کد خبر 574155
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

وزیر خارجه عراق اعلام کرد، تروریست‌هایی از بیش از یکصد کشور به عراق آمده‌اند و باید کمک‌های جامعه جهانی به نیروهای عراقی در جنگ با تروریسم افزایش یابد.

 به گزارش مشرق، به نقل از «الیوم السابع»، دفتر رسانه‌ای «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق، روز یکشنبه در بیانیه‌ای از دیدار ابراهیم الجعفری با «یان کوبیش» نماینده سازمان ملل در این کشور خبر داد و اعلام کرد، طرفین در این دیدار درخصوص اوضاع امنیتی و سیاسی، تحولات جنگ علیه گروه تروریستی داعش، حمایت جامعه بین‌الملل از عراق، تلاش نیروهای سیاسی برای از سرگیری فعالیت مجلس نمایندگان و تکمیل پرونده اصلاحات دولتی گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد، عراق با تلاش نیروهای ملی، که به وحدت ملی و تجربه دموکرتیک آن اهتمام می‌ورزند، از بحران کنونی عبور خواهد کرد. نیروهای مسلح ما، نیروهای قهرمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و جنگجویان قبیله‌ای و نیروهای پیشمرگه پیروزی‌های بزرگی در جنگ علیه تروریست‌های داعشی به‌دست آورده‌اند.

ابراهیم جعفری از سازمان ملل خواست بر حجم کمک‌ها به عراق، حمایت از این کشور در جنگ با تروریسم و بحران اقتصادی آن بیفزاید.

وی با اعلام اینکه تروریست‌هایی از بیش از یکصد کشور وارد عراق شده‌اند، متذکر شد، باید نهادهای بین‌المللی واقعیت حوادث کنونی در عراق را بازتاب دهند و (جهانیان) را با قهرمانی‌های نیروهای مسلح، نیروهای بسیج مردمی، نیروهای قبیله‌ای و پیشمرگه‌ها در جنگ با تروریست‌ها، آشنا کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس