کد خبر 573734
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

در نشست تعاملی مسئولان پلیس پیشگیری و بین الملل ناجا، بر تقویت تعامل و همکاری این دو پلیس در راستای کاهش جرایم تاکید شد.

به گزارش مشرق، سردار مهدی معصوم بیگی در جلسه تعامل پلیس پیشگیری و پلیس بین الملل ناجا كه با حضور روسا و فرماندهان در سالن جلسات پلیس اینترپل برگزار شد، گفت: مدیریت راهبردی (آرمان، چشم انداز، ماموریت) از اهداف كلانی است كه برای تحقق آن باید به محیط بیرونی و فرصت ها توجه كرد.
 
جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: خلق فرصت های جدید و ایجاد همگرایی از اهداف پلیس پیشگیری است كه با توجه به ظرفیت های بالفعل و بالقوه پلیس بین الملل ناجا این فرصت برای پیشبرد هرچه بهتر ماموریت ها وجود دارد.
 
وی جایگاه پلیس اینترپل را به عنوان تنها ضابط و كانال رسمی پلیس ایران در بخش بین الملل مهم دانست و گفت: پلیس بین الملل به عنوان تنها مرجع مقتدر و كارآمد كه دارای نفوذ اطلاعاتی- پلیسی به روز از كشورهاست باید بیشتر معرفی و شناخته شود.
 
سردار معصوم بیگی بیان کرد: با توجه به چشم انداز پلیس در سال ۱۴۰۴، پلیس بین الملل می تواند نسبت به معرفی توانایی ها و شایستگی های پلیس جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و محوری ایفا كند.
 
برخورد با جرایم سازمان یافته فراملی و صدور گواهی عدم سوء پیشینه
 
در ادامه سردار مسعود رضوانی ، به تشریح مطالبی در خصوص ظرفیت های موجود در سازمان اینترپل، خدمات منحصر به فردی كه تاكنون انجام گرفته و اختیارات و تعامل گسترده بین المللی این پلیس در راستای پیشگیری و كشف جرم پرداخت.
 
رئیس پلیس بین الملل ناجا جرایم را همانند بیماری های واگیرداری دانست كه به اطراف خود سرایت می كنند و ادامه داد: ما باید به عنوان پلیس كشور، در مقابل جرایم سازمان یافته اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.
 
وی از صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای اتباع جمهوری اسلامی خارج از كشور خبر داد و افزود: با تعامل و همكاری پلیس پیشگیری، پاسخگویی متقاضیان به حداقل زمان ممكن رسیده است.
 
گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد كارگروهی تشكیل و یك رابط از هر پلیس جهت تبادل اطلاعات و انتقال تجارب معرفی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس