کد خبر 566190
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و رئیس‌ هیأت عالی معارضان در مذاکرات سوریه ضمن ابراز نگرانی از اوضاع «حلب» اعلام کرد که آتش‌بس باید شامل حلب نیز بشود.

 به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و «ریاض حجاب» رئیس هیأت عالی معارضان در مذاکرات سوریه، در خصوص وخامت اوضاع «حلب» ابراز نگرانی کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» گزارش کرد، کربی اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در دو روز گذشته، تماس‌های تلفنی را با حجاب و دی‌میستورا برقرار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: «وزیر خارجه درباره وخامت اوضاع حلب ابراز نگرانی عمیق کرد. حلب جایی است که رژیم (بشار) اسد عمدتاً با هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه و طرفین آتش‌بس، همچنان به دامن زدن به تنش‌ها ادامه می‌دهد».

بنا به گفته کربی، وزیر خارجه آمریکا از روسیه خواست تا در دمشق اعمال نفوذ کند و ادامه داد: «در عین حال، وزیر خارجه به وضوح اعلام کرد که ما از روسیه می‌خواهیم که گام‌هایی را برای متوقف کردن نقض‌های صورت گرفته از سوی رژیم (اسد) به ویژه حملات بی‌رویه هوایی در حلب صورت دهد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که کری، پایان خشونت‌ها در حلب سوریه را یک اولویت برتر می‌داند.

وی در اینباره توضیح داد:‌«وزیر خارجه به وضوح اعلام کرد که پایان خشونت‌ها در حلب و در نهایت بازگشت به یک آتش‌بس ملی بادوام، یک اولویت برتر است. ما بر روی طرح‌های خاص برای کاهش درگیری‌ها و دفع تنش‌ها کار می‌کنیم و امیدواریم که به زودی در خصوص چنین طرحی به پیشرفت ملموس برسیم».

روسیه و آمریکا پیشتر در خصوص «آتش‌بس»  میانجیگری کردند که در نیمه شب 30 آوریل، به مدت 24 ساعت در حومه دمشق و به مدت 72 ساعت در استان شمالی لاذقیه به اجرا درآمد.

کربی تصریح کرد: «وزیر خارجه در هر دو تماسی که داشته است، تأکید کرد که تلاش‌های اولیه برای تأکید مجدد بر توقف خصومت‌ها در لاذقیه و شرق غوطه به این دو منطقه محدود نمی‌شود و تلاش‌ها برای تجدید آتش‌‌بس باید شامل حلب نیز بشود».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    اين سخنان كري حمايت مستقيم از تروريست هاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس