کد خبر 569986
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

اداره مهاجرت کانادا ضمن اعلام آن که جنبش فتح یک گروه تروریستی است، پناهندگی یک مرد فلسطینی را به دلیل همکاری با این جنبش رد کرد.

 به گزارش مشرق، دیوان فدرال کانادا از حکم واحد مهاجرت این کشور که جنبش فتح را یک گروه تروریستی دانسته است، حمایت کرد.

روزنامه «عاروتص‌شوع» گزارش کرد، دادگاه فدرال کانادا، از تصمیم واحد مهاجرت شورای مهاجرت و پناهندگان کانادا که پناهندگی یک مرد فلسطینی در کانادا را به واسطه ارتباط با جنبش فتح نپذیرفته بود، استقبال کرد.

طبق این گزارش، «اکرم مصلح» اقامت دائم سوئد دارد و زمانیکه 10 سال داشته است به جنبش فتح پیوسته است و اخیراً با یکی از مقامات عالیرتبه جنبش فتح از جمله «عطا ابو رمیله» در منطقه «جنین» همکاری کرده است.

عاروتص‌شوع ادامه داد، اداره امور مهاجرت کانادا «دریافته است که احتمالاً فتح بعد از انکار درگیری‌های مسلحانه، به طور کامل خود را از اقدامات تروریستی علیه دولت اسرائیل قطع نکرده است و بدترین جناح داخل جنبش فتح (گردان شهدای الاقصی) به طور کل از جنبش فتح مجزا نیست».

اداره مهاجرت کانادا می‌گوید: «شواهد مستند به وضوح نشان می‌دهد که جنبش فتح قبل از انکار تروریسم در سال 1989 و از طریق گردان شهدای الاقصی در طول انتفاضه دوم از سال 2000 تا حداقل 2007، در اقدامات خشونت‌بار و تروریستی مشارکت داشته است».

مصلح ارتباط خود با جنبش فتح را رد نکرده است اما استدلال کرده است که برخلاف گردان شهدای الاقصی، جنبش فتح در لیست سازمانهای تروریستی بسیاری از کشورها قرار ندارد و بنابراین نباید نگاه متفاوتی به این گروه وجود داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس