«نیمه پنهان ماه» این هفته با حضور همسر شهید حسین املاکی به زندگی این شهید دوران دفاع مقدس می پردازد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پیام ها و سخنانی که رهبر معظم انقلاب در مورد اشخاص مختلف بکار می برند دارای دارای ابعاد و ویژگی های شاخصی است که خصوصیات آن فرد را نیز متذکر می شود، ایشان در مورد شهید حسین املاکی می فرمایند «شهید املاكی شما، كه توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاكی ماسك خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این».

حسین در شب عاشورای سال 1340، در روستای کولاک محله، شهرستان لنگرود در خانواده ای مذهبی و کشاورز به دنیا آمد؛ روحیه ایمان و کفرستیزی انقلابی حسین انگیزه ای فراهم کرد تا به موج عظیم انقلاب بپیوندد و در این عرصه فعالیت زیادی برای به زانو در آوردن نظام منحوس پهلوی انجام داد و بعد از انقلاب هم به جمع سبز جامگان این نهاد بر خواسته از متن امت اسلامی یعنی سپاه پاسداران لنگرود پیوست.

در روزهای نخست تهاجم عراق به ایران و در قالب نخستین گروه از نیروهای اعزامی گیلان عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد؛ از جمله ویژگی های شهید املاکی که در گفت وگو با اعضای خانواده و همرزمانش به آن اشاره شده می توان به ایمان، شجاعت، خلاقیت، تدبیر و توانمندی اشاره کرد.

می گویند خلاقیت او در ارائه شناسایی ها و طرح نظامی چنان عالی و دقیق بود که گویا سال ها در دانشکده دروس عالی نظامی و رزم آموخته است.

شهید حسین املاکی، در سال 1361 با زهرا سحری ازدواج و صاحب سه فرزند شد. وی در زمان دفاع مقدس دو بار مجروح و چندبار تحت عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت بر اثر حمله شیمیایی در سال 1367 به شهادت رسید.

«نیمه پنهان ماه» این هفته به گفت وگو با همسر این شهید بزرگوار اختصاص دارد؛ امیر بنان تهیه کننده و یاسر انتظامی کارگردان مجموعه مذکور هستند.

این قسمت از نیمه پنهان ماه برای چهارشنبه 5 اسفندماه ساعت 17.30 از شبکه افق پخش می شود.

بازپخش این برنامه هم برای پخش در ساعت های 8، 13 و 16.30 روز پنجشنبه در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس