نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، از نمایندگان و وزرایی که بغداد را ترک کرده بودند، خواست تا برای نجات کشور از بحران حاضر، به پایتخت بازگردند.

 به گزارش مشرق، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، از نمایندگان و وزرایی که در پی بحران اخیر پارلمان، به نشانه اعتراض بغداد را ترک کرده بودند، خواست تا هرچه سریعتر به بغداد بازگردند تا کشور بیش از این در بحران نباشد.

به نوشته پایگاه خبری السومریه، «فرهاد قادر» از نمایندگان کرد پارلمان، با اعلام این خبر، افزود: نیچروان بارزانی از نمایندگان و وزرا خواسته است تا کار خود را آغاز کنند و تصویب قوانین را از سر بگیرند.

اخیرا تظاهرات و اعتراض مردم و هواداران جریان صدر برای تسریع روند اصلاحات در عراق، به ورود معترضان به مقر پارلمان و ضرب‌وشتم برخی نمایندگان منجر شد.

قادر توضیح داد: احزاب پنچگانه کردی امروز در اربیل، مرکز کردستان عراق، جلسه‌ای تشکیل خواهند داد تا در این مورد بحث کنند. آن‌ها همچنین منتظر نظر مسعود بارزانی (رئیس منطقه) نیز هستند.

نمایندگان و وزرای کرد در تاریخ 30 آوریل پس از ورود جمع کثیری از طرفداران مقتدی صدر به منطقه سبز و سپس ورود به پارلمان و ساختمان نخست‌وزری، به نشانه اعتراض بغداد را ترک کرده‌اند.

پیش از این «عامر الخزاعی»، نماینده ائتلاف سیاسی «دولت قانون»، «علی العلاق»، از رهبران حزب «الدعوه» و «صادق الموسوی» از مشاوران «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق کردستان عراق رفته بودند تا رضایت نمایندگان و وزرای کرد را برای بازگشت به بغداد جلب کنند.

ائتلاف کردستان عراق بازگشت به پارلمان و کابینه را منوط به دریافت ضمانت‌های امنیتی از سوی بغداد دانسته تا مانع تکرار تعرض به اعضای پارلمان شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس