کد خبر 466130
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید تا قبل از سر رسید مصوبه مجلس در مورد وام ازدواج، دستگاه‌های ذی‌ربط را ملزم به اجرای قانون کند.

به گزارش مشرق، عزت‌الله یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اعطای وام ازدواج 10 میلیون تومانی و فروش اقساطی لوازم خانگی به زوجهای جوان گفت:بر اساس قانون، مبلغ وام ازدواج از 10 میلیون تومان شروع می‌شود ولی حد و سقفی نیز برای آن تعیین نشده است، شورای اقتصاد، بانک مرکزی و شورای عالی بانک‌ها هم می‌توانند تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات به زوجهای جوان ارائه کنند.

وی در ادامه افزود: درباره نحوه پرداخت، تضمین‌های مورد نیاز برای دریافت وام ازدواج و کالاهایی که فرد قادر به خرید آنهاست، هنوز در دولت تصمیمی گرفته نشده لذا ضروری است که دولت مصوبه مجلس در این رابطه را اجرایی کند.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: درخصوص خرید کالاهای خانگی توجه به این نکته ضروری است که آیا بازار کالای داخلی پاسخگوی نیاز این قشر از جامعه خواهد بود یا خیر؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: دولت تاکنون نتوانسته‌ آئین‌نامه اجرایی طرح 10میلیون تومانی وام ازدواج جوانان را تصویب کند و لذا تا زمانی که این آئین‌نامه در دولت تصویب نشود، این ماده قانونی قابل اجرا نیست و دولت باید هرچه سریع‌تر مشکلات این موضوع را حل کند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه قانون بودجه یکساله است و در پایان سال جاری به پایان می‌رسد، دولت باید تا قبل از سررسید این تاریخ، بانک‌ها را ملزم به اجرای قانون و پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج به جوانان کند. 

یوسفیان ملا در پایان درمورد بازپرداخت این وام نیز گفت: ضروری است که درصد بازپرداخت این وام از سوی دولت در آیین‌نامه اجرایی تعیین شود.

گفتنی است مجلس شورای اسلامی در حالی طرح اعطای وام 10 میلیون تومانی ازدواج جوانان را مطرح کرده که بانک مرکزی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین را مبلغ 3 میلیون تومان اعلام کرده است.

در گذشته بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بانکها به متقاضیان واجد شرایط وام پنج میلیون تومانی پرداخت می کردند اما با مشکلات ایجاد شده در مسیر پرداخت وام ازدواج، پرداخت آن توسط بانکها متوقف شد یه طوری که حتی وزیر اقتصاد را به مجلس کشاند ولی پس از آن مجددا از سر گرفته شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس