کد خبر 568855
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

روزنامه انگلیسی اعلام کرد که پس از انکار آمریکا در مورد کمک مالی به پاکستان برای خرید ۸ جنگنده «اف-۱۶»، اسلام‌آباد در حال رایزنی در مورد خرید جنگنده‌های روسی و چینی است.

به گزارش مشرق به نقل از «فایننشال تایمز»، پاکستان پس از انکار آمریکا در مورد کمک مالی برای خرید 8 جنگنده (اف-16)، در حال رایزنی در مورد خرید جنگنده‌های روسی و چینی است.

به گفته این روزنامه، نیروی هوایی پاکستان علاوه بر جنگنده‌های «اف-16» آمریکا، رایزنی در مورد خرید جنگنده‌های «اف یو-35» روسی، «جی-10» و «جی-20» چینی را آغاز کرده است.

روزنامه می‌افزاید: یکی از مقامات وزارت امور خارجه پاکستان گفته که اسلام‌آباد در صورت انکار کمک مالی آمریکا برای خرید اف-16 از این کشور، گزینه‌های دیگر را بررسی می‌کند.

به گفته این روزنامه، آمریکا فروش 8 جنگنده اف-16 به پاکستان به ارزش 700 میلیون دلار را رد نکرده بلکه پیشنهاد وام به اسلام‌آباد برای این تفاهمنامه را پس گرفته است.

از سوی دیگر، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که اسلام‌آباد برای تصمیم‌گیری در مورد خریداری نیازمندیهای دفاعی آزاد و خودمختار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت: روابط واشنگتن با اسلام‌آباد برای آمریکا دارای اهمیت و آمریکا قصد قطع این روابط را ندارد.

کربی گفت: آمریکا از کمک مالی به پاکستان بویژه برای مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند و آن را ادامه خواهد داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    جنگنده‌های «اف یو-35» روسی چیه؟ سوخو35 منظورته؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس