کد خبر 566195
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

کمیسیون روابط خارجی پارلمان مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که بمباران بیمارستان قدس در حلب یک جنایت وحشیانه و در راستای جنایت‌های بی‌شماری است که علیه ملت سوریه رخ می‌دهد.

 به گزارش مشرق، به نقل از رسانه‌های خبری مصر، کمیسیون روابط خارجی پارلمان مصر در بیانیه خود تاکید کرد حوادثی که در حلب، لاذقیه و حومه دمشق برای سوری ها رخ می دهد، در چارچوب جنایت نسل کشی، آواره کردن و گرسنه سازی ملت برادر عربی صورت می گیرد.

در این بیانیه آمده است که این یک جنایت ضد انسانی و بر خلاف قوانین جنگ و نبردهاست و بنابر این سکوت جامعه جهانی در برابر آن جایز نیست.

پارلمان مصر همچنین اشاره کرد: کشورهای ناظر بر مذاکرات سازش سیاسی کجایند که این حوادث در سوریه رخ می دهد، حقوق غیرنظامیان و ملت سوریه و توافق انسانی گروه های درگیر کجاست، آیا هدف استمرار جنگ و درگیری در سوریه تا کشته شدن آخرین شهروند سوری است و یا اینکه این حوادث مقدمه ای برای طرح تقسیم سوریه و آوارگی ملت آن است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که راه حل بحران سوریه تنها سیاسی است و مصر نیز بارها بر این مسئله تاکید کرده است.

در پی حملات گروههای تروریستی به شهر حلب و شهرک الزهراء‌ طی چند روز گذشته، بیش از 80 نفر به شهادت رسیده و صدها نفر نیز زخمی شدند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ در واکنش به تشدید حملات گروه‌های تروریستی به محله‌های مسکونی حلب هشدار داده است شهر حلب در آستانه «فاجعه انسانی» قرار دارد.

تروریست‌ها بعد از شکست‌های سنگین در شمال حلب مناطق مسکونی و شهروندان غیرنظامی را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار می دهند.

استفان دی میستور نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در تازه‌ترین گزارش خود برای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که آتش بس در سوریه همچنان پایدار است، اما هر لحظه احتمال فروپاشی آن وجود دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس