کد خبر 570767
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

فردوسی پور گفت: «هنوز کتابی ندیده‌ام که بخواهد برای ترجمه مجابم کند. این روزها دنبال کتاب مناسب می‌گردم که هنوز البته پیدایش نکرده‌ام و چیزی چشم‌ام را نگرفته است.

به گزارش مشرق، روز گذشته بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای بار دوم شاهد حضور عادل فردوسی‌پور، تهیه کننده و مجری برنامه تلویزیونی نود بود.

فردوسی پور که چندسالی است به یک چهره خبرساز و محبوب تبدیل شده است، همزمان با پنجمین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور در نشر چشمه به امضای کتاب «هنر شفاف‌اندیشیدن» برای مخاطبانش پرداخت. او روز شنبه هم به شهر آفتاب آمده بود که به دلیل استقبال مخاطبان، تصمیم گرفت یکشنبه را هم در نمایشگاه حضور یابد.

این مجری ورزشی با ترجمه‌ای از یک کتاب روان‌شناسی به نمایشگاه کتاب آمده است؛ «هنر شفاف‌اندیشیدن» به نویسندگی رولف دوبلی در 335 صفحه و در 99 فصل تدوین شده و چند ماهی است در صدر کتاب‌های پر فروش قرار دارد. البته بد نیست بدانید ترجمه فردوسی‌پور تا کنون پرفروش‌ترین کتاب نشر چشمه در نمایشگاه کتاب هم بوده است.

دیروز در حاشیه حضور عادل فردوسی‌ پور در نشر چشمه و در حالی‌که بسیاری از علاقه‌مندانش در حال امضا گرفتن یا انداختن عکس یادگاری بودند، گپی کوتاه با او زدیم که در برابر پرسش‌های ما، پاسخ‌هایی کوتاه و تلگرافی داد.

فردوسی پور با اشاره به اینکه هنوز کتابی را برای ترجمه بعدی‌اش انتخاب نکرده است، گفت: هنوز کتابی ندیده‌ام که بخواهد برای ترجمه مجابم کند. این روزها دنبال کتاب مناسب می‌گردم که هنوز البته پیدایش نکرده‌ام و چیزی چشم‌ام را نگرفته است.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا ترجیح می‌دهد کتابی ورزشی را ترجمه کند یا این‌که به سراغ حوزه‌ای دیگر خواهد رفت، گفت: برایم فرقی نمی‌کند که موضوع کتاب بعدی‌ام ورزشی باشد یا نباشد، مهم این است کتابی خوب باشد و من را برای ترجمه کردن قانع کند.

فردوسی پور با اشاره به کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» تاکید کرد: وقتی این کتاب را خواندم، حس کردم اثری است که باید لذت خواندنش را با دیگران به اشتراک بگذارم. «هنر شفاف اندیشیدن» از همان ابتدا من را به ترجمه ترغیب کرد و دیگر کتاب‌ها هم باید چنین اثری روی من بگذارند تا دست به ترجمه‌شان بزنم.

او در پاسخ به این پرسش که استقبال از نمایشگاه را چگونه دیده است، گفت: شنبه و یکشنبه با اینکه روزهای ابتدایی هفته هستند، اما باز هم استقبال از نمایشگاه خوب بود. به نظر می‌آید دور شدن محل نمایشگاه از مرکز تهران، نتوانسته است از جمعیت بازدیدکننده بکاهد.


منبع: صبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    ببخشید متفکران بزرگ دنیا نتوانسته اند در حد سوات جنابعالی کتاب بنویسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس