کد خبر 572299
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

نیچروان بارزانی نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق درگفت وگو با خبرنگاران برضرورت بازگشت اعضای کرد پارلمان عراق به بغداد تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، بارزانی با اشاره به اهمیت بازگشت اعضای کرد پارلمان عراق اظهارکرد: مشارکت کردها در پروسه سیاسی عراق ضرورت است.

وی درادامه گفت: فراکسیون های کرد پارلمان عراق باید نقش فعالی در پیشبرد پروسه سیاسی عراق ایفا کنند.

بارزانی تاکید کرد: فراکسیون های کردستان عراق در گذشته نیز در کنار دیگر فراکسیون های عراقی، مشارکت در تصمیمات و گفت وگو های پارلمان عراق داشته اند.

بارزانی مشارکت فراکسیون های کرد در پارلمان و پروسه سیاسی این کشور را برای آینده روابط اقلیم و عراق ضروری دانست.

به دنبال اشغال پارلمان عراق توسط تظاهرکنندگان در تاریخ 30 آوریل گذشته ، اعضای کرد پارلمان عراق بغداد را ترک کرده و به اقلیم کردستان عراق بازگشتند.

هفته گذشته سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در سفری به سلیمانیه با مسئولان احزاب کرد در این خصوص دیدار و گفت وگو کرده بود.

براساس اخبار منتشره امروز هیاتی از اعضای حزب الدعوه و هیات دولت بغداد راهی سلیمانیه شده و با سران احزاب کرد از جمله اتحادیه میهنی و جنبش تغییر دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

پارلمان عراق اکنون نزدیک به دو هفته است که به دلیل عدم مشارکت برخی جریان های سیاسی در جلسات پارلمان ، از جمله احزاب کرد عراق و به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای شروع جلسه، در عمل تعطیل شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس