کد خبر 561347
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

عضو شورای مشورتی جنبش فتح از دیدار قریب الوقوع رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دوحه پایتخت قطر خبر داد.

 به گزارش مشرق، حاج خالد مسمار ضو شورای مشورتی جنبش فتح اعلام کرد که دو جنبش فتح و حماس در حال برگزاری دیدارهای مقدماتی برای فراهم کردن مقدمات برگزاری دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در دوحه هستند.

وی تصریح کرد که انتظار می رود دیدار عباس و مشعل تا پایان ماه آوریل جاری برگزار شود و اخیرا گفتگوهای جدی میان دو جنبش فتح و حماس در نوار غزه برای بررسی مسائل مختلف و بررسی اقدامات لازم برای تحقق آشتی و وحدت ملی برگزار شده است.

وی افزود عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اخیرا به مصر که مسئولیت میانجیگری و نظارت بر آشتی ملی را بر عهده دارد، سفر کرده بود و در جریان این سفر با مسئولان مصری دیدار و درباره اقدامات جاری برای برگزاری دیدار میان ابومازن و مشعل در دوحه صحبت کرده بود که قاهره هم حمایت خود از این دیدار را اعلام کرده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مسمار در این باره ابراز امیدواری کرد، مقدمات برگزاری این دیدار در دوحه به زودی فراهم شود و پس از پایان سفر دوره ای عباس به فرانسه، روسیه و آلمان زمینه دیدار وی با مشعل مهیا گردد.

وی افزود: عباس در جریان سفر خود به کشورهای اروپایی ضمن بررسی آخرین تحولات اراضی اشغالی فلسطین در سایه تجاوزات بی وقفه و روز افزون رژیم صهیونیستی، لزوم حمایت از طرح فرانسه در شورای امنیت را نیز مطرح کرد تا این طرح به سد محکم وتوی آمریکا برخورد نکند.

در همین راستا، علی برکه نماینده جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در لبنان هم اخیرا اعلام کرد که سومین و آخرین دیدار جنبش های فتح و حماس در دوحه برای پیدا کردن ساز و کار مناسب به منظور اجرای توافق آشتی ملی، اواخر ماه آوریل جاری برگزار می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس