کد خبر 573908
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، از کاهش هزینه ارتباطات داخلی برای اپراتورهای اینترنت خبر داد و گفت‌: یک لینک ۱۰ گیگ که در گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه داشت، اکنون به قیمت ۹ میلیون تومان واگذار می‌شود.

  به گزارش مشرق، جهرمی در نشست خبری مشترک با وزیر ارتباطات از کاهش قیمت پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت: قیمت یک لینک 10 گیگ از یک میلیارد و 700 میلیون تومان به 9 میلیون تومان کاهش یافته است.
 
معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، درباره میزان این کاهش قیمت در قیمت اینترنت کاربر نهایی گفت: در زنجیره قیمت‌گذاری اینترنت مجموعه‌های زیادی درگیر هستند که هر یک به میزانی در قیمت اینترنت کاربر نهایی تأثیرگذار است.
 
وی گفت: به‌طورکلی قیمت اینترنت کاربر نهایی از 40 درصد قیمت پهنای باند داخلی و 60 درصد قیمت پهنای باند بین‌الملل تشکیل شده است که کاهش قیمت اخیر از محل 40 درصد پهنای باند داخلی بوده است و به این ترتیب هزینه اپراتورها برای ارتباطات داخلی از 40 درصد به صفر درصد رسیده است.
 
جهرمی با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره مقایسه قیمت اینترنت در ایران و کشورهای دیگر گفت: قیمت اینترنت باید در مقایسه با اندازه بازار هر کشور دیده شود.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با اشاره به احتمال تغییر قیمت‌های اینترنت گفت: با کاهش قیمت اخیر پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت، کاربران می‌توانند از اپراتورها و شرکت‌ها توقع ارائه تخفیف داشته باشند،‌ اما در مدل عام کاهش قیمت از طریق اصلاح مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات در دستورکار است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس