کد خبر 569340
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

مخالفان كودتاي نظامي (طرفداران محمد مرسي) با شعار 'حق رابعه از بين نمي رود' در برخي از استان ها و شهرهاي مصر تظاهرات كردند.

 به گزارش مشرق، شبكه خبري الجزيره روز شنبه گزارش داد، اين تظاهرات كه ديروز (جمعه) برگزار شد، چند روز مانده به سالگرد كشتار ميدان رابعه عدويه صورت گرفته است.

اين تظاهرات در حالي برگزار شد كه مقامات مصري اعلام كردند كه محمد مرسي رئيس جمهوري بركنار شده وابسته به اخوان المسلمين امروز شنبه محاكمه مي شود.

برپايه اين گزارش، تظاهرات كنندگان مصري در استان الجيزه بعد از نماز جمعه خواستار سقوط كودتاي نظامي شدند و با در دست داشتن تصاويري از محمد مرسي و درخواست براي بازگشت وي به قدرت، شعارهايي در خصوص حادثه ميدان رابعه عدويه سردادند.

در مناطق فيصل، ‌الهرم و اكتبر در قاهره مخالفان مصري با سردادن شعارهايي در محكوميت حادثه ميدان رابعه تصاوير قربانيان تحصن و نهضت مصر را در دست داشتند.

در اسكندريه نيز تظاهرات كنندگان در مناطق مختلف خواستار بركناري نظام عبدالفتاح السيسي و بازگشت دموكراسي در مصر شدند.

آنان از مقامات مصري خواستند، بازداشت شدگان را آزاد كنند و عاملان قتل تظاهرات كنندگان و تحصن كنندگان صلح جو را محاكمه نمايند.

مناطق الحضره و سيدي بشر و الرمل در اسكندريه و همچنين روستاهاي دو شهر كفر الدوار و النوباريه در استان جيزه هم ديروز شاهد تظاهرات مخالفان كودتاي نظامي بود.

در شهر بلطيم در استان كفر الشيخ و روستاهاي استان الشرقيه و الدقهليه و المنوفيه، دمياط، الفيوم و المنيا نيز تظاهرات اعتراضي مشابهي برگزار شد.

روز چهارشنبه آينده 11 ماه مي (22 ارديبهشت) سالروز حادثه ميدان رابعه عدويه و نهضت مصر است؛ در اين روز نيروهاي پليس و ارتش مصر به تحصن كنندگان در ميدان رابعه حمله كرده و تعداد زيادي از مصري ها را كشتند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس