کد خبر 572262
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

منابع نظامی لیبی از سقوط منطقه راهبردی «ابوقرین» به دست داعش و کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ارتش این کشور خبر دادند.

 به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش طی حملات اخیر خود توانست منطقه استراتژیک «ابوقرین» واقع در غرب لیبی را به کنترل خود درآورد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، یک مقام لیبی در اتاق عملیات مشترک علیه داعش در شهر «مصراته» تاکید کرد که داعش طی هفته گذشته با حمله به مراکز تجمع نیروهای ارتش این کشور منطقه ابو قرین را که غرب لیبی را به شرق این کشور وصل می‌کرد، تصرف کردند.

این مقام لیبی که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد: داعش از پایگاه خود در شهر «سرت» خارج شده و به سمت غرب در حال پیشروی است و ما برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده،  آماده حمله به مواضع این گروه تروریستی هستیم و ساعت صفر عملیات نزدیک است.

داعش منطقه استراتژیک «ابوقرین» لیبی را اشغال کرد
موقعیت «ابوقرین» به شهرهای «سرت» و «مصراته»

به گفته این مقام نظامی ارتش لیبی، در جریان این حملات، 4 نفر از نیروهای ارتشی کشته و 24 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منطقه ابو قرین، در فاصله 130 کیلومتری شهر سرت قرار دارد که از ژوئن 2015 بر این شهر سیطره یافته است و به گفته شاهدان، این منطقه طی هفته گذشته، شاهد مهاجرت شمار زیادی از خانواده‌ها ساکن در این منطقه بود.

این موفقیت و پیشروی داعش درست یک هفته بعد از آن صورت می‌گیرد که دولت آشتی ملی لیبی به ریاست «فایز سراج» از تشکیل اتاق مشترک برای آزادسازی شهر سرت مرکز «امارت اسلامی» داعش خبر داده بود.

داعش منطقه استراتژیک «ابوقرین» لیبی را اشغال کرد
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس