کد خبر 572855
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

روزانه پرتیراژ "ایندیپندنت" چاپ انگلیس در سال 1993 طی گزاشی از آخرین تحولات میدانی افغانستان در زمان اشغال شوروی، به مدح و ثنای "اسامه بن لادن" رهبر گروه تروریستی تکفیری بین المللی "القاعده" پرداخته است.

گروه بین الملل مشرق- روزانه پرتیراژ "ایندیپندنت" چاپ انگلیس در سال 1993 طی گزاشی از آخرین تحولات میدانی افغانستان در زمان اشغال شوروی، به مدح و ثنای "اسامه بن لادن" رهبر گروه تروریستی تکفیری بین المللی "القاعده" پرداخته است.

ایندپندنت:بن لادن منادی صلح است!+عکس

بنابر این گزارش، در مقاله روزنامه انگلیسی ایندیپندینت با اشاره به موفقیتهای نظامی گروه مجاهدین "عرب - افغان" تحت فرماندهی اسامه بن لادن، از وی بعنوان "مبارز ضد شوروی که ارتش خود را در راه تحقق صلح! بکار گرفته" یاد کرده است. مجاهدین عرب افغان نام دیگر گروه تروریستی بین المللی "القاعده" بشمار می رود که با پول و تدارکات آمریکا، پاکستان، عربستان سعودی و قطر از سراسر دنیا برای جنگ با نیروهای شوروی سابق در افغانستان به این کشور اعزام شده بودند. دولت آمریکا با تسلیح این تروریستها به سلاح های راهبردی پدافند هوایی و ضد تانک و همچنین ایجاد اردوگاههای آموزش نظامی در خاک پاکستان مستقیما عملیاتهای القاعده را در افغانستان هدایت می کرد.

ایندپندنت:بن لادن منادی صلح است!+عکس

اُسامه بن محمد بن عوض بن لادِن متولد سال ۱۹۵۵ یا ۱۹۵۷میلادی در ریاض پایتخت عربستان سعودی یکی از اعضای خاندان بزرگ و متمول بن لادن و بنیان‌گذار و رهبر شبکه تروریستی تکفیری بین المللی "القاعده" بود. وی در رابطه با حملات تروریستی بسیاری در سرتاسر جهان از جمله بمب‌گذاری‌های ۷ اوت ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌های آمریکا در دارالسلام (تانزانیا) و نایروبی (کنیا)، حمله به کشتی جنگی یواس‌اس کول در بندر عدن یمن و حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون تحت تعقیب پلیس فدرال آمریکا قرار داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مننادی صلح برای امریکایی هاست چرا که در باور امریکایی ها منطقه ای در صلح است که زیر چکمه های امریکایی له شده باشد و تمامی صداهای اعتراض های ضد امریکایی ان کشورخفه شده باشدو فقط یک کلمه در ان کشور رایج باشد اطاعت کن (Obey
  • ایزا ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    0 0
    احسنت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس