کد خبر 570797
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

دستگيري گروهي از متهمان عضويت در گروه تروريستي داعش در مسكو از جمله چند شهروند تاجيكستان كه براي اجراي عمليات شليك به مردم در راهپيمايي جشن پيروزي بر آلمان نازي به پايتخت روسيه سفر كرده بودند، كشف يك هسته تروريستي در شهر دوشنبه را در پي داشت.

به گزارش مشرق، ماموران امنيتي موفق شدند چهار شهروند تاجيكستان را كه قصد انجام اعمال تروريستي در دوشنبه پايتخت اين كشور را داشتند، دستگير كنند.

بنا به اعلام امروز (دوشنبه) شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه، تروريست هاي بازداشت شده كه مي خواستند با پوشيدن لباس هاي نظامي عمليات تروريستي با عنوان «عروسي سرخ» را اجرا كنند، تحت فرماندهي يك عضو ارشد داعش مستقر در سوريه سازماندهي و اعزام شده بودند.

بنا به اين گزارش، يك عضو داعش كه از مسكو به دوشنبه وارد شده بود از سوي ماموران امنيتي شناسايي و بازداشت شد و با استفاده از اطلاعات كسب شده، همدستان اين تروريست نيز دستگير شدند.

ماموران پليس همچنين در بازرسي از محل بازداشت اين افراد موفق به كشف مقاديري سلاح و مهمات، نشريه هاي تبليغ افراط گرايي و لباس هاي نظامي كشف كردند.

براساس گزارش هاي انتشار يافته، گروه داعش توانسته با نفوذ از مرز افغانستان عوامل خود را به كشورهاي آسياي ميانه گسيل كند كه سبب شده است كشورهاي اين منطقه بويژه تاجيكستان تدابير شديد امنيتي به اجرا بگذارند و با همكاري روسيه بانك اطلاعات يكپارچه ضد تروريستي تشكيل دهند.

سازمان امنيت فدرال روسيه نيز سه روز پيش از دستگيري سه داعشي در مسكو خبر داد كه با ورود از تاجيكستان قصد داشتند همزمان با برگزاري راهپيمايي مردمي جشن پيروزي بر فاشيسم كه امروز در مسكو برگزار شد، اعمال تروريستي انجام دهند.

روابط عمومي سازمان امنيت فدرال روسيه اعلام كرد: سه تبعه تاجيكستان به نام هاي سراج الدين ارگاشوف، فرهاجان مراداف و انورجان توشبولتايف مظنون به تدارك اعمال تروريستي در مسكو هستند.

بر اساس اطلاعات سازمان امنيت فدرال روسيه، از اين افراد كه قصد داشتند به سوي شركت كنندگان در راهپيمايي جشن پيروزي در مسكو تيراندازي كنند،

چند قبضه سلاح و مقاديري مهمات به دست آمده است كه پرونده تشكيل يافته به دادگاه ارجاع شده است.

شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه نيز روز چهارشنبه اعلام كرد كه ماموران سازمان امنيت فدرال در مسكو چندين نفر را كه مواد منفجره در اختيار داشتند، دستگير كردند.

رسانه روسي اعلام كرد: دستگير شدگان كه شهروندان يك كشور آسياي ميانه هستند پس از بازداشت و بازجويي به قصد خود براي اجراي عمليات تروريستي اعتراف كردند.

روسيه از مهر ماه سال گذشته همزمان با آغاز عمليات سركوب تروريست ها در سوريه با همكاري ارتش اين كشور، هدف تهديدهاي گسترده تروريستي قرار گرفته است كه افزايش تدابير امنيتي در اين كشور را به دنبال داشت و به تازگي نيز يكي از عوامل جذب نيرو براي گروه هاي تروريستي دستگير شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس