کد خبر 567092
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲

مرکز کانادایی گلوبال ریسرچ در گزارشی اعلام کرد که رسانه های غربی با همکاری برخی از سازمان ها در داخل سوریه تصویری وارونه در حلب ارائه می دهند تا ارتش سوریه و نظام بشار اسد را هدف قرار دهند.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، پایگاه کانادایی «گلوبال ریسرچ» از پشت پرده حمله رسانه ای آمریکا به ارتش سوریه و بشار اسد رئیس جمهور این کشور و تحریف آنچه در حلب رخ می دهد، پرده برداشت.

بر اساس این گزارش در گزارش این مرکز کانادایی تصریح شده است: غرب هجمه رسانه ای شدیدی را برای تحریف حقیقت آنچه در شهر حلب سوریه میان ارتش سوریه و متحدانش در مبارزه با گروه های تروریستی مانند داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و احرار الشام که از سوی عربستان، ترکیه و ناتو حمایت می شوند، در پیش گرفته است.

در ادامه این گزارش عنوان شده است: گروه های مسلح صدها خمپاره را به حلب ارسال کرده اند و این موضوع موجب واکنش ارتش سوریه شده است اما رسانه های آمریکایی تصویری اشتباه از این اقدام ارتش سوریه برای رفع تهدید از شهروندان حلب را منعکس می کنند. همچنین دولت آمریکا از سازمان های غیر دولتی و برخی شبه نظامیان به صورت نیابتی استفاده می کند تا از این طریق به صورت دائمی تصویری دروغین را از ارتش سوریه نشان دهد که در آن نیروهای ارتش فقط شهروندان را هدف قرار می دهند.

همچنین در همین راستا در این گزارش تصریح شده است: از جمله بارزترین این سازمان ها، «کلاه سفیدها» در سوریه است که منبع اصلی برای انعکاس تصویری است که مدعی است جنگنده های روسیه و سوریه به شکل دائمی بیمارستان ها را هدف قرار می دهند.

مرکز «کلاه سفیدها» در اصل یک تشکیلات آمریکایی است که «جیمز لو» سرباز سابق انگلیس آن را مدیریت می کند و آمریکا و جبهه النصره به طور مشترک در آن سرمایه گذاری می کنند. این سازمان تمامی حملات به مراکز جبهه النصره را به گونه ای نشان می دهد که مخاطب تصور می کند شهروندان و بیمارستان ها و یا کارمندان بخش های پزشکی و اورژانسی مورد هدف قرار گرفته اند.

در پایان این گزارش تاکید شده است که مارتن دیمبسی رئیس ستاد مشترک آمریکا و همچنین جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در گذشته افشا کرده بودند که کشورهایی چون قطر و ترکیه با گروه های تروریستی به صورت مخفیانه همکاری می کنند و از آنها حمایت مالی می کنند تا بشار اسد را سرنگون کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس