوانم معاف بشم ایا میتواند برادرم نیز از خدمت سربازی معاف شود.یعنی اگر 24 ماه جبهه باشه میتونه اونم معاف شه؟
  • امید ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    باسلام. خواهشا هرکی میدونه جواب بده. من متولد ۶۹ ام و الان دانشجوی دکتری تخصصی ام. پدرم جانباز ۳۰ درصده و حدود ۱۱ و نیم ماه هم سابقه حضور در جبهه داره. چندسال پیش داداش بزرگترم با ۲۵ درصد از جانبازی پدرم معاف شد.الان ۵ درصد از جانبازی پدرم + ۱۱ و نیم ماه جبهه برا من باقی مونده.میخواستم بدونم من حیث مجموع در صورت تابید شورای نگهبان معافیت شامل حال منم میشه یا خیر؟ و سوال دوم اینکه با توجه به طولانی بودن طول دوره تحصیل در مقطع دکتری ایا حین تحصیل میشه از این معافیت استفاده کرد یا خیر. یاعلی
  • حسین ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    اقا یعنی چی تا یه سال دیگه اجرا نمیشه؟؟؟
  • رضا ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    مطمئنی دوست عزیز؟
  • حمید ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام پدر من 24 ماه جبه داره آیا من از خدمت معاف میشم خواهشن جواب بدهد الان موقع سربازیمه باید تعین تکلیف کنم باتشکر
  • حمید ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام پدر من 24 ماه جبه داره آیا من از خدمت معاف میشم خواهشن جواب بدهد الان موقع سربازیمه باید تعین تکلیف کنم باتشکر
  • حمید ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    سلام پدر من 24 ماه جبه داره آیا من از خدمت معاف میشم خواهشن جواب بدهد الان موقع سربازیمه باید تعین تکلیف کنم باتشکر
  • فرشاد ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    داداش ما همه منتظریم تا ببینیم چی میشه و کی اعلام میکنن. فعلا هیچی مشخص نیست .باید صبر کنی
  • سلام ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خیری نشد کار به کجا رسیده؟12 ماه سابقه حضور در جبهه (معاف شدن) از چه زمانی اجرا میشه؟یا رد شده؟
  • شوزب ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام کسی خبر نداره ببینیم تصویب شده یا نه؟
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام.به نظرتون ای قانون اصن اجرا میشه.درصورتی که الان سرباز کم داریم
  • امیر ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    دیگه خسته شدم پس کی خبر میدن
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    اگر تصويبم بشه باز ٦ ماه طول ميكشه اجرا بشه
  • عرفان ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مگه ۱۰ روز بعد شورای نگهبان نباید تایید کنه؟ اگه کسی خبر داره بگین لطفا خیلیی حیاتیه
  • عرفان ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ۶ ماه طول می کشه اجرا شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • فرشاد ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    دوستان بنظرم زیاد دلتون رو خوش نکنید. فک نکنم نیروی مسلح زیر بار این قانون بره. منم خیلی حالم گرفتس و بی اعصاب. ولی فک نکنم عملی بشه.
  • علی ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام اگه این قانون به امید خدا بعد از تمامی مراحل تا 2 ماه دیگه اجرا بشه تکلی من که واسه کنکور امسال نوشتم چی میشه؟ امسال میتونم با سهمیه برم دانشگاه؟ یا میره واسه کنکور96 ؟ لطفا جواب بدید ممنون
  • ایمان ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    اقا کسی خبر نداره کار به کجا کشید؟ تو چه مرحله ای از کار قرار داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احسان ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    دفترچه ها رو.پست کنیم به امید خدا شاید معاف شدیم بعدش
  • امین ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    اقا کسی خبر دار نشد ور مورد این قانون
  • مهدی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام ما دو نفر ،فرزند جانباز 35 % هستیم آیا میشه با قانون جدید که هر 10% جانبازی معافیت داره هردو نفر معاف بشیم یعنی از باقی مونده در صد جانبازی بردادر اول،برادر دوم هم استفاده کنه؟؟؟؟
  • صالح ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    توکل کنید بخدا وگرنه اینطوری که داره پیش میره قانونو هم اجرا نمیکنن
  • میثم ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بله 10درصد به ازای هر نفر هست برای مثال 3فرزند جانباز 30درصد به طور کلی از خدمت معاف میشوند
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    خیر تا شش ماه فرصت برای اجرایی شدنش داره(قوه مجریه)
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    10ماه جبهه نه 12 ماه
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بعد از اجرایی شدن قانون به کلی معاف میشی
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    بله معاف میشی
  • ایمان ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    اقا کسی خبر جدیدی به دستش نرسیده؟؟؟؟ که بگه که این کار در چه مرحله ای قرار داره .
  • ابوالفضل ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    این قانون کی میخواد اجرایی بشه لطفا پاسگو باشید با تشکر
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام پس کی این قانون اجرایی میشه لطفا اگه کسی خبر داره بگه
  • محمدرضا ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    سایت خبری ما منتظر شنیدن خبرهای جدید از سایت شما هستیم. خواهشا اگه میشه پیگیر باشید
  • ابراهیمی ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    بابا جون مادراتووون بگید این قانون کی اجرایی میشه؟ باید برم سربازی تا چند وقت دیگه ها!
  • امیر ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    از سایت محترم مشرق نیوز خواهشمندیم در مورد اجرا یا عدم اجرای این قانون اطلاع رسانی کنند با تشکر
  • ابراهیمی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    بابا جون مادراتووون بگید این قانون کی اجرایی میشه؟ باید برم سربازی تا چند وقت دیگه ها!
  • علی ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    ۱۷ روز از تاریخ تصویب این قانون گذشت.... پس چی شد روند قانونی تایید شورای نگهبان؟
  • عبدالوهاب ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    خب سایت محترم خبر بده ببینیم چی شد؟
  • عارف ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام میخواستم بپرسم این طرح جدید معافیت که با 10% جانبازی معاف میشن چه قدر طول میکشه تا شورای نگهبان تایید یا رد کنه؟ وضعیتش به چه شکلیه؟
  • ایمان ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    مثل اینکه باید بریم پاهه رو بکوبیم. فکر نکنم خبری برسه
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    پس چی شد جواب شورای نگهبان
  • احسان ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    یکی یه خبر بده ببینیم اخرش چی میشه
  • امین ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    شورای نگهبان ی کار به نفع ما انجام بده میام همیشه رایت میدم
  • مهرداد ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام دوستان. کسی از شما میدونه که ایا در حین تحصیل در دانشگاه میشه معافیت گرفت از طریق کارت ایثارگری پدر.؟؟ من میدونم معافیت کفالت رو میشه حین تحصیل گرفت.ولی معافیت پزشکی رو نمیشه حین تحصیل گرفت.معافیت ایثارگری نمیدونم چجوریاست؟
  • مهرداد ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام دوستان. کسی از شما میدونه که ایا در حین تحصیل در دانشگاه میشه معافیت گرفت از طریق کارت ایثارگری پدر.؟؟ من میدونم معافیت کفالت رو میشه حین تحصیل گرفت.ولی معافیت پزشکی رو نمیشه حین تحصیل گرفت.معافیت ایثارگری نمیدونم چجوریاست؟
  • mohammadi ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    از سایت خبری مشرق نیوز خواهشمندم پیگیر ماجرا باشند!!!!!
  • پری ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    سایت محترم چرا یه خبر رو نصفه نیمه رها میکنید،مردم منتظرن،لطفا پیگیر باشید
  • سینا ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    اگه قرار بود تأیید نکنن چرا جوونارو امیدوار کردن?بخدا از وقتی گفتن هر روز با استرس بیدار میشیم و شبا با استرس میخوابیم
  • علی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    اقا کسی رفته نظام وظیفه ببینه دقیقا قضیه چیه؟من دو تا برادرم از معافیت ها استفاده کردن یه نفر به خاطر 25 درصد جانبازی پدرم و دومی از 24 ماه خدمت پدر کسری کامل گرفت و معاف شد الان من میتونم از باقی مونده درصد جانبازی استفاده کنم یا خیر ممنون میشم یه نفر جواب منو بده خییییلی لطف میکنید
  • علی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام
  • سرباز ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    من 1 تیر اعزاممه اگه واقعا این قانون قراره تصویب بشه من میخواستم 2 ماه تاخیر ایجاد کنم در اعزامم ایا کار عاقلانیه ؟
  • احسان ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام دوستان خواهشا یکی پیگیری کنه ببینه خبری شد همینجا بگه
  • امیر ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    لطفا سایت مشرق نیوز در باره این مسأله تحقیق کنند با تشکر
  • حامد ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    ب نظرم به تاخیر ننداز و برو خدمتو
  • ببی ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    ای بابا
  • رضا غفاری ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    فقط 72 به قبل معاف میشن؟
  • صادق باجولی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    دوستان کسی خبر جدیدی نداره.آیا شورا تاید کرده.آیا اجرامیشه؟چه مدت طول میکشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    اگه کسی از دوستان اطلاعاتی به دست اورد لطفا بیاد اینجا اطلاع رسانی کنه دوستان و بی نصیب نذاره.
  • سروش ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    وقتتون بخیر من بابام 32 ماه سابقه جبهه داره ایا میشه منو داداش بزرگترم باهم معاف شیم؟
  • احمد ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    مشرق لطفا به رسالت خبری پایبند باش خبر را پیگیری کن و روند اجرایی شدن یا نشدن قانون را هم اطلاع رسانی کن باتشکر
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    رد شد
  • علیرضا ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    ب نظرتون منم ک الان سرباز معاف میشم؟؟
  • علیرضا ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    ب نظرتون منم ک الان سرباز معاف میشم؟؟
  • reza ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    سایت محترم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ی اقدامی انجام بدین لطفااااا
  • مهرداد ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    سلام دوستان. کسی از شما میدونه که ایا در حین تحصیل در دانشگاه میشه معافیت گرفت از طریق کارت ایثارگری پدر.؟؟ من میدونم معافیت کفالت رو میشه حین تحصیل گرفت.ولی معافیت پزشکی رو نمیشه حین تحصیل گرفت.معافیت ایثارگری نمیدونم چجوریاست؟
  • علیرضا ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    ب نظرتون منم ک الان سرباز معاف میشم؟؟
  • امیر ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    سکوت مراجع ذیصلاح من رو نا امید میکنه احتمالا طرح مسکوت بمونه
  • امیر ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    سکوت مراجع ذیصلاح من رو نا امید میکنه احتمالا طرح مسکوت بمونه
  • سیروس ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    پدر من 18 ماه جبهه داره کارت ایثارگری هم گرفته.داداش بزرگم به خاطره جبهه پدرم 11 ماه کسری گرفته بوده.حالا من میتونم از جبهه ی پدرم استفاده کنم یا دیگه داداشم کسری گرفته و دیگه نمیشه معاف بشم؟؟خواهش زود جواب بدین خیلی حیاطی هست.
  • ایمان ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    یعنی میشه امروز خبری بیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احسان ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    20 رور كاري گذشت اگه شوراي نگهبان حرفي نزنه بايد بره واسه امضا چرا هنوز خبري نيس؟؟
  • احسان ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    20 رور كاري گذشت اگه شوراي نگهبان حرفي نزنه بايد بره واسه امضا چرا هنوز خبري نيس؟؟
  • سید علی موسوی ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    چرا این همه جوونو بلا تکلیف میزارند.یا بگن آره یا بگن نه.
  • مصطفی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام دوستان ، به این متن توجه کنید: "سردار موسی کمالی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی در ۸۴ ماده در مهرماه سال ۸۸ در مجلس تهیه و تصویب شد، شورای نگهبان در آبان ماه همان سال موضوع را بررسی و ورود به اختیارات مقام معظم رهبری، بار مالی این طرح و ایراد شکلی به برخی از مواد را سه ایراد آن دانست. وی ادامه داد: مجلس در اسفند ماه ۸۸ این مواد را اصلاح کرد اما شورا در ۲۵ اسفند همان سال مجدداً دو ایراد برطرف شده را وارد ندانست، مجلس بار دیگر در ۲۲ اردیبهشت امسال دو اصلاح انجام داد که امیدواریم با هماهنگی های شورا این دو اصلاح پذیرفته شود." به مشکل می خوره به احتمال زیاد به دلیل ورود به اختیارات رهبری! و ضمنا به زمانبندی ها هم دقت کنید!!! من خودم 14 ماه جبهه پدر دارم با 26 سال خدا کنه تصویب بشه
  • حسین ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    به نظرم چون قبلا استفاده شده دیگه قابل استفاده نیست
  • میثم ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    من امروز واسه خدمت اقدام کردم تاریخ اعزامم 8/1 خورده امیدوارم این طرح تا اون موقع تصویب بشه
  • احسان ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    من برا معافیت پزشکی اقدام کردم پدرم جانباز 10 درصد است . احتمال معافی پنجاه پنجاه است .با توجه به اینکه پروندم در جریانه به نظر شما چکارکنم
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    لطفا تکلیف این جوان هارو مشخص کنید یا بگید میشه یا نه؛
  • امیر ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    اگر خدا بخواد تصویب بشه زن میگیرم ۲۵سالمه
  • محمد ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    خواهشا یکی یه جواب قاطع بده از بلاتکلیفی دربیایم . مدیر محترم سابت خواهشا پیگیر بشن
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    حتما بگیر
  • علی ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    باعرض سلام ادب پدر من پنچ درصد جانبازی,و شش ماه جبهه داره ایا بنده چه معافیتی بهم میخوره ممنون میشم جواب بدید یاعلی
  • کامران ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    درود مشرق جون یه خبر دادی و حاجی حاجی مکه. لطفا پیگیر باشید حتما برا مردم مهمه که این همه پیگیرن. من که هر روز میرم سپاه میپرسم میگن هنوز خبری نشده.
  • رضا ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    به سلامتی .
  • کامران ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    درود مشرق جون یه خبر دادی و حاجی حاجی مکه. لطفا پیگیر باشید حتما برا مردم مهمه که این همه پیگیرن. من که هر روز میرم سپاه میپرسم میگن هنوز خبری نشده.
  • ناشناس ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    با سلام دوستان ی سوال. اگ بر فرض کسی با این قانون معاف شه.2 ماه آموزشی رو باید بره؟
  • ناشناس ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    با سلام دوستان ی سوال. اگ بر فرض کسی با این قانون معاف شه.2 ماه آموزشی رو باید بره؟
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام من شنیدم که این یه لایحه هست که خود مجلس پیشنهاد داده ولی به خاطر عوض شدن نماینده های مجلس هنوز تصویب وبه قانون قابل اجرا تبدیل نشده،ولی زیاد نگران نباشید چون لایحه را خود مجلس پیشنهاد میکنه خودش هم تایید میکنه یا علی
  • محمد هاشم رفیعی ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام. من پدرم جانباز ۳۰درصد هست و برادرم با استفاده از ۲۵ درصد جانبازی پدرم معاف شده یعنی من با این ۵ درصد مانده خدمتم نصف خواهد شد.؟
  • سعید ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    شورای نگهبان کی میخواد دیگه نظرش رو اعلام کنه؟ طبق قانون باید تا حالا نظرش رو میگفت. این همه مردم پیگیر هستن...
  • امیرجون ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    وای بچه ها من ازدواج و زندگیم به خدمتم بستگی داره و بخاطر همین نمیتونم ازدواج کنم و بهم میگن خدمت نرفتی و جوابم نمیدن.خیلی موقعیت بدیه.خداکنه تصویب بشه.بالاخره پدرای ماهم بدون ادعا رفتن میدون جنگ هرچند جراحت کمتری برداشته باشن!!
  • سمیر ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    طبق قانون بیست روز گذشته .اگر منظور قانون بیست روز کاری باشه یکی دو روز دیگه باقی مونده . دیگه تو این این روزا باید نظرشونو بگن .
  • روح الله ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام دوستان من 3 سال پیش سرباز بودم و اون زمان با 14 ماه جبهه پدرم 4 ماه کسری گرفتم و گذاشتم توی پرونده م... بعد 7ماه خدمت دانشگاه قبول شدم و به مدت سه سال معافیت تحصیلی گرفتم... حالا اول شهریور باید برم.. ایا من میتونم از قانون معافیت جدید استفاده کنم؟ یعنی میشه دوباره واسه خودم اقدام کنم چون اون زمان فرصت استفاده از 4 ماه معافیتم پیش نیومد؟
  • روح الله ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام دوستان من 3 سال پیش سرباز بودم و اون زمان با 14 ماه جبهه پدرم 4 ماه کسری گرفتم و گذاشتم توی پرونده م... بعد 7ماه خدمت دانشگاه قبول شدم و به مدت سه سال معافیت تحصیلی گرفتم... حالا اول شهریور باید برم.. ایا من میتونم از قانون معافیت جدید استفاده کنم؟ یعنی میشه دوباره واسه خودم اقدام کنم چون اون زمان فرصت استفاده از 4 ماه معافیتم پیش نیومد؟
  • علیرضا ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    یا امام زمان تایید بشه....
  • خشايار شاه نظري ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    لطفا از اين به بعد هر سايتي خبري رو منتشر ميكنه پيگيرش باشه لطفاااا قانون حرفه اي گري اينه
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    چی شد پس
  • امیر ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام دوستان الان سایت شورای نگهبان بودم شورا درباره مصوبه سوم خرداد مجلس اظهار نظر کرده بود طرح ما ۲۷ اردیبهشت تصویب شده طبق آیین نامه اگر شورا درباره مصوبه ای تا موعد قانونی خودش اظهار نظر نکنه برای جلوگیری از وقفه در قانون گذاری ، قانون میتونه توسط رییس مجلس ابلاغ بشه
  • مهرداد ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام دوستان.ایا میدونید در حین تحصیل هم میشه معافیت گرفت از طریق قانون ایثارگری؟واینکه ما کلا معاف میشیم یا باید اموزشی رو بریم؟چون اگه در حین تحصیل در دانشگاه معاف بشیم اموزشی رو کی باید بریم؟ممنون میشم کسی اطلاعات داره یه منم بگه.
  • عارف رضاييان ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام خسته نباشيد پدر من ٣٣ماه جبهه داره من تمامي مدارك تكميل كردم ولي الان با نظام وظيفه تماس گرفتم ميگن كه بايد متولد ٧٢ به قبل باشيد. ولي من قبلا شنيده بودم محدوديت سني فقط به كسري خدمت مختص ميشه. نظر شما چيه؟!
  • معین ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    اقا چرا هیچ سایتی پیگیر نیست؟! سرنوشت خیلیا به این قانون بستگی داره...
  • رامین ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    یکی دوسال دیگه تا تایید زمان میبره.
  • محسن ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام . خسته نباشید . پدر من 12 ماه جبهه داره . آیا بنده معاف کامل میشم ؟ بنده متول 69 هستم و الآن هم سربازم .
  • محمد ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام دوستان چرا شورای نگهبان جوابی به این مصوبه نمیده چرا دارن انقد طولش میدن کسی دلیلشو میدونع؟؟؟
  • کامران ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    درود مشرق جون یه خبر دادی و حاجی حاجی مکه. لطفا پیگیر باشید حتما برا مردم مهمه که این همه پیگیرن. من که هر روز میرم سپاه میپرسم میگن هنوز خبری نشده.
  • رضا ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام لطفا یکی راهنمایی کنه که کجا باید درباره این مصوبه اطلاعات کسب کنیم؟؟
  • محمد ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    خسته شدم از بس به سایه=تها درباره معافیت سربازی جدید مجلس سر زدم . تو را خدا پیگیر باشید.
  • ناشناس ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    اقا تورو قران یه خبر جدید بدید
  • مهرداد ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    سلام دوستان.ایا میدونید در حین تحصیل هم میشه معافیت گرفت از طریق قانون ایثارگری؟واینکه ما کلا معاف میشیم یا باید اموزشی رو بریم؟چون اگه در حین تحصیل در دانشگاه معاف بشیم اموزشی رو کی باید بریم؟ممنون میشم کسی اطلاعات داره یه منم بگه.
  • امید ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    تا این قانون تصویب بشه مارفتیم سربازو برگشتیم
  • علی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    بچه های عزیز شنبه ینی میشه ۲۲خرداد,دیگه آخرین روز کاریه.تایید کردن کردن.نکردن من میرم خدمت.گفته باشم.که نگی نگفتی.دلتون خوش نکنین.به خدا ...پیر شدیم ههمون.خدمت بریم فشارش کمتر تا انقد فکرو خیال کنیم.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    ای بابا چرا کسی پیگری نمیکنه
  • امیر ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    دوستان لطفا اگر میتونید از طریق روابط عمومی مجلس پیگیری کنید
  • رامین ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    گفته شده در بعضی موارد از 5 تا ده ماه هم طول میکشه. پس این قانون اجرا شدنی نیست
  • مهدی ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    نابود شدیم دیگه از کجا باید پیگیر شیم هیچی خبری نشد انگار نه انگار مجلس تصویب کرده
  • عبدالکریم ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    دوستان دقت کنند: **************************** این مصوبه مجلس بخشی از روند تصویب لایحه برنامه ششم توسعه کشور است. یک لایحه مجموعه ای از اینگونه مصوبه هاست. لایحه ( مجموعه مصوبات) را بعد از تصویب کامل به شورای نگهبان ارسال میشود و بخش بخش فرستاده نمیشه( هنوز قسمت های دیگر لایحه باقی مونده که در مجلس تصویب نشده).یعنی بعد از اینکه کل لایحه در مجلس تصویب شد . دو ماه بعد شورای نگهبان بررسی میکنند. پس حالا حالا ها منتظر اجرای آن نباشید.احتمالا امسال نرسن که برنامه را اجرایی کنند.
  • سینا ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    دوستان امیدوار باشید که تصویب میشه اگرم شورای نگهبان تائید نکرد باید بگم که اگر برید تو سایت رسمی شورای نگهبان میبینید که تقریبا هیچ مصوبه ای از مجلس دفعه اول تائید نشده و با انجام یسری اصلاحات تائید شده
  • سینا ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    دوستان امیدوار باشید که تصویب میشه اگرم شورای نگهبان تائید نکرد باید بگم که اگر برید تو سایت رسمی شورای نگهبان میبینید که تقریبا هیچ مصوبه ای از مجلس دفعه اول تائید نشده و با انجام یسری اصلاحات تائید شده
  • علی نکویی ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    2ـ4ـ1ـ مهلت اظهار نظر شوراي نگهبان همان­طور كه اشاره شد، مصوبات مجلس بايد به شوراي نگهبان ارسال شود. شوراي نگهبان در اظهارنظر، از محدوديت زماني برخوردار است. اصل 94 مقرر داشته است كه شوراي نگهبان بايد حداكثر ظرف مدت ده روز از تاريخ وصول، آن را بررسي نمايد و اگر مغايرتي با قانون اساسي يا احكام شرعي در آن مشاهده كرد، جهت تجديد نظر به مجلس گزارش كند. لازم نيست كه شوراي نگهبان، انطباق مصوبه مجلس با شرع و قانون اساسي را اعلام نمايد، بلكه مكلف است كه اگر مغايرتي مشاهده كرد، آن را اعلام نمايد. شايان ذكر است كه قانون اساسي، سكوت و عدم اظهار نظر شوراي نگهبان در طول ده روز را به منزله تأييد آن تلقي كرده است و اين امر براي پيشگيري از تعلّل و مسامحه احتمالي شوراي نگهبان در اظهار نظر است كه به تعطيلي در امر قانون‏گذاري منتهي مي‏شود. ممكن است‏ به دليل تراكم كار يا حجم بالاي مصوبات مجلس، شوراي نگهبان قادر نباشد ظرف ده روز مصوبه را بررسي كند و مهلت ‏بيشتري لازم داشته باشد؛ در اين صورت، مي‏تواند حداكثر ده روز ديگر مهلت ‏بخواهد كه اصطلاحاً به آن «استمهال‏» گفته مي‏شود. اصل 95 قانون اساسي در اين خصوص مي‌گويد: «در مواردي‏ كه‏ شوراي‏ نگبهان‏ مدت‏ ده‏ روز را براي‏ رسيدگي‏ و اظهارنظر نهايي‏ كافي‏ نداند، مي‏­تواند از مجلس‏ شوراي‏ اسلامي‏ حداكثر براي‏ ده‏ روز ديگر با ذكر دليل،‏ خواستار تمديد وقت‏ شود.» بدين ترتيب، هرگاه شوراي نگهبان پس از ده روز يا در صورت استمهال پس از بيست روز راجع به مصوبه­اي اظهار نظر نكرده باشد، اين مصوبه قابل اجرا تلقّي خواهد شد.
  • سمیر ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    من امروز صبح زنگ زدم به شورای نگهبان اونا گفتن امروز قراره بررسی بشه وطی یکی دو روز آینده اعلام میشه . در ضمن اونا گفتن بیست روز کاری از وقتی شروع میشه که مصوبه به شورای نگهبان برسد نه از زمان تصویب . یا فردا پنج شنبه یا اوایل هفته بعد صد درصد اعلام میشه پس منتظر باشید.
  • سمیر ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    من امروز صبح زنگ زدم به شورای نگهبان اونا گفتن امروز قراره بررسی بشه وطی یکی دو روز آینده اعلام میشه . در ضمن اونا گفتن بیست روز کاری از وقتی شروع میشه که مصوبه به شورای نگهبان برسد نه از زمان تصویب . یا فردا پنج شنبه یا اوایل هفته بعد صد درصد اعلام میشه پس منتظر باشید.
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    من4/1 اعزام هسم شامل من هم میشه
  • behzad ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    پدر بنده 10 ماه ایثار گری داره چجوری حساب میشه برادر؟ متولد 74 هستم
  • محمد ابرااهیمی ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم این قوانین کی اجرا میشود ممنون میشم اگه جواب بدین
  • عدالت ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    پس چیشد شورای نگهبان توروخدا یه جوابی بدین از۲۷تا الان نزدیک یه ماه شد
  • محمدمهدی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    دست شما درد نکنه
  • امیر ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    دوستان به نظرم ماهم زنگ بزنیم روابط عمومی شورا نگهبان وقتی ببینن مردم پیگیر هستند حتما جدیت به خرج میدن
  • امید ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    بهتره همگی از طریق سایت شورای نگبان پیگیری کنیم و بهشون ایمیل یا زنگ بزنیم حتما موثره
  • ناشناس ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    دوستان پدر من 6 ماه سابقه حضور در جبهه داره. قبلا که با 30 ماه جبهه معاف میکردن به ازای 6 ماه جبهه 2 ماه کسری میدادن حالا تو این قانون جدید که 30 ماه به 12 ماه تبدیل شده به نظرتون به ازای 6 ماه رزمندگی چقد کسری به من تعلق میگیره تو رو خدا هر کی اطلاع داره جواب بده
  • کاظم ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    هر کسی تلفن شورای نگهبان را داره که جواب بدن روی سایت بزاره به شرط اینکه مشرق فیلترش نکنه.
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    چجوری زنگ زدی؟ شماره گویاس اصن کسی جواب نمیده!!!
  • ناشناس ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    دوستان پدر من 6 ماه سابقه حضور در جبهه داره. قبلا که با 30 ماه جبهه معاف میکردن به ازای 6 ماه جبهه 2 ماه کسری میدادن حالا تو این قانون جدید که 30 ماه به 12 ماه تبدیل شده به نظرتون به ازای 6 ماه رزمندگی چقد کسری به من تعلق میگیره تو رو خدا هر کی اطلاع داره جواب بده
  • سعید ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام پدرم 25درصد جانبازی داره داداشم معاف شده .الان من میتونم از این طرح جدید استفاده کنم؟
  • سعید ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    سلام پدرم 25درصد جانبازی داره داداشم معاف شده .الان من میتونم از این طرح جدید استفاده کنم؟
  • رضا ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    پیر شدم به خدا از استرس اینکه این طرحه به کجا رسید.یه نگاه به کامنتای بالا نشون میده الان چندین جوون زندگیشون گرو یه قانون به این سادگیه که شاید تا فرج موعود هم به نتیجه نرسه .خوبه که اینجا عده ای هستیم و هرکی هر خبری کسب میکنه میذاره .تا شنبه هم صبر کنیم ببینیم خبر جدیدی میشه یا نه. من خودم میدون سپاه رفتم گفتن همه چی منوط به تایید نهایی نیروهای مسلحه .حالا گیریم که شورای نگهبان هم تصویب کنه باز تایید نهایی یا ردش در حوزه اختیاراته نیروهای مسلحه که اینجوری که دکتر کمالی چند وقت پیش مصاحبه کردن یجورایی کان لم یکنه .
  • امیر ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 1
    ای بابا دوستان این قانون اجرا بشو نیست بهتره فراموشش کنیم
  • محمد ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام دوستان نمیدونید این قانون ابلاغ شده یا نه؟ کی اجرایی میشه؟؟
  • ناشناس ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام تورا به خدا یکی بگه ما که فرزند شهید هستیم یعنی طرح به خودمون تعلق میگیره ما بچه های شهید که همینطور معاف هستیم یا میتونیم برا بچه هامون استفاده کنیم اگر ما به اندازه یه جانباز 50 درصد هستیم پس باید بتوانیم بچه هامون معاف کنیم همینطوری که یه جانباز 10 درصد میتواند بچه اش را معاف کندخداکنه که شامل نوه شهید بشه کسی میدونه که شامل نوه شهید میشه راهنمای کنید ممنون
  • ناشناس ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام تورا به خدا یکی بگه ما که فرزند شهید هستیم یعنی طرح به خودمون تعلق میگیره ما بچه های شهید که همینطور معاف هستیم یا میتونیم برا بچه هامون استفاده کنیم اگر ما به اندازه یه جانباز 50 درصد هستیم پس باید بتوانیم بچه هامون معاف کنیم همینطوری که یه جانباز 10 درصد میتواند بچه اش را معاف کندخداکنه که شامل نوه شهید بشه کسی میدونه که شامل نوه شهید میشه راهنمای کنید ممنون
  • محسن ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    باسلام حق ایثارگران وفرزندانشان است به امید اجرایی شدن
  • محسن ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    باسلام قطعا ویقینا حق ایثارگران است
  • رضا معاف ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    بله دوست عزیز شامل نوه شهید هم می باشه ینی نوه شهید هم معافه من پرسیدم
  • علی اقا ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    باسلام خسته نباشی به همه دوستای عزیز، من پدرم 20ماه سابقه جبهه دارد.وبرادر بزرگم 4سال پیش کسری گرفت ازش ولی معاف نشد فقط کسری گرفت،میخوام بدونم من الان میتونم معاف بشم؟؟؟؟خواهشن جواب بدید خواهش کردم ممنونم
  • سمیر ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    باسلام من امروز صبح دوباره زنگ زدم به شورای نگهبان . گفتن شورا هنوز نظرشو اعلام نکرده گفتن مام منتظریم تا نظرشونو بگن تا مام اطلاع رسانی کنیم .تو همین روزا میگن دیگه
  • کاظم ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    دوستان شورای نگهبان نظرش را در مصویه احکام دائمی برنامه های توسعه که قانون ایثارگری هم جزء آن میباشد گفت. قانون ایثارگری جزء ماده 5 الحاقی میباشد. در سامانه جامع مصوبات شورای نگهبان میتوانید خودتان ببینید که شورا کل لایحه را یکجا رد کرده است
  • رضا معاف ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    بله دوست عزیز شامل نوه شهید هم می باشه ینی نوه شهید هم معافه من پرسیدم
  • رضا معاف ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    بله دوست عزیز شامل نوه شهید هم می باشه ینی نوه شهید هم معافه من پرسیدم
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    کی گفته رد شد؟؟؟ چ سایتی؟؟؟ کی؟؟؟
  • armin ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    لطفا شایعه پراکنی نکنید هنوز شورای نگهبان پاسخی نداده
  • علی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام دوستان واقعیت نداره شایعه من سایت شورای نگهبان رو نگاه کردم همچین چیزی گفته نشده الکی شایعه نکنید لطفا
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    هنوز شورای نگهبان هیچ حرفی نزده
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    دوستان کسی خبر جدیدی نداره الکی خبر ندید
  • ali ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    اقا پس چی شد جواب شورای نگهبان مردیم از استرس
  • سید علی موسوی ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    مگه میشه طرح توسعه کشور یکجا رد بشه شاید بیستا موضوع مفید داره دوتا مضر.کاش موضوع هایی که ایراد داره رو اعلام میکردند!!!
  • عای ص ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام من پدرم 28 ماه سابقه جبهه و 5 درصد جانبازی دارند... کسی می دونه معاف می شم یا نه؟
  • Naser ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    دوستان نظر قطعی چی شد کسی خبر داره
  • علی ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    عزیزان همه با هم میریم خدمت.رد شد
  • حسین ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام دوستان لطفا کسی به این سوال من جواب بده من متولد شهریور 77 هستم طب قانون باید شهریور امسال برم مدارک رو بدم برای معافیت پدرم 48ماه جبهه داره دوسال سرباز بوده دوسال هم اضاف وایساده کلا چهار سال حالا من معافم یا خیر امروز یه خبر هم خوندم ک گفته بودن لغو شده این طرح لطفا راهنمایی کنید
  • navid ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    دوست عزیز لطفا بگید از کجا شنیدی که رد شده؟
  • صادق باجولی ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    دوستان ردشد.دوباره کی برمیگرده مجلس برا برسی؟؟؟؟؟؟کسی میدونه لطفا جواب بدین
  • حسین ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    معافی برادر من خیالت راحت ولی اقدام کن زود تر تو با قانون قبلی معافی به این مصوبه که هنوز قانون هم نشده نیازی نداری
  • حسن ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    دوستمون راست میگه کل لایحه ها یکجا رد کردن . چه نقشه هایی ک نکشیده بودم . اه
  • سجاد ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    یعنی دیگه در پرونده بسته شد کلا،تموم؟
  • مرتضی ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    شورای نگهبان مخالفت کرد
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    سلام متاسفانه شورا این قانون رو رد کرد.
  • مهدی ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    با سلام پدرم دارای 10درصد جانبازی و7ماه رزمندگی میباشد ایا معافیت شامل من میشود یاخیر لطفا این حقیر را راهنمایی فرمایید
  • ناشناس ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 1
    دوستان این قانون لایحه 5 الحاقی طرح جامع برنامه های دائمی توسعه کشور بود که دیروز رد شد. شایعه پراکنی هم نیست ما هم دوست داشتیم برعکسش اتفاق میفتاد ولی.....
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    کی دوباره بر میگرده مجلس
  • رضا معاف ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    آقا رو شد من همین الان زنگ زدم شورا نگهبان حالا نمیدونم آیا باید اصلاح ش کنن یا چی میشه کلا رو میشه چون وقتی به شکرا نگهبان گفتم گفت باید به مجلس زنگ بزنی
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    اقا دیگه امیدی نیست نمی فرستن مجلس دوباره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    چرا شایعه درست میکنید زنگ زدم گفتن دو یا سه ماه طول میکشه
  • اصفهان ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    2 0
    بازی با احساسات جوانان جنایت بزرگی است و رای نمانده منتخبین مردم هم پوچ و باد هواست و خنثی
  • رضا معاف ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    آقا رو شد من همین الان زنگ زدم شورا نگهبان حالا نمیدونم آیا باید اصلاح ش کنن یا چی میشه کلا رو میشه چون وقتی به شکرا نگهبان گفتم گفت باید به مجلس زنگ بزنی
  • کامران ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    درود مشرق جون یه خبر دادی و حاجی حاجی مکه. لطفا پیگیر باشید حتما برا مردم مهمه که این همه پیگیرن. من که هر روز میرم سپاه میپرسم میگن هنوز خبری نشده.
  • محسن ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    دوستان اگر این مصوبه مجلس اجرابشودیا نشودحق خانواده شهدا جانبازان وایثارگران است سوال، ایاکسی که سابقه جبهه یک سال وبالاتر رادارد نبایدتسهیلاتی برای اموراتش ....یا فرزندش درنظرگرفت آیا این خارج ازحق است؟؟! الله اعلم
  • رضا معاف ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    آقا رو شد من همین الان زنگ زدم شورا نگهبان حالا نمیدونم آیا باید اصلاح ش کنن یا چی میشه کلا رو میشه چون وقتی به شکرا نگهبان گفتم گفت باید به مجلس زنگ بزنی
  • وحید ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    با سلام خدمت دوستان سوالی داشتم؟؟ پدر من 35 درصد جانبازه که یک برادرم از25 درصدش استفاده کرده معافیت گرفته،حآل اون ده درصدی که مونده،باتوجه به مصوبه جدید، آیا من هم معاف میشم؟؟ درضمن این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسیده اصلا؟؟؟ ممنون میشم
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    خبرنگاری ایسنا ک گفت رد شده
  • طاهر ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    1 0
    روزی که بعنوان یک بسیجی از سن 18 سالگی رفتیم جبهه هیچ وقت فکر نمیکردیم روزی بیاد که چشممون به تصمیم کسانی باشه که حتی از 1000 کیلومتری خط مقدم رد شده باشن یه شب خط شکن برابره با 8 سال بودن تو اهواز و حالا بگن جبهه بودیم بعد از بیست سال اونم بخاطر بچمون رفتیم دنبال جانبازی که گفتن تا حالا کجا بودی با خوردن سه تا تیر مستقیم لطف کردن 10 در صد صدقه دادن حالا هم تا حرف میزنیم میگن خفه تو 10 در صدی الکی یه خبری رو پخش کردن که مجلس تصویب کرده اگه قراره رد بشه خیلی بی جا میکنن جار میزنن ما با خدا معامله کردیم خودشم صلاح ما رو میدونه
  • حسین ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    ب همین سادگی؟رد شد؟این همه الکی صابون به دلمون زدیم؟ترخدا یکی چیزی بگه یعنی هیچ؟؟؟
  • امیرجون ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 1
    من یه دخترو دوس دارم ولی بخاطر خدمتم خانوادش راضی نمیشن.حالا همون دخترو یه نفر که میشناسمشو دوستم بوده میخواد بره خواستگاری کنه چون خدمت نداره.شایدم جوابش بدن.وای خدا دارم دیوونه میشم.این عادلانه نیست
  • رضا معاف ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    ای بابا با نظام وظیفه که مخالفت نشده . ببینید این مصوبه حتی یک ایرادم داشته باشه شورا نگهبان ر شده محسوب میکنه که فک کنم به ماده ۷۴ و ۷۵ ایراد وارد شده . خب مصوبه باید بره کمیسیون اصلاح بشه بعد بره شورا نگهبان که ۲ الی ۳ ماه طول میکشه. اصلا با نظام وظیفه مخالفت نکردن با کل مصوبه مخالفت کردن که نظام وظیفه هم جزی ازش بود . اینا رو روابط عمومی مجلس قسمت سوالات قانونی جواب داد.
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    ترو خدا درست جواب ما رو بدید میریم بنیاد شهید میگن قانونش نیومده ، میریم نظام وظیفه میگن این قانون ها کشکه . یکی جواب ما ها رو بده بالاخره این قانون هست یا فقط ی شایعست
  • با سلام ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    قانون جدیدی که برای جانبازان زیر 10 درصد تصویب شده پس از چه مدت به اگان های مربوطه ابلاغ میشود
  • امیر ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    آقا کسر خدمتشم زیاد بشه ما راضیم مثلا بشه به ازای ۱۸ماه ایثارگری یه فرزند معاف بشه به جای ۱۲ماه
  • ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    1 0
    تا حالا هرچه امتیاز بوده جانبازان بالای ۲۵درصد استفاده کرده اند تا جانبازان زیر ۲۵درصد نمرده اند به آنان رسیدگی کنید والسلام
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    چرا نرفت مجلس دوباره
  • سهراب ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    پس کی تایید میشه این طرح
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    0 0
    بچه ها برین با نماینده های شهرتون صحبت کنید حتی اگه شده تلفنی تا زودتر پیگیر موضوع باشن بخصوص بچه های رشت با اقای جعفرزاده و سایر نماینده هاشون صحبت کنن اگه تا دو سه ماه اینده طرح دوباره تصویب نشه شاید برای خیلیامون کار از کار بگذره تورو به خدا دست روی دست نذارید
  • حسین ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    حتما این حق فرزند شهید است
  • حسین ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    مجلس تازه کاره که همه قوانین را یکجا برای تایید میفرسته شورا نگهبان میبایستی قوانین سربازی را بتنهای برای تایید میفرستاد
  • علی رضا ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    واقعا جای تاسف است که با این قشر ایثارگر به این شکل برخورد میکنندامیدوارم اقایانی که انروزهای خون و اتش را ندیده اند و حالا برای ان بزرگان و بازماندگانشان قانون تصویب کمی به خود بیایند
  • صادق باجولی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    دوستان.کسی خبر جدیدی نداره؟کی برمیگرده مجلس؟
  • حسین ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    نرفت مجلس دوباره
  • امیر ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    عزیزان همون طور که دوستمون گفتند الان فقط میتونیم از طریق نماینده هامون تو مجلس پیگیر ماجرا باشیم پس لطفا از نماینده های شهرتون بخواین پیگیر مصوبه باشند
  • امیر ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    عزیزان همون طور که دوستمون گفتند الان فقط میتونیم از طریق نماینده هامون تو مجلس پیگیر ماجرا باشیم پس لطفا از نماینده های شهرتون بخواین پیگیر مصوبه باشند
  • علی ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 0
    واقع متاسفم،پدرم چقد خوشحال بود که میتونست منو معاف کنه،آخه چرا شورا نگهبان تصویبش نکرد
  • مهدی ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    پدرم20ماه سابقه جبهه دارد برادرانم ازکسری خدمت استفاده نکرده اند متولد 74 هستم گفتم شاید برایم فرجی بشه که نشد امیدوارم که دوباره تصویب بشه
  • میلاد ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام .وقتی شورای نگهبان یک مصوبه رو رد میکنه دیگه کار تمام میشه یا مجددا به مجلس میره واسه اصلاح ممنون
  • شهاب ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام سید جون . به تناسب اون 16 ماه باقی مونده میزان معافیت برای تو محاسبه میشه یه 16 ضربدر 6% که مساویست با 9 ماه و 6روز .
  • شهاب ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام محمد . متاسفانه برادرت که از 30ماه رزمندگی پدر استفاده کرده و دیگه تو نمی تونی از این معافیت استفاده کنی .
  • شهاب ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام حمید رضا اگه مصوبه تایید بشه 12ماه از خدمتت کم میشه. شیوه ی محاسبه > تعداد ماه حضور در جبه ضربدر 60%که میشه 12 ماه
  • شهاب ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام اگه کارت ایثارگری داشته باشه این 14 ماه ضربدر 60%میشه که برابر است با 8ماه و 4روز یعنی 8 ماه و 4 روز از خدمتت کم میشه
  • شهاب ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام مصوبه واقعا رد شده؟ یا شایعه ست ؟ لطفا جواب بدید
  • شهاب ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    سلام مهسا متاسفانه اگر شخصی از سهمییه جانبازی یا ایثارگری و...یکبار استفاده کند دیگر امکان استفاده از آن برای او میسر نیست
  • شهاب ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 1
    سلام متولدین 72 بدونه هیچ شرطی از معافیت ایثارگری ولی برخوردارهستند این مصوبه برای متولدین 72 به بالاست یعنی 13 ماه و خرده ای از خدمت شما کسر میشه.
  • شهاب ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    اره
  • شهاب ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 0
    بله میتونید
  • موسوی ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام دوستان این قانون به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده یا نه؟!
  • شهاب ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    1 0
    سلام دوستان تو رو خدا یکی جواب منو بده دقیقا این مصوبه چه مزیتی برای فرزند ایثارگران داره؟ من خودم پدرم 21 ماه سابقه ی حضور در جبه داره و سه برادریم اگه این مصوبه اجرایی بشه خدمت سربازی ما ها به چه صورت خواهد بود؟// ممنون میشم هر کی اطلاع داره پاسخ منو بده
  • صادق ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    4 0
    سلام والا پدر من رو کارت ایثارگریش نزدیک چهار سال ثبت شده جبهه ولی جدیدا که رفته پروندش در اورده یک سال بیشتر قبول نکردن الان 12 ماه ازجبهش قبول کردن ......... از اون طرف هم تا برج 6 بیشتر مرخصی تحصیلی ندارم تک پسر هم هستم .......... که از شانس بده ما این قانون 12 ماه ایثارگری فعلا لغو کردن .............والا به چه راحتی قانون سه برادری یا دو برادری معافیت سربازی قبلا اجراش کردن بد موقع ما که شدالان باید از زیر ذره بین رد بشه
  • احمد ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 1
    مصوبه را اصلاح میکنند یا رد؟
  • رضا ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    دوستان بهترین راه پیگیری مکرر از طریق نماینده هاست.از خبرگذاری ها هم انتظار میره پیگیری کنن
  • ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    ؟!
  • اریا ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    این قانون یکی از قوانین مهم هست و مطمینا و قطعا شورای نگهبان مخافتی با ماده الحاقی 5نداشته فقط با کل لایحه مخالفت کرده که اونم طی ماه جاری درست میشه
  • علی ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    2 0
    این مصوبه پس کی اجرایی میشه؟؟کسی خبر داره؟؟
  • رضا ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    4 0
    رد شد توسط شورای نگهبان این قانون به تاریخ پیوست
  • علیرضا ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 1
    سلام بچه ها از طریق نماینده هاتون این موضوع رو پیگیری کنید انشاالله که حل میشه.من هم پدرم جانباز25درصد هست و برادر دوقلو هستیم(سال71) ومن از جانبازی اش استفاده کردم درضمن 28ماه جبهه دارد والان پدرم عذاب وجدان گرفته ومیگوید چرا بین ما تبعیض قائل شده.تو این شبهای عزیز دعا کنید هرچی خیروصلاحه همون بشه.ممنون
  • کوروش ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    چرا اصلاح نمی کنن پس
  • صادق ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    دوستان اگ کسی خبر جدیدی داره بگه لطفا.مردیم از دلشوره؟؟؟
  • احمد ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    0 0
    من از اين خبرگذاري خواهش ميكنم يك گزارش تكميلي از اي قانون و اينكه الان تو چه وضعيته بگيره اين همه جون رو از بلا تكليفي در بياريد دعاتون ميكنن
  • علی ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    1 0
    سلام. کسی. خبر نداره. چی شده. یکی ی چیزی بگه
  • اميررضا ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    1 0
    سلام من پدرم ١ سال نه ماه جبهه دارد من تك پسرش فقط به خاطر اين كه متولد ١٣٧٥/١/١٥ هستم نميتوانم از كسر خدمت ايثار گري استفاده كنم اما سال ١٣٧٢ وقبل آن ها استفاده كردند فرقش در چيست ؟
  • اصغر عزيزي ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
    1 1
    ترو خدا من هروز گريه ميكنم من پدرم ١٨ ماه جبهه داره خواهش ميكنم دوباره مصوب بشه ترو جون هركي دوس دارين منم معاف شم بمولا من هروز شكر گذار ميشم خواهش ميكنم
  • محمد٠١٠٦ ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    3 0
    سلام من پيام چندين بار گذاشتم اما تو سايت نيست هرچيم التماس ميكنيم يكي يه خبري بهمون نميده تورو قران يكي ي خبري بده چي ميشه بالاخره اين قانون
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    0 1
    خبری نشد
  • سجاد ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    0 3
    سلام پدر من جانباز 70 درصد هست ودو تا از فرزنداش معاف شدن آیا فرزند سوم هم معاف میشه یا نه در ضمن 11ماه هم جبهه داره
  • شهاب ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    10 2
    سلام فقط صبر و صبر وباز هم صبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس