کد خبر 556360
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱

« عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در دیدار با « نبیه بری» رئیس مجلس لبنان و رئیس اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی تاکید کرد که « مصر بین گروه های لبنانی فرقی نمی گذارد».

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، السیسی و نبیه بری در این دیدار که یک ساعت طول کشید در باره تحولات در منطقه ، روابط مصر و لبنان و خطرهای تروریسم گفت وگو کردند.

السیسی با تاکید به حمایت مصر از لبنان و لبنانی ها گفت: مصر از لبنان چیزی به جز آنچه خود لبنانی ها می خواهند، نمی خواهد.

وی انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان را یک موضوع بسیار ضروری خواند و گفت که این انتخاب هر هزینه ای که می خواهد داشته باشد، باید صورت گیرد.

لبنان حدود دو سال است که رئیس جمهوری ندارد.

رئیس جمهوری مصر همچنین از گفت وگوی بین لبنانی ها ابراز خرسندی و تاکید کرد که ادامه گفت وگوها از لبنان حمایت می کند.

نبیه بری که برای شرکت در بیست و سومین اجلاس رئیسان اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی در مقر اتحادیه عرب در قاهره به مصر رفته بود، در دیدار با السیسی گفت: امیدواریم تلاش های شما برای کمک نظامی به ارتش لبنان به بازنگری تصمیم سعودی ها منجر شود و آنها هبه های وعده داده شده به ارتش لبنان را پرداخت کنند.

رئیس مجلس لبنان همچنین بر « اهمیت گفت وگوهای عربی – عربی ، نزدیک شدن روابط بین جمهوری اسلامی ایران و سعودی که پیامدی مثبت برای همه منطقه از جمله لبنان دارد»، تاکید کرد.

رئیس اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی همچنین با پاپ تواضروس دوم رئیس کلیسای قبطی های مصر دیدار و با وی در باره افق های همزیستی اسلامی – مسیحی و خطر تروریسم که همه را تهدید می کند، گفت وگو کرد.

دوره ریاست نبیه بری در اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی از دهم ماه مارس 2016 به طور رسمی آغاز و وی جایگزین « مرزوق علی محمد ثنیان الغانم »رییس مجلس الامه کویت شد.

نبیه بری اواخر مهرماه گذشته در بیست و دومین نشست فوق العاده روسای پارلمان های کشورهای عربی که در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، برای بار دوم و با اجماع آرا به عنوان رییس جدید اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی انتخاب شده بود.

رئیس مجلس لبنان از اول ماه مارس سال 2004 تا 26 فوریه سال 2006 هم ریاست اتحادیه پارلمان های کشورهای عربی را برعهده داشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس