کد خبر 568976
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۵

آیت الله مدرسی، تشکیل یک پارلمان مردمی را برای حل بحران عراق پیشنهاد کردند.

به گزارش مشرق، «آیت الله العظمی سید محمدتقی مدرسی» در سخنانی برای حل بحران در عراق خواستار تشکیل یک پارلمان مردمی شامل شخصیت های حوزوی، اساتید دانشگاهی، بزرگان عشائر و سیاستمداران در این کشور شدند تا این مجلس مردمی در کنار مجلس نمایندگان عراق، اوضاع این کشور را بررسی نماید و مشکلات آن را براساس اصل شورا حل کند.

این مرجع تقلید عراقی در خصوص انحصار قدرت و توافق نکردن با اقشار مختلف به سیاستمداران این کشور هشدار دادند و از آنان خواستند که برای خروج از بحران در عراق براساس قانون اساسی عمل کنند. 

ایشان ادامه دادند: جریان ها و گروه های مختلف باید براساس یک فکر و اقدام واحد با یکدیگر توافق کنند تا بتوان با فتنه های داخلی براساس اصول همکاری و گذشت مقابله کرد.

آیت الله مدرسی از رهبران حرکت ها و احزاب این کشور خواستند که تجمعات خود را از از افراد سوء استفاده گر که به دنبال انتقام گیری هستند، پاکسازی کنند، چون چنین افرادی کشور را تخریب می کنند.

ایشان در ادامه درخواست کردند که به تمام جریان ها و گروه ها در عراق احترام گذاشته شود، حتی گروه هایی که از دین در شعارهای خودشان استفاده نمی کنند.

آیت الله مدرسی رویادهای سالهای اخیر در منطقه را نتیجه توطئه ای بین المللی دانستند و فرمودند: ای حوادث، نوعی از اسلام سیاسی را به وجود آورد که اکنون در داعش، جبهة النصرة، بوکو حرام، اخوان المسلمین و دیگر گروه های تکفیری متجلی است.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس