سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر با بیان اینکه بازیکنان المپیکی تیمش به واسطه سفرهای متوالی در خستگی مفرط به سر می برند، گفت: اگر مجبور نبودیم در مسابقات جهانی اسپانیا شرکت نمی کردیم.

به گزارش مشرق، پیمان فخری با یادآوری اینکه تمرینات تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای حضور در مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا از روز شنبه در آکادمی ملی المپیک آغاز شد، اظهار داشت: مجتبی عابدینی و علی پاکدامن دو شمشیرباز المپیکی کشورمان همراه با محمد رهبری، فرزاد باهر ارسباران، محمد فتوحی و مهدی مولایی اردونشینان تیم هستند.

وی در مورد اینکه آیا حضور در مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا در راستای آماده سازی شمشیربازان المپیکی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: خیر، حضور در این مسابقات جزء برنامه های المپیکی نیست در واقع ما به اجبار باید در این رقابت ها شرکت کنیم. مسابقات اسپانیا از جمله رویدادهایی است که امتیاز آن در رنکینگ المپیک شمشیربازان تاثیر مستقیم دارد و باعث بهبود یا افت جایگاه آنها می شود، به همین دلیل حضورمان در این رویداد اجباری است.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر خاطرنشان کرد: بعد از مسابقات اسپانیا باید در مسابقات دیگری که به میزبانی مسکو شرکت می کند نیز حضور داشته باشیم. حضور در مسابقات روسیه نیز به دلیل مشابه مسابقات اسپانیا برایمان اجباری است وگرنه با شرایطی که داریم اصلا حاضر به شرکت در این دو رویداد نمی شدیم.

فخری در این مورد ادامه داد: شمشیربازان ایران و به خصوص المپیکی های ما طی ۵۰ روز گذشته حداقل ۳۰ روز در سفر بودند و به همین دلیل در خستگی مفرد به سر می برند و شرایط خوبی ندارند. خیلی از شمشیربازان دنیا به خاطر کسب سهمیه المپیک در شرایطی مشابه ما هستند. به همین دلیل در ریو (محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان) خیلی از مربیان درخواست دادند مسابقات اسپانیا و مسکو تعلیق شود. به هر حال همه شمشیربازانی که سهمیه المپیک گرفته اند باید برای سفر به ریو یک دوره ریکاوری و آماده سازی داشته باشند. بنابراین بهتر بود مسابقات اسپانیا و مسکو که هر سال برگزار می شود حداقل برای امسال و به خاطر المپیک لغو شود.

وی با تاکید بر اینکه برای شمشیربازان اعزامی به اسپانیا به لحاظ نتیجه گیری، هدف گذاری خاصی تعیین نشده است، گفت: شمشیربازان ما در ریو متوجه فشار زیادی شدند، به همین دلیل از آنها در مسابقات پیش رو و به لحاظ عملکرد توقع خیلی زیادی نداریم. اوج بعدی ما باید در المپیک باشد. حضورمان در اسپانیا و روسیه صرفا برای کسب جایگاه بهتر شمشیربازان المپیکی در رنکینگ جهانی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس