عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از زمین‌خواری ۷ هزار واحدی در روستای »زیارت» استان گلستان خبر داد و اعلام کرد که این پرونده در جلسات آتی ستاد مبارزه با مفاسد بررسی خواهد شد.

به گزارش مشرق، پرونده زمین‌خواری اینبار برای روستا «زیارت» استان گرگان تشکیل شده؛ روستایی که به گفته عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی 7 هزار واحد غیرمجاز را در خود جای داده است.

یوسفیان‌ملا که با خبرنگار پارلمانی فارس درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت‌وگو می‌کرد، گفت: پرونده زمین‌خواری «گردنه حیران» در ستاد درحال بررسی است و اقدامات خوبی پیرامون آن انجام شده است.

وی اعلام کرد که 11 واحد غیرمجاز تاکنون در «گردنه حیران» تخریب شده که تمامی این واحدها متعلق به متخلفان است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نسبت به تداوم تخریب ویلاهای غیرمجاز در گردنه حیران ابراز امیدواری کرد و گفت که روند مبارزه با زمین‌خواری ادامه خواهد داشت.

یوسفیان‌ملا در همین راستا اعلام کرد که به زودی به مسئله تخلفات روستای «زیارت» استان گلستان رسیدگی خواهد شد.

«در روستای زیارت گرگان با 7 هزار واحد غیرمجاز روبرو هستیم که در جنگل و چشم‌اندازهای طبیعی ساخته شدند.»

وی با بیان اینکه عواملی که باید مانع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در «زیارت» گرگان می‌شدند خود دست به ساخت‌وساز غیرمجاز در این منطقه زده‌اند، اظهار داشت: اکنون گزارش مقدماتی از تخلفات در روستای زیارت به دست ما رسیده که به محض دریافت گزارش نهایی رسیدگی جدی به این تخلفات آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 0
    رعایت موارد ذیل در خصوص تخریب ها : 1-مطالعات کارشناسی و ارائه نظر کارشناسی و اجرای آن بر اساس ضوابط و مقررات منجمله در خصوص زمین های فاقد کاربری کشاورزی برای ایجاد تو سعه عمران و آبادانی آن روستا . 2- رعایت حقوق و حفظ مالکیت شخصی افراد و مردم جامعه به دور از رسانه ای و سیاسی نمودن آن منطقه . 3- علت ساخت وساز های غیر مجاز به دور از اتهام و تهمت به مسئولین . 4 - اجرای طرح جامع و ضوابط ساخت وساز و ساماندهی مناطق . 5-عدم ایجاد بازی روانی برای اشخاصی که دارای حق مالکیت شخصی بوده و احترام به رعایت حق قانونی و حقوقی مردم در مناطق مطابق ماده 4 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست :هر نوع ممنوعیت و محدودیت و مقرراتی که برای مناطق تحت مدیریت (پارک ملی – آثار طبیعی ملی- پناهگاه حیات وحش –منطقه حفاظت شده )بر قرار می گردد نباید با حق مالکیت یا حق انتفاع اشخاصی که در داخل این مناطق قانونا" دارا هستند ،مغایر باشد. امری ضروری می باشد . 6-ایجاد امنیت اجتماعی و عدم رسانه کردن منطقه وعدم بکاربردن کلمات تخریب بصورت کلی برای همه افرادو بدون مطالعه کارشناسی . 7-عدم تصمیم گیری براساس سیاسی شدن منطقه و رسانه ای کردن موضوع . 8- مطا لعه و بررسی مناطقی که در حال تخریب و ساخت وسازهای غیر مجاز بوده ولی دور از چشم مسئولین میباشد مانند منطقه حفاظت شده ی روستا ی جهان نما که از مناطق حساس و حفاظت شده ی محیط زیست استان گلستان بدلیل دو منطقه مهم ترکت و مغزی وهمچنین محل گدار حیات وحش و منطقه ی بسیار زیبا و نمونه گردشگری می باشد که هیچ عکس و تصویری از تخریب و ساخت وسازهای غیر مجاز روستای حفاظت شده ی جهان نما نیست چرا؟ 9-.بررسی روستاهایی مانند روستای زیارت استان گلستان که بر اساس مطالعات کارشناسی و از نظر آی یو سی ان و عدم کاربری زمینهای کشاورزی و کمبود آب برای کشاورزی و سنگی بودن بعضی از زمینهای مذکور و نزدیکی به شهر گرگاه و منطقه 7 شهری جزء زون گردشگری و معیشتی بوده و بر اساس ضوابط محیط زیست نه تنها افراداجازه ساخت وسازبر اساس ضوابط را دارند بلکه اجازه ساخت صنایع راهم بر اساس ضوابط استقرار و صنایع محیط زیست را تا یکسری از رده های صنایع و کدها را دارند . 10 -روستاهایی مانند زیارت استان گلستا ن در دهه ی هشتاد طرح جامع با امضاء مسئولین بر اساس ضوابط وقوانین ساخت وساز امضاءشد ولی اجراء نگردید و با عث ساخت وسازهای غیر مجاز مردم گردید لذا مطالعه در خصوص مطالعات گذشته و تصمیم گیری برای ساماندهی با در نظر گرفتن امنیت اجتماعی و حفظ مالکیت حقوقی افراد بجای کلی گویی و صحبت از تخریب کلی بدون مطالعات کارشناسی امری ضروری به نظر می رسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس