کد خبر 568992
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۶

مجله اشپيگل روز جمعه گزارش داد كه آلمان به اردن و تونس براي خريد خودروهاي زرهي با هدف دفاع از مرزهايش در مقابل داعش، كمك مالي خواهد كرد.

به گزارش مشرق، اشپيگل در گزارشي بدون ذكر منابع خود افزود: برلين به امان 25 ميليون يورو (28 ميليون دلار) براي خريد نفربرهاي زرهي 'ماردر' خواهد پرداخت و تونس نيز از يك كمك مالي دو رقمي ميليون يورويي برخوردار خواهد شد.

اردن همسايه سوريه است كه در آن داعش بخش هاي وسيعي از اراضي را به تصرف خود درآورده است و در عين حال اين گروه شبه نظامي شمار پيكارجويانش را در ليبي كه مرز مشترك با تونس دارد، به دو برابر افزايش داده است.

تونس سال گذشته صحنه دو حمله تروريستي داعش بود؛ سه ماه پس از كشته شدن 21 نفر در حمله مردان مسلح به موزه ملي باردو در پايتخت تونس، 38 گردشگر نيز در تهاجم به يك هتل جان باختند.

به نوشته اشپيگل، اين كمك مالي آلمان از محل يك صندوق يكصد ميليون دلاري براي تقويت كشورهاي شريك در جنوب اتحاديه اروپا به منظور پيشگيري از بحران تامين مي شود.

يك سخنگوي وزارت دفاع آلمان از اظهار نظر درمورد اين گزارش خودداري كرد اما با اين حال، وي گفت كه برنامه كمك به كشورهاي شريك براي حفظ امنيت خود، سال هاست كه برقرار بوده و درحال حاضر عراق، تونس و اردن در كانون توجه قرار دار
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس