سخنان دو پهلو و مبهم آقای هاشمی رفسنجانی با سایت دیپلماسی ایرانی، بهانه جدید رسانه های اپوزیسیون برای حمله به جمهوری اسلامی به خصوص سیاست خارجی نظام شد.

به گزارش مشرق ، سخنان مبهم و دو پهلوی آقای هاشمی در مصاحبه با سایت دیپلماسی ایرانی با استقبال گسترده ای از سوی رسانه های خارجی و سایت های ضدانقلاب مواجه شد.
سخنان هاشمی رفسنجانی مانند اظهارات دوپهلوی ایشان در دو سال گذشته بهانه کافی را به دشمنان نظام و رسانه های وابسته به آنها داد تا سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار دهند .
آنچه در ذیل می آید، گزیده سخنان آقای هاشمی رفسنجانی با سایت دیپلماسی ایرانی است.برای خواندن متن کامل اینجا کلیک کنید.
-دو حادثه خیلی مراتکان داد یکی ماجرای فاو و دومی حذف آقای منتظری بود که هر کاری برای جلوگیری آن کردیم نشد.
-برخوردی که با ملک عبدالله داشتم مقداری از یخ های روابط ما را شکست.


-رابطه ما با کشورهای همسایه، تیره شده است.
-ما در ایران در پاسخ به مواضع نرم آمریکا، کمی تلخ جواب می دادیم که تابع سیاست های رهبری بودیم، البته من ملایمت می کردم!
-شعارهای ما با فلسطینیان و حزب الله لبنان تفاوتی نمی کرد ولی در عمل براساس دیپلماسی رفتار می کردیم!
-من نمی توانم زیاد حرف بزنم!
-مسئولان در اتخاذ مواضع در سیاست خارجی به منافع ملی کمتر توجه می کنند.
-به خاطر بعضی از مسائل داخلی رابطه با عربستان را در جامعه مخدوش جلوه می دهند.
-آقای متکی گفت: تحت فشار از قول آقای ری شهری دروغ گفتم.
-برخی برای کمرنگ کردن آثار سفر من به عربستان، روابط خارجی را مخدوش می کنند.
-مسئولین حتی در سفر به آمریکا با شارون و بوش عکس یادگاری می گیرند.
• سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی، با سایت دیپلماسی ایرانی، در بردارنده نکاتی قابل تامل بود.
نکته اول آقای هاشمی در ابتدای صحبت های خود می گوید: «حذف آقای منتظری از قائم مقامی اتفاق بدی بود و من برای جلوگیری از آن هر کاری که لازم بود کردم اما نشد.»
این سخنان در حالی است که نظر صریح امام خمینی(ره) از ابتدا عدم انتخاب آقای منتظری و پس از مواضع غلط وی و نفوذ کامل جریان انحرافی وقت به بیت ایشان عزل وی بود و طی نامه ای در تاریخ 6/1/68 این مطلب را برای ثبت در تاریخ و اطلاع همگان اعلام کردند و آقای هاشمی از این نظر صریح امام از ابتدا کاملاً مطلع بود با این حال چگونه ایشان ادعا می کند عزل آقای منتظری اتفاق بدی بوده است!
اینکه ایشان در این مورد می گوید: «من مخالف با حذف آقای منتظری بودم»، ظاهرش نشان دهنده مخالفت صریح و عملی ایشان با نظر حضرت امام(ره) است گرچه معنای بعید دیگری نیز از آن برداشت می شود.
نکته دوم این است که ایشان در چند جای مصاحبه ادعا می کند روابط ما با کشورهای همسایه تیره و تار است در حالی که روابط فعلی ایران و عراق در طول تاریخ بی سابقه بوده است.سفرهای متقابل و پی در پی مقامات ایران و عراق به کشورهای یکدیگر (من جمله خود آقای هاشمی) نمونه بارزی از روابط درخشان ایران با همسایگانش است.رابطه ایران با ترکیه، قطر، امارات، افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه نیازی به توضیح ندارد.


اما اشاره آقای هاشمی به مسئله عربستان و اتهامات ایشان به دولت مبنی بر مقصر بودن در تیرگی روابط ایران با این کشور نیز قابل تامل است.ایشان در این مصاحبه می گوید روابط ایران و عربستان تیره و تار گردیده و دولت در این مسئله با اتخاذ مواضع تند به منافع ملی کمتر توجه می کند و این موضوع برای ایشان بسیار تلخ می باشد.
البته ناگفته پیداست ایران همیشه سیاست خارجی خود را بر اساس 3 اصل عزت، حکمت، مصلحت واستراتژی طراحی شده از سوی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تنظیم می کند.در رابطه با عربستان نیز بواسطه همراهی تمام عیار این کشور با سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه، مخالفت صریح مقامات آن با بیداری اسلامی در منطقه، حمایت های تمام عیار اطلاعاتی و مالی از گروهک های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی مثل گروهک تروریستی ریگی، اعزام گروه های تروریستی به عراق و سوریه و حمایت همه جانبه از این گروه ها و فتنه انگیزی در این دو کشور و از همه مهمتر اشغال نظامی کشور بحرین و سرکوب و قتل عام شیعیان، روابط ایران و عربستان تیره شد. مشخص است مسئولان نظام خواهان تیرگی روابط نبودند.
جالب است که جمهوری اسلامی به واسطه حمایت از خواسته های برحق مردم مظلوم بحرین، مورد اتهام رسانه های غربی و منطقه ای وابسته به آنها شد.
حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا آقای هاشمی تاکنون از مردم مظلوم بحرین حمایت قاطع و صریحی انجام نداده اند و هنوز حاضر نشده اند رژیم عربستان را بخاطر اشغال نظامی این کشور و قتل عام شیعیان، صریحاً محکوم کنند.
اما نکته سوم این مصاحبه؛ آقای هاشمی در این مصاحبه اعتراف می کند نظر صریح رهبری عدم عدول از شعارهای اساسی نظام و سیاست های انقلاب در برابر آمریکا بوده است و لیکن آقای هاشمی از این مواضع عدول کرده اند تا جایی که خودشان اذعان دارند: «ما در ایران پاسخ آمریکا کمی تلخ جواب می دادیم که تابع سیاست رهبری بودیم البته تا آن مقدار که من ملایمت می کردم آنها جلو می آمدند و شاید اگر با آمریکا هم مثل اروپا رفتار می کردیم مشکلات کمتری برای ما پیش می آمد.»
حال سوال اساسی از ایشان این است که آیا این کار شما مخالفت عملی با ولایت فقیه نبوده است؟در حالی که ولی فقیه به عنوان نگهبان و چشم بیدار انقلاب استراتژی مقابله با آمریکا و عدم نرمش در برابر استکبار را اتخاذ کرده اند شما با چه مجوزی با ایشان مخالفت کرده و با اجتهادات خود سیاست خارجی را پیش می برید؟این خود محوری چه معنایی دارد؟
نکته چهارم، ایشان مدعی است مسئولان فعلی دولت حرف های عجیب و غریبی زده اند و در سیاست خارجی در برخی از مسائل تندروی کرده اند و مدعی دوستی با ملت اسرائیل شده اند.آیا ادعای یک نفر منحرف نفوذ کرده در دولت، مواضع دولت و نظام حساب می شود؟قضاوت در این مورد را به افکار عمومی واگذار می کنیم.
ایشان در حالی مدعی است سیاست فعلی نسنجیده و تند می باشد که معنای این ادعای مبهم ایشان قابل درک نیست.
آیا سیاست خارجی فعلی و نتایج درخشان آن در مقابله با زیاده خواهی و سلطه طلبی استکبار وکشورهای غربی نسنجیده است؟ شاید موفقیت های نظام در برنامه هسته ای، تلاش مسئولان کشور برای شتاب بخشی به بیداری ملت های منطقه، مواضع قاطع ایران در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 غزه وحمایت از پیروزی شیعیان در عراق، نتایج سیاست های نسنجیده دولت است؟!
گفتنی است به نظر می رسد ظاهراً هدف از انتشار این مصاحبه با این ادبیات خاص در زمان کنونی و مصاحبه های دیگری که ممکن است در راه باشد، دو امر است: اول اینکه در آستانه انتخابات، زیر سوال بردن سیاست های کلی نظام ، جایگزین کردن مسائل فرعی به جای مسائل اصلی و ایجاد جنگ رسانه ای داخلی و بحران تصنعی در داخل کشور و سوار شدن بر روی موج آن و میدان داری کردن و در نهایت خود را ناجی کشور جلوه دادن باشد.
به نظر می رسد هدف دوم از این سخنان، پیام به آمریکا و غرب است که اگر خواهان تعامل و مذاکره با نظام هستید به جای جریان انحرافی بهتر است با طرف های اصلی (؟؟؟) روبرو شوند.



 
 
 
*جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • sdkh ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    به نظر شما آقای هاشمی دورغ می گوید .شما فقط قصد خراب کردن هاشمی رادارید در صورتی که می دانید او راست می گوید
  • k-1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    سي و سه سال تو و خونوادت يه .......... مي زني كه بگي منم هستم
  • فرخ ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    كاملا با مواضع آقاي هاشمي موافقم آقاي احمدی نژاد باید این سیاست خودشیفتگی رو تموم کنه تا کشور از این بحران ها دور بشه.
  • مجتبی « تنکابن » ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    حالم از مواضع دوپهلوی اکبر هاشمی بهم می خوره. یکی به این بگه که تو سر پیازی یا ته پیاز؟!!!!؛ مملکت رهبر و امام داره! تو چه کاره ای که حرف ... می زنی؟!!!!!!
  • mehran ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    غیبت ممنوع
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    هر گاه دیدید دشمن از شما خرسند میشود بدانید کاری اشتباه و باب میل آنها انجام داده اید.
  • k-1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    برادران مشرقي يه بار ازتون خواهش كردم نظر ها رو كامل بگذاريد مثلا الان شما مهمترين بخش نظر رو كه حقيقت هم هست حذف كرديد و كلا ساختار جمله بهم ريخته
  • سعید ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    ادب داشته باش
  • سام ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    دقیقا پیش بینی های ایشون درست دارن از آب در می آیند به مرور زمان مردم خود شاهد هستند و این اشتبا هات بسیار جدی دولت نهم و دهم را میبینند. نه گرانی هست . نه بحران اقتصادی هست نه بحران بیکاری هست نه بحران سیاسی هست نه بحران چند دستگی شدن ملت ایران هست و نه.............. لطفا از کووری در بیاید .
  • فاطمه ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    این آدم حالش بده خوب شدنی هم نیست
  • ايــــمان ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    با شما كاملا موافقم. آخه حرف درست و حسابي هم بلد نيست بزنه!
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    اگر کارتل اقتصادی من وبچه های فاسدم خراب شده بود حتما همینا رو می گفتم
  • ايــــمان ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    آقا "مهدي" خودت هستي؟! لندن چه خبر؟! اين اسم رمزه »» sdkh
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    آقای احمدی نژاد گفت حرف مشائی در باره مردم اسرائیل حرف دولت است
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    -به خاطر بعضی از مسائل داخلی رابطه با عربستان را در جامعه مخدوش جلوه می دهند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 حضرت امام خمینی (ره): و لازم‌ است‌ در نوحه‌ها و اشعار مرثیه‌ و اشعار ثنای‌ از ائمة‌ حق‌ ـ علیهم‌ سلام‌الله ـ به‌طور كوبنده‌ فجایع‌ و ستمگریهای‌ ستمگران‌ هر عصر و مصر یادآوری‌ شود؛ و در این‌ عصر كه‌ عصر مظلومیت‌ جهان‌ اسلام‌ به‌ دست‌ امریكا و شوروی‌ و سایر وابستگان‌ به‌ آنان‌ و از آن‌ جمله‌ آل‌ سعود، این‌ خائنین‌ به‌ حرم‌ بزرگ‌ الهی‌ ـ لعنة‌الله و ملائكته‌ و رسله‌ علیهم‌ ـ است‌ به‌ طور كوبنده‌ یادآوری‌ و لعن‌ و نفرین‌ شود. و همه‌ باید بدانیم‌ كه‌ آنچه‌ موجب‌ وحدت‌ بین‌ مسلمین‌ است‌ این‌ مراسم‌ سیاسی‌ است‌ كه‌ حافظ‌ ملّیت‌ مسلمین‌، بویژه‌ شیعیان‌ ائمة‌ اثنی‌ عشر ـ علیهم‌ صلوات‌ الله و سلم‌ است‌ . وصیت نامه امام خمینی (ره) اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذالک
  • ناشناس ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    این برای برگشتن به مقام ، هرچی که می آید دم زبونش می گه . به هر قدرتی چه حق چه باطل آویزون می شه . آخه بدجوری خورد توی سلطنتش .
  • علی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    آقایان دولتی لطفا فکر گندکاری خودتون باشید.مردم خودشان می دانند که دروغ چیست و دروغگو کیست.چه کسی می گوید که گرانی اینجاست؟؟؟؟دوره ارزانیست.چه شرافت ارزان،تن عریان ارزان،و دروغ از همه ارزانتر.آبرو قیمت یک تکه نان.و چه تخفیف بزرگی خورده است...قیمت هر انسان.ما مخلص خادمین نظام و در راس آنها مقام ولایت و آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • اکبر ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    " شتاب بخشی به بیداری ملت های منطقه" از جمله سوریه!
  • مجتبی « تنکابن » ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    آق سعید؛ بی ادب اون کسی است که نامه بدون سلام و علیک برای رهبری عزیز می فرستد!!!!!!
  • محمد ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    در اینکه هاشمی خدماتی برای نظام داشته، شکی نیست.شما قضاوت کنید خدماتش بیشتر بوده یا صدماتش!!!
  • ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    من نمیفهمم وقتی یک سایت خبری مثل بی بی سی صحبت های افراد رده بالای مملکت مثل هاشمی رو بروز می ده چی ربطی داره به خرسند شدن دشمن تازه در حالتی که حرفشم کاملا درسته. در ضمن این رسانه ها حرف های احمدی نژاد هم خیلی بازتاب میدن.
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی رفسنجانی نفر دوم جمهوری اسلامی است. تخریب و قصد تخریب ایشان که از چند سال اخیر شروع شده کار این تشنگان قدرت و تازه به دوران رسیده هاست.
  • خط فرضی ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    lمکرو مکرولله ولله خیر ماکرین
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    هاشمی خیلی کوچک تر از این حرفاست ...
  • مجتبی « تنکابن » ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    در کجای قانون اساسی آمده که رئیس مجمع تشخیص مصلحت؛ نفر دوِّم جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود؟!!!!!! ایشان بعد از رئیس قوّه قضائیّه؛ شخص پنجم نظام هستند. و آن هم برای ایشان اضافی می باشد!!!! مگر اینکه از اتّخاذ مواضع منافقانه و دوپهلو خودداری و دست از حمایت از فتنه گران و منافقین بردارند!!!! یاعلی
  • مجتبی « تنکابن » ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    حمایت از فتنه گران و منافقین هم جزئی از خدمات محسوب می شود؟!!!! برادرم برخی کارها موجب هَبط (حَبط) اعمال می گردند! مواضع ایشان در فتنه 88 موجب نگرانی و خون دل خوردن امام خامنه ای؛ متدیّنین و عموم ملّت شریف ایران شده بود! حمایت ایشان از فتنه گران و منافقین داخلی که همچنان هم ادامه دارد!!!! حالا داستان فرزندان ایشان خود مسأله ای است جدا؛ که در این مقال نمی گنجد!!!! یاعلی
  • مجتبی « تنکابن » ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    آقا سعید؛ بی ادب اون کسی است که نامه بدون سلام و علیک برای رهبری عزیز می فرستد!!!!!!
  • ماحل ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام بر خدا که نمی گذارد هیچ کدام از مدعیان از غربال مکر او فرار کنند! و درود بر آن روزی که جز مخلَصین ولایت همه رسوای عالم خواهند شد.
  • "ماحل" ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام بر خدا که هیچ کدام از مدعیان انقلاب از غربال مکر او در امان نخواهند ماند. درود بر آن روزی که جز مخلَصین همه از مدار ولایت به بیرون پرت خواهند شد.
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    این نفر پنجمی رو خیلی خوب اومدی دمت گرم واقعا متعسفم که هنوز برای بعضی ها میزان حال فعلی افراد نیست
  • سید علی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    خدا عاقبتمونو به خیر کنه
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    احتمالا خیلی بچه ای که زمان هاشمی رو یادت نمیاد اون موقع تمام اینهایی که گفتی اصلا قیمت نداشت
  • حمید بناء ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    حجت الاسلام هاشمی صاحب نظام است!!!! او حق دارد بخورد، ببرد و یا بکشد به من و شما چه ارتباطی دارد؟ در زندگی هاشمی هیچ نقطه ی تاریکی وجود ندارد . روشن است که او به نظام پشت کرده است
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    نقل غلط آیات قران گناه کوچکی نیست اخوی
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    دراینکه دولت نهم ودهم ایراداتی دارن حرفی نیست ولی منتقدانشونم بی عیب نیستن همین آقای هاشمی توفتنه 88اگه نگیم زیرپای رهبری روخالی کرد میتونیم بگیم یاریشون هم نکرد آقای هاشمی باید ازعاقبت مرحوم منتظری عبرت بگیره همانطور که احمدی نژادبایدازبنی صدر فرقی بین هاشمی واحمدی نژادنیست میزان ولایت است نه هاشمی یااحمدی نزادفقط ولایت
  • مجتبی « تنکابن » ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    وَ مَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ. «سوره مبارکه آل عمران آیه شریفه 54 » البته این دوستِ ما قصدش خیر بوده است؛ حالا ممکن استکه در نوشتار اشتباهی هم صورت گرفته باشد. یازهرا
  • سید مهدی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    آقا مجتبی ایشان هیچ وقت دست برنخواهند داشت و علت آن است که خودشان از بانیان و حامیان اصلی و به عبارت دیگر اصلی ترین بانی و حامی فتنه هستند لذا هیچ وقت چنین چیزی را نخواهیم دید. بنده معتقدم البته ایشان شخص پنجم جمهوری اسلامی هم نیست . اصلا ایشان دهم هم نیست ...
  • k-1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    اقاي ناشناس پيش اومده فدا سرش البته اگه راضي نميشي بدم سوسكش كنن!!!!!!
  • k-1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    يه زماني نفر اول بود اما الان صدمم نيست
  • k-1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    جون مادرت چرت و پرت نگو
  • k-1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    راست ميگه ديگه البته منم نفهميدم منظور اينا چي بود؟؟؟
  • k-1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    حق با خواهرمون. اين اقا كلا با خودش درگيره
  • k-1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    اينايي كه مي گي هست اما ريشش در دوران هاشمي و خاتميه
  • k-1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    ولا ما تا الان از مشرق جز تخريب چهره ي رييس جمهور مردمي و عزيز و محترم و گرامي نديديم تو واقعا تو توهمي
  • هدایت اشتری لرکی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    مامیرزانصراله خان کلام الدوله به پسماندگان و پس مانده خوران باند خبیث کارگزاران که هم اکنون شیخ اکبر بهرمانی را نفر دوم نظام اسلامی ایران معرفی میکنند اعلام میکنیم لطف فرمایند پسر فراری ایشان را تحویل قوه قضاییه همین نظام دهند. چرا نفر دوم نظام پسرضد انقلابی و فراری خود را تحویل قوه قضاییه نمیدهد? اگر راست میگویید این گوی و این شیطان
  • مهدی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    باید متواضعانه از هاشمی بزرگ بیاموزیم.
  • محمد ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    آقا مجتبی.من هم حرفم همین بود.بی شک صدماتش بیشتر است. بنده مثالی در آخر آوردم که منظورم را بهتر بگویم.لیکن دوستان مشرقی مصلحت نداستند(شاید بحق) چاپ شود.
  • پیروز ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    گم و گور شدن موسوی و کروبی 147روز شد؟ از بس راحتیم نمیدونیم که چطور گذشت!‌ :) (تصویر اول)
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    هاشمی دوست داریم...
  • ديوونه ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    خدا هدايتمون كنه، مختار بسيار درس آموزه.
  • ديوونه ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    حرفا درست،گوينده دو پهلو رو چه كنيم.
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    پیری و هزار مرض!! یکش کم حرفی و انزوا.
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    ارواح طيبه شهدا شاد باد
  • عباس ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    چقدر ایشون مظلومن واقعاً ایشون نمیتونن حرف بزنن!!! برادران عبرت بگیرید. خدایا ما رو به حال و روز این آدم دچار نکن. خدایا ما رو آنقدر معرت بده که در مقابل اراده ولی تو برای خودمان دکان و دستگاه باز نکنیم. خدایا حب دنیا را از دلمان بیرون کن تا اینگونه بر تمام سابقه مان فاتحه نخوانیم. خدایا اگر ما قرار است به این روز دچار شویم ما را از صحنه روزگار محو و نابود بگردان. اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    انقلاب بدون هاشمی = طاغوت
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    خودت فهميدي چي گفتي داداش!!!!!
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    اخوي خوابي يا بيدار بلندشو و فقط براي اخرت خودت هم كه شده عمل كرد ايشان ،خانواده و حزبش را در اين هفت سال نه برعليه شخص بلكه برعليه ولايت ونظام را مطالعه كن و در تمام اين مدت بگو دختر خانم ايشان براي خريد ساندويج از پاسداران رفته بود سر جيحون ،يا براي خريد روسري رفته بود ولي عصر و بچه هاي مردم كه در وقايع سال 88 بازداشت شدن هالو بودن و حضرت اكبر اقا ....
  • وحید جهان آرا ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    به نام خدا سلام رئيس جمهوري فرانسه در چند نشست محرمانه اذعان كرد كه تلاش و طرح غرب براي براندازي نظام سوريه شكست خورده است و نظام اين كشور سقوط نخواهد كرد.
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    چه میکنه این هاشمی با گل زدنش تو دروازه خودی ها...
  • جوان ايراني ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    تعريف نفاق چيه؟؟
  • هادی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    به این میگن یک دفاع مستند،مستدل و به دور از احساسات...
  • هادی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    آقای مهران از اون ورش افتاده
  • ايراني ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    در انتخابات مجلس بعد ازاتمام 2 دوره رياست جمهوريش مي خواستندزوركي نفر 30 بعنوان نماينده مردم تهران ببرندش تو مجلس ، حالا ميگين نفر دوم مملكته ...
  • .......... ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    منافق
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    بابا تاریخ طلحه و زبیر و هزاران نمونه این چنینی آفرید که امروز برخی این چنین گیج نزنند.
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    صد البته صدماتش.
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    راست میگیا! خدارو شکر
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    حیله گری رو؟
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    البته اگر قانون اساسی ملاک باشد برادر من نفر دوم رئیس جمهور است. ایشون تو نیمکت ذخیره ها هستند.
  • حامد عسكري ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    خداييش اگر آيه قرآن نياري، كسي چيزي بهت ميگه؟!! خوب اول برو آيه رو درست ياد بگير عزيز من!
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    ادب از که آموختی از بی ادبان . درسته
  • بابا محسن ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    درود بر هاشمی
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    مهدی چطوره میگن اونورا خیلی داره حال می کنه!رودل نکنه!
  • سلمان ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    خیر احمدی نژاد گفت نظر یک شخص نظر تمام دولت نیست
  • فرخ ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    معنی منافق رو از لغت نامه چک کن عزیزم.
  • مجتبی « تنکابن » ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    احسنت؛ آفرین
  • فرخ ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    آقای رحیمی چطوره ؟
  • مجتبی « تنکابن » ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    آقا محمّد خدا حفظت کنه؛ یاعلی
  • مجتبی « تنکابن » ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    شاید این تعریف کاخ سفید از انقلاب باشه!!!! ولی تعریف فرزندان امام روح اللّه «ره» از انقلاب این است: انقلاب بدون ولایت فقیه = طاغوت انقلاب بدون حضرت سیّد علی = طاغوت
  • مجتبی « تنکابن » ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    نفاق و بی ادبی در مقابل رهبری رو؟!
  • مجتبی « تنکابن » ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    مرگ بر جریان انحرافی و فرقه مشائیه
  • مجتبی « تنکابن » ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    موسوی فتنه گر>>>اعدام باید گردد.
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    اخيراً فردي ضدانقلابي و ماركدار به نام اكبر گنجي از مواضع آقاي احمدي‌نژاد در مخالفت با مقام معظم رهبري حمايت كرده است؛ چرا در اين مورد چيزي نمي‌گوييد. سال‌هاست كه ديده‌ام شما آقايان سياستمدار (!!!) فقط آن قسمت از مواضع ولايت فقيه را كه با مواضع خودتان سازگار است مي‌پذيريد و بقيه را ناديده مي‌گيريد. شايد اين تعريف بهتري باشد براي كلمه‌ي منافق.
  • رحمان ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    آقا فرخ اين عزيزي كه الان وا‍ژه منافق رو به كار بردند از نظر اصطلاحي بكار بردند نه لغوي افتاد
  • رحمان ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    نه بابا!!!!!!!!!!!! دست خودمون درد نكنه مرگ بر منافق
  • یزدی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    مشکل اقای هاشمی اینه که زیاد حرف میزنه
  • رحمان ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    ناشماس جان اگر نقل قرآن به غلط عمدي باشد آن وقت فتواي جنابتان لازم الاجراست افتاد
  • رحمان ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    درگيري از حد خودش گذشته
  • ali ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    نه مشکل ایشون اینه که بجای این که بر دشمنان انتقلاب (فتنه گران و رژیم آل سعود و ...) از اشداء باشد و بر دوستان و همپیمانان کشورمان از رحماء باشد ، دقیقا برعکس عمل می کند.
  • مجتبی « تنکابن » ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۸
    0 0
    دم آقا رحمان گرم؛ احسنت
  • ازنظر اکبر گروه انحرافی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    0 0
    گروه انحرافی جریان خرزو خانیست حاصل(افکار)رفسنجانیست واین داستان همچنان ادامه دارد عزیزان من... زنده باد حضرت سید علی خامنه ای و دکتر احمدی نژاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس