کد خبر 567143
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸

روزنامه انگليسي ديلي ميل روز دوشنبه نوشت: گروهك تروريستي داعش نيروهاي ويژه انگليس و ايتاليا را در شهر مصراته در جنوب شرق ليبي هدف حملات خود قرار دادند كه در جريان اين حمله يك ايتاليايي كشته شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبكه خبري روسيا اليوم، در اين حمله همچنين شماري از نيروهاي انگليسي مستقر در اين منطقه نيز كشته شده اند، ‌اما از آمار دقيق آن هيچ خبري منتشر نشده است.

هدف قرار گرفته شدن نيروهاي ايتاليايي در ليبي كه به صورت مخفيانه در اين كشور حضور دارند، به منظور تحت فشار قرار دادن دولت ايتاليا صورت مي گيرد تا رهبري ائتلاف نظامي براي تامين امنيت ليبي را به عهده بگيرد.

ايتاليا تلاش مي كند تا از دولت وفاق ملي كه مورد حمايت محافل بين المللي است و رياست آن را «فايز السراج» به عهده دارد، ‌حمايت كند.

اين درحالي است كه روزنامه هاي ايتاليايي پيشتر به صورت مفصل از طرح «ماتئو رنتزي» نخست وزير ايتاليا خبر داده بودند و نوشتد: ايتاليا قصد دارد، 600 تا 900 نيروي نظامي را راهي ليبي كند.

ايتاليا در نتيجه سرنگوني قذافي در سال 2011 و بروز هرج و مرج در ليبي، بسيار زيان ديد، به همين دليل مقام هاي رم قصد دارند تا براي مبارزه با تروريسم و از بين بردن باندهاي قاچاق مسافران غيرقانوني به سرعت وارد عمل شوند.

اين اولين باري نيست كه ايتاليا براي دخالت نظامي در ليبي و آزادسازي اين كشور از اشغال تروريست ها اعلام آمادگي مي كند.

مقام هاي ايتاليايي از جمله «روبرتا بينوتي» وزير دفاع اين كشور يك سال پيش از آمادگي كشورش براي حضور نظامي در ليبي خبر داده بود.

همچنين اسناد و مدارك لو رفته ارتش ايتاليا در فوريه ( بهمن/ اسفند ) سال گذشته از اعزام 7 هزار سرباز ايتاليايي به ليبي براي مبارزه با تروريسم خبر داده بود.

پس از اظهارات مقام هاي ايتاليايي، «جان فيليپ» سفير آمريكا در رم نيز در مارس گذشته (بهمن/ اسفند) از اعزام پنج هزار نظامي ايتاليايي به ليبي خبر داد.

سقوط حكومت معمر قذافي در پنج سال گذشته و بروز هرج و مرج و ناآرامي در ليبي مسير نفوذ و گسترش گروه هاي تروريستي از جمله داعش به خاك ليبي را فراهم مساعد كرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس