کد خبر 572188
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه تاکید کرد که برنامه موشکی ایران تهدیدی برای شرکای آمریکا در اروپا نخواهد بود.

به گزارش مشرق، ریانوستی نوشت: وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: این ادعا که برنامه موشکی ایران تهدیدی برای شرکای آمریکا در قاره اروپا به شمار می رود، بی پایه و اساس است.

با گذشت تقریبا ده سال از طرح پیشنهادی آمریکا برای حمایت از ناتو در برابر موشک های ایران و علی رغم هشدارهای روسیه که غرب صلح و ثبات در اروپای مرکزی را تهدید می کند، آمریکا قصد دارد امروز پنجشنبه رسما سامانه سپر دفاع موشکی اروپا را به بهره برداری برساند.

در حالی که تنش بین روسیه و غرب به بالاترین سطح پس از پایان جنگ سرد رسیده است، غرب نتوانسته است مسکو را متقاعد کند که این سپر دفاع موشکی تهدیدی برای روسیه نخواهد بود.

روبرت بل فرستاده اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در این باره تاکید کرد: ما اکنون قابلیت حمایت از ناتو در اروپا را داریم. ایرانی ها در حال افزایش قابلیت های خود هستند و ما باید نسبت به ایرانی ها پیشتاز باشیم. این سامانه، علیه روسیه نخواهد بود. این سامانه به زودی به فرماندهی ناتو تحویل داده خواهد شد.

علی رغم اطمینان دادن واشنگتن، کاخ کرملین اعلام کرد که هدف واقعی سپر دفاع موشکی، خنثی کردن زرادخانه هسته ای روسیه برای آمریکا است تا واشنگتن بتواند در صورت وقوع هرگونه جنگی، نخستین حمله را علیه روسیه انجام دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    البته روسیه از شرق میتونه سیفون رو بکشه رو آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس