بیش از ۶۰ درصد قوانین ایثارگری اجرا نمی‌شوند

امیرآبادی فراهانی گفت: ۶۰ درصد از قوانین ایثارگری اجرا نمی‎شوند که در مجلس جدید به دنبال اجرای این قوانین هستیم.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که در برنامه هفتم می‌خواهیم موضوع ایثارگران را پر رونق ببینیم، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد قوانین مربوط به ایثارگران اجرا ‎نمی‌شوند، لذا دنبال این هستیم به نوعی این قوانین را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های فراکسیون ایثارگران در مجلس اظهار داشت: در مجموعه فراکسیون ایثارگران مجلس پنج کمیته تشکیل دادیم. در یکی از کمیته‎ها بنا داریم قانون ایثارگران اصطلاح کنیم، برخی قوانین قدیمی هستند که باید به‌روزرسانی شوند و برخی دیگر نیز قابلیت اجرایی ندارند. موضوع قابل پیگیری بعدی بحث درصد جانبازی ایثارگران است، در طرح جدید بناست تا به رزمندگان درصدی بر اساس سابقه جبهه داده شود.

امیرآبادی افزود: موضوعات بعدی، اشتغال ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان و ارائه خدمات به جانبازان زیر ۲۵ درصد است، پیگیری معوقات خانواده شهدا و ایثارگران و مسکن آنان، وظیفه‌ای است که کمیته‌های خاص به دنبال پیگیری آن هستند.

امیرآبادی همچنین پیش از این گفته بود قوانین ناکارآمد باعث ایجاد این تصور در جامعه می‌شوند که همه منابع کشور متعلق به ایثارگران است؛ از این‌رو بنیاد شهید برای کمک به حل مشکلات ایثارگران نیاز به کمک مجلس و دولت دارد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • موسوی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    درود بنمایند فعال
  • حامد IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    به فکر رزمندگان دیروز برسید که روز بروز دارند فرسوده می شوند
  • عبداله فروتن IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    سلام . ضمن سپاسگزاری از فراکسیون ایثارگران خواهشمند است ترتیبی اتخاذ گردد تا جانبازان وام مسکن خود را با سند عادی دریافت کنند .
  • علی عباس پور DE ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    باسمه تعالی بنام خداوند بخشنده مهربان باسلام خدمت تمامی نمایندگان مجلس ایثارگر محترم وگرامی بدینوسیله به اطلاع همه مسئولین ودست اندرکاران محترم وگرامی می رسانیم که مهمترین و واجب تر ازهمه چیز به همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اعم ازسرباز وظیفه ارتش وبسیج وسپاه وغیره به اعزای هرماه جبهه یک درصد جانبازی اقدام بفرمائید تا مانند سایرین بتوانند ازمزایا و خدمات رسانی بهره مند شوند انشالله خداوند به جنابعالی و خانواده محترمتان سلامتی و طول عمرباعزت عنایت بفرمایند ودعای خیل عظیم رزمندگان بدرقه راهتان باشد واجرتان باسیداشهدا باشد التماس دعا ممنونیم بزرگوار التماس دعا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس