کد خبر 568721
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۱

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس شورای اسلامی در بیان لوایح و طرح‌ها و رأی‌گیری، افرادی برای مخدوش کردن فضا، آمر دستورات خارج از مجلس هستند.

به گزارش مشرق، عزت‌الله یوسفیان‌ملا پنج‌شنبه‌شب در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: قلم ارزش و اهمیت والایی دارد و خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است.

وی با اشاره به رسالت ارزشمند و مهم خبرنگاران در جامعه اسلامی، افزود: قلم ارزنده می‌تواند در جامعه سازنده بوده و باعث ترقی و سازندگی شود ولی در مقابل استفاده نامطلوب از قلم و بهره از آن در خلاف جهت، مخرب بوده و بسیار خطرناک است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وجود برخی افراد به‌عنوان ستون پنجم در جامعه و فلسفه ایجاد ستون پنجم در یکی از کشورهای خارجی، تصریح کرد: امروزه برخی افراد در داخل کشور آب بر هاون دشمن می‌کوبند و با ظاهرسازی چهره‌ای همراه با نفاق دارند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در بخش رسانه نباید افرادی نقش ستون پنجم را بازی کنند، یادآور شد: در مجلس شورای اسلامی در بیان لوایح و طرح‌ها و رأی‌گیری، افرادی برای مخدوش کردن فضا، آمر دستورات خارج از مجلس هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید غرض‌ورزی و منفعت‌طلبی شخصی در قلم اصحاب رسانه و خبر وجود داشته باشد، تصریح کرد: اهل فکر و اندیشه افرادی هستند که با به حرکت در آمدن قلم بر روی کاغذ نیت نویسنده را تشخیص می‌دهند و دلسوزی، صداقت، غرض‌ورزی و تخریب را به‌درستی متوجه می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه اگر در نقد و بررسی افرادی که قلم به دست هستند دلسوزی و انصاف مشاهده شود آن نوشته اثرگذار و سازنده است، ادامه داد: مغرضانه بودن نیت افراد تخریب را به بار می‌آورد.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه مدیری نمی‌تواند انتقاد سازنده و به‌جا را نادیده بگیرد، بیان کرد: انتقاد در جامعه خوب است ولی باید در پایان انتقاد راه حل برای برطرف کردن مشکلات ارائه شود.

وی با بیان اینکه انتقادها نباید مغرضانه باشد، اظهار کرد: همه افراد در جامعه دارای ایراد و اشکال هستند و فردی کامل و بدون ایراد نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نقد باید سازنده و گره‌گشا باشد، خاطرنشان کرد: کسی برای فرد نقدکننده پرونده قضایی تشکیل نمی‌دهد بلکه موارد قضایی در صورتی پیش می‌آید که با فحش، توهین و ناسزا همراه باشد.

این مسؤول با بیان اینکه امروزه شاهد نقدهای غیرمنصفانه در برخی رسانه‌ها و مطبوعات هستیم، بیان کرد: نباید افراد با قلم، دست به تخریب زده و دیگران را مغرضانه زیر سوال ببرند و احساس خوشحالی کنند.

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: تخریب مغرضانه رسالت خبرنگاری را مخدوش می‌کند، در حالی که نقد منصفانه به همراه ارائه راه‌حل گره‌گشا و سازنده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    دقیقا همینطوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس