کد خبر 572269
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱

وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با همتای انگلیسی خود گفت که ایران و 1+5 باید به توافق هسته‌ای پایبند باشند و هر دو طرف می‌بایست از مزایای برجام بهره ببرند و هاموند نیز تصریح کرد که بازگرداندن ایران به جامعه بین‌الملل یک هدف راهبردی است.

 به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (امروز) بعد از دیدار با «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که بانک‌ها نباید نگران تجارت قانونی با ایران باشند.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا گزارش کرد، کری بعد از این دیدار گفت: «ما همچنان ایران را مسئول می‌دانیم تا به توافقات و استانداردهای لازم پایبند باشد».

وی در ارتباط با طرفین توافق هسته‌ای  که شامل ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) می‌شود، گفت: «هر دو طرف وظیفه دارند که به توافقات پایبند باشند و هر دو طرف می‌بایست از مزایای توافق بهره ببرند. مزیت ما این است که شاهد برنامه هسته‌ای باشیم که در حال حاضر ملموس، آماده برای بازرسی، قابل فهم و تحت کنترل باشد و با استانداردهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هماهنگ باشد و آنها انتظار دارند که تحریم‌ها طبق توافق لغو شود و اجرای توافق مناسب باشد. این توافقی است که ما تلاش می‌کنیم آن را انجام دهیم».

هاموند نیز تصریح کرد: «ما اینجا هستیم و وقت گذاشتیم تا امروز صبح به حرفهای بانک‌های اروپایی گوش دهیم. آنچه را که تلاش می‌کنیم به آن رسیدگی کنیم، شکاف بین تعهد سیاسی آمریکا برای اجرای توافق و دادن اجازه به ایران برای دسترسی به سیستم تجارت جهانی و سیستم مالی جهان و همچنین حقیقت آنچه که بانکهای اروپایی در عمل پیدا می‌کنند، می‌باشد».

 وی ادامه داد: «ما در تلاش هستیم این شکاف را کاهش دهیم. ما تلاش داریم تا جدایی بین قصد سیاسی و حقیقت جهان بانکداری را درک کنیم و تلاش کنیم که بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم این جدایی را از بین ببریم تا به بانک‌های اروپایی و جهانی اجازه دهیم که از تجارت اروپا در از سرگیری تجارت معمولی و الگوهای سرمایه‌گذاری با ایران حمایت کند. این چیزی است که تمامی ما می‌خواهیم از منفعت برجام که ایران انتظار و شایستگی آن را دارد، ارائه کنیم».

هاموند تصریح کرد: «اگر بخواهیم به هدف راهبردی خود که بازگرداندن ایران به جامعه بین‌الملل، عادی‌سازی روابط که شامل تجارت و روابط سرمایه‌گذاری با ایران می‌شود، برسیم، باید در این زمینه موفق شویم. این اولین مانع در این رقابت است و اگر در آن شکست بخوریم هرگز شانس به نمایش گذاشتن تمامی مزایای دیگری که می‌توانیم از این توافق بیرون آوریم را نداریم».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    خخخ خوشم میاد پرروتر و دیوث تر از امریکایی ها خودشونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس