مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی کشور جزئیاتی را از جلسه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با نمایندگانی از انجمن‌های جانبازان تشریح کرد و از تشکیل کارگروه ویژه به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح با حضور شورای عالی انجمن‌های جانبازان خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین اسرافیلی مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دیدار روز گذشته جانبازان با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هر سال 22 بهمن ماه با دیگر دوستان جانباز در راهپیمایی شرکت می‌کنیم. در راهپیمایی امسال با آقای فیروزابادی دیداری داشتیم.

 ایشان با همه بچه‌ها صحبت کرده و من هم همان روز از ایشان درخواست برگزاری یک جلسه را به اتفاق جانبازاندادم. پیگیری‌هایی انجام شد تا اینکه روز گذشته جلسه‌ای با سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم. به غیر از سرلشکر فیروزآبادی نمایندگانی از ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع به اتفاق سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به دستور آقای فیروزآبادی در جلسه حضور داشتند.

 همچنین  آقای پرکره مشاور رئیس بنیاد شهید در امور جانبازان، آقای مجتهد مشاور حقوقی انجمن‌های جانبازان و شورای عالی انجمن‌های جانبازان که متشکل از رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل انجمن‌های جانبازان نخاعی، راست قامتان(جانبازان دوپا قطع) و خانه نور ایرانیان بصیر(جانبازان نابینا) در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه مشکلات مربوط به جانبازان مورد بررسی قرار گرفت. بحث ماده 38، 39 و 40 از قانون جامع ایثارگران در خصوص حالت اشتغال جانبازان بسیجی، پاسدار وظیفه و سرباز و بحث بازنشستگی آنان، مناسب سازی اماکن زیارتی و سیاحتی و مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد. در خواست کارگروه ویژه داده شد که طرح‌ها و برنامه‌ها و پیشنهاداتی در این زمینه عنوان شد. سرلشکر فیروزآبادی مسئول ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح را به عنوان دبیر این کارگروه معرفی کرد و قرار بر این شد تا مسائل را پیگیری کنند.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی کشور با اشاره به وظایف کارگروه گفت: این کارگروه تشکیل جلساتی خواهد داد و در آن نمایندگانی مشخص شده از  طرف ستاد کل نیروهای مسلح و نماینده سازمان برنامه و بودجه  و نمایندگانی از شورای عالی انجمن‌های جانبازان حضور دارند. مشکلات جانبازان در این کارگروه عنوان شده و این دوستان آن را دسته بندی می‌کنند. نهایتا نتایج جلسات تحویل فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح داده می‌شود تا اینگونه کارهای بر زمین مانده پیگیری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: هر انجمنی در جانبازان به صورت صنفی مسائل و مشکلات زیر مجموعه‌ها و اعضایش را بررسی می‌کند و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کند. سه انجمن جانبازان نخاعی، راست قامتان(جانبازان دوپا قطع) و خانه نور ایرانیان بصیر(جانبازان نابینا) در میان جانبازان اصلی ترین انجمن‌های جانبازان را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل ما علاوه بر مشکلات جانبازان انجمن خود، مشکلات سایر جانبازان و یا جانبازانی که عضور انجمن‌ها نیستند را نیز پیگیری می‌کنیم. در جلسه روز گذشته نیز مشکلاتی از قبیل مسائل مربوط به جانبازان اعصاب و روان زیر 25 درصد و مشکلات حالت اشتغال جانبازانی از 25 درصد تا 70 درصد را مطرح کردیم و انشاالله قرار شد که این مسائل در کارگروه جلسات هم عنوان شود و نتایج آن به اطلاع جانبازان خواهد رسید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس