کد خبر 566418
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند، مردمانشان با پشتیبانی از رزمندگان و جبهه‌ها افتخار فرستان صدها کامیون برای کمک‌رسانی را ثبت کردند و بانوان گیلانی نیز در بسیاری از سنگرها سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار مرتضی قربانی که در اجلاسیه بانوان نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان سخن می‌گفت،افزود: گیلانیان برای حضور در جبهه‌ها همواره شجاعانه داوطلب بودند و بسیاری از شهدای حال حاضر گیلان هنوز گمنام هستند.

وی با تاکید بر اینکه گیلانیان چه در انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس سرآمد بودند افزود: سرداران شهید گیلانی هم چون بیگلو، خوش سیرت، املاکی و…درس مردانگی و ایثار آموختند و در بخش فرماندهی به خوبی جنگ را اداره می‌کردند.املاکی جانشین لشکر قدس گیلان بود و جانشین یک لشکر در کنار بسیجیان در خط مقدم جنگید و شهید شد. املاکی الگویی است که نه تنها برای گیلان و ایران بلکه برای لبنان و سوریه و امت حزب‌الله نمونه‌ای از یک قهرمان واقعی است.

سردار قربانی با بیان اینکه در محاصره آبادان شاهد حضور رزمندگان گیلانی بودیم، اظهار کرد: لشکر قدس و لشکر کربلا در دوران جنگ تلاش زیادی کردند وامروز شاهد سپاه قدس گیلان هستیم و امیدواریم شاهد فتح آزادسازی و بیت‌المقدس با این سپاه باشیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس