طرح دفاع مقدس

بر اساس مصوبات جدید در قانون برنامه ششم توسعه کشور سهمیه کنکور رزمندگان در دانشگاه ها را به میزان 5درصد توسعه دادیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مزیت های جدید قانون جامع از زبان نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس عنوان شد:

1-درقانون جدید که تصویب شده است شهدای مدافع حرم غیر ایرانی، فرزندان و همسران آنها تحت تابعیت ایران و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار خواهند گرفت.
2- یکی دیگر از ویژگی های جدید قانون جامع ایثارگران را تحث پوشش قرار دادن شهدای حرم از سوی  بنیاد شهید عنوان کرد.
3- همچنین خواهران و برادران شهدا که محجور و تحت تکفل پدرو یا مادر بوده اند، پس از رحلت والدین تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قرار خواهند گرفت.
4-در این قانون سهمیه دانشگاهی به رزمندگان شش ماه خدمت به بالا تسری داده شده است تا آنها هم بتوانند از این سهمیه استفاده کنند.
5- در بحث اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی  کانون ها را یک مقدار فعال تر کرده ایم و 20درصد از آن را مختص به رزمندگان کرده ایم.
6-در قانون جدید مقرر شده است برای کسانی که در بخش خصوصی کار می کنند و دولتی نیستند همانند شاغلین دولتی  یک مقیاسی برای استفاده از معافیت مالیاتی را تصویب کردیم.
7- در این برنامه مصوب کردیم که کلیه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد باید در طول سال های اجرای برنامه توسعه ششم به کار گمارده شوند.
8- در ماده 103 قانون برنامه ششم در مورد معافیت های سربازی هم تصریح شده است: رزمندگانی که شش ماه و یا بیشتر سابقه حضور در جبهه  را دارا هستند به ازای هر ماه حضور، یک ماه کسر خدمت برای فرزندانشان در نظر گرفته شود.
9- کسانی که با مدرک کارشناسی بازنشسته می شوند در صورت تمایل می توانند با همان مدرک و احتساب فوق لیسانس به سر کار برگردند و پس از این مدت، با حقوق 35 سال بازنشسته می شوند.

10- بر اساس مصوبات جدید در قانون برنامه ششم توسعه کشور سهمیه کنکور رزمندگان در دانشگاه ها را به میزان 5درصد توسعه دادیم که علاوه بر آن قبلا 25 درصد هم متعلق به جانبازان و آزادگان بود که در صورتی که آن را پر نکنند رزمندگان می توانند از این سهمیه هم استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس