کد خبر 566034
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۳

موج گرمای شدید در جنوب آسیا درحالی رو به افزایش می‌گذارد که تاکنون بیش از ۳۰۰ تن در هند از شدت گرما جانشان را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، موج گرمای شدید در جنوب آسیا با اینکه هنوز به گرم‌ترین ماه‌های سال در این بخش از جهان نرسیده‌ایم جان بیش از 30 تن را گرفته است.

بر اساس این گزارش، گرمای عجیب در جنوب آسیا رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است و موجی از گرما بخش زیادی از این منطقه را از ماه آوریل سال جاری تحت تاثیر قرار داده است.

صدها نفر از گرمای شدید در تایلند، مالزی و ویتنام جان خود را از دست داده‌اند اما این در حالی است که آمار مرگ و میر در هند از 300 تن هم گذشته است.

پس از شهر «سوختای»(Sukhothai) در تایلند که با 111.7  درجه فارنهایت(44.3 درجه سانتیگراد) در رتبه نخست قرار دارد،«مای هونگ سون»(Mae Hong Son) که ولایت کوهستانی در شمال تایلند است با ثبت 112.3 درجه فارنهایت(44.6 درجه سانتیگراد) در رتبه دوم است.

با توجه به گفته‌های «کریستوفر برت»(Christopher Burt)، که یک متخصص آب‌و ‌هوا است، از 19 آوریل در بیش از 50 منطقه شهری سوابق حرارتی ثبت شده است.

رئیس بخش پیش بینی وضع هوا در وزارت هواشناسی تایلند در این رابطه گفت که از حالا ما می‌توان گفت که ما رکورد بالاترین درجه دما را در طولانی‌ترین مدت زمان در 65 سال اخیر شکسته‌ایم  و این درحالی است که هنوز فصل تمام نشده و به ماه‌های گرم سال هم نرسیده‌ایم.

گروه کنترل بیماری تایلند در این رابطه اینگونه اظهار نظر کرد که با شروع ماه مارس، گرمای شدید جان بیش از 21 نفر را گرفته است.

بر اساس این گزارش سیزده نفر از قربانیان در خارج از خانه‌شان، دو نفر در وسایل نقلیه، یک نفر در معبد و پنج تن دیگر در خانه دیگران از شدت گرما جان باخته‌اند.

مقامات این کشور از مردم خواستند که برای جلوگیری از گرمازدگی در خانه بمانند و مقدار زیادی آب بنوشند.

مالزی، سنگاپور و ویتنام نیز تحت تاثیر گرما قرار گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد که هند بدترین آمار را در این میان داشته است.

بر اساس گزارش اسوشیتدپرس، حداقل 300 نفر طی ماه جاری از شدت گرما مرده‌اند و درجه حرارت از 111 درجه فارنهایت (44 درجه سانتیگراد) گذشته است.

مرکز توسعه جامع هند (CHD)،که یک سازمان غیر دولتی است گزارش داد که 244 بدن ناشناس طی ماه اخیر در خیابان پیدا شده است که عمدتا مربوط به بی‌خانمانانی است که از شدت گرما جان باخته‌اند.

از این تعداد 80 درصد از افراد بی‌خانمان هستند و 40 تا 50 درصد مرگ و میر‌ها ناشی از گرمای شدید است.

سوء تغذیه، اعتیاد به مواد مخدر، عدم دسترسی به امکانات پزشکی به موقع،سل و دیگر بیماری‌ها و پس از آن کم‌آبی بدن و قرار گرفتن در معرض گرمای شدید علت مرگ این افراد گزارش شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس