نماینده مجلس نهم با بیان اینکه بلوکه کردن داراییهای ایران در امریکا برخلاف روح برجام است، گفت: باید ببینیم که بعد از مذاکرات منتهی به برجام چه اتفاقی رخ داده که امریکا جسور‌تر شده است.

 به گزارش مشرق، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس نهم، درباره 2 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در امریکا با بیان اینکه اینها (امریکاییها) همواره می‌خواهند خوی استکباری خود را نشان دهند، گفت: پس از برجام امریکا می‌خواهد بگوید اینکه تحریمها برداشته شود یا باقی بماند را من تعیین می‌کنم. اگر می‌خواهید تحریمها برداشته شود این کار را انجام دهید و این کار را نه، و این به معنای شروط جدید برای ایران است.

وی با اشاره به اینکه هدف امریکا از مذاکره با ایران و نهایتا برجام، این بود که می‌خواستند بگویند ما ایران را مدیریت کرده و پای میز مذاکره کشاندیم، اظهار کرد: اقدامات اخیر امریکا نشان دهنده این است که این کشور رهبر نظام سلطه جهانی است و نمی‌خواهد در یک شرایط برابر با ایران تعامل داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم افزود: آنهایی که از مذاکره با امریکا ذوق‌زده هستند باید درباره این اتفاق (توقیف دارایهای ایران) بیندیشند. همواره در رابطه امریکا با سایر کشور‌ها، طرف مقابل باید بپذیرد که امریکا رهبر نظام سلطه است و در برابر او باید خاضع باشد در غیر این‌صورت توسط امریکا به چالش کشیده می‌شود.

مصباحی مقدم با بیان اینکه مقام معظم رهبری این مسائل (بدعهدی امریکاییها) را پیش‌بینی کرده بودند، تصریح کرد: ساده اندیشان خیال می‌کردند که استکبار جهانی از موضع استکباری خود کوتاه آمده و حاضر شده در یک گفت‌وگوی دوستانه با ایران وارد مذاکره شده و دشمنیها را کنار بگذارد.

وی افزود: البته برجام بدون هیچ منفعتی نبوده ولی هرگز آنچه را که دولتمردان پیش‌بینی می‌کردند و نسبت به مذاکرت خوشبین بودند تحقق نیافته و نخواهد یافت و ایران باید دائماٌ درصدد تقویت قدرت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی خود باشد تا بتوانیم حرف خود را در چانه‌زنیها به کرسی بنشانیم  که در غیر این‌صورت اقدامات خصمانه امریکاییها همواره ادامه  پیدا می‌کند.

نماینده مجلس نهم با تأکید بر اینکه باید ببینیم که بعد از مذاکرات منتهی به برجام چه اتفاقی رخ داده که امریکا جسور‌تر شده است، گفت: قبل از مذاکرات هم امریکاییها درصدد مصادره اموال ایران بودند اما هنوز حکم نهایی و قطعی صادر نشده بود ولی این اقدامشان پس از برجام نشان دهنده آن است که حسن نیتی در طرف امریکایی وجود ندارد، چرا برخی تصور می‌کنند همچنان باید از ناحیه ایران حسن نیت وجود داشته باشد.

مصباحی مقدم غارت اموال ایران از سوی امریکا را خلاف روح برجام دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنیهای امریکا خیلی آشکار و روشن است خود امریکاییها این موضوع را در هر مسئله‌ای اعلام می‌کنند، ایران باید قاطعانه با این موضوع برخورد و از راههای حقوقی و سیاسی بحث دو میلیارد دلار دارایی بلوکه شده را دنبال کند تا به نتیجه برسد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس