کد خبر 645151
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان السیسی را تهدید کرده که اگر سریعا جزایر تیران و صنافیر را به ریاض تحویل ندهد به سرنوشت مبارک دچار می شود.

 به گزارش مشرق، بعد از اینکه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر تلاش کرده در دیدار اخیرش با روزنامه‌های مصری وجود اختلاف با عربستان را رد کند، «محکرم محمد احمد» روزنامه نگار و نویسنده کهنه کار مصری با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که قرار است اسرائیل مسئولیت امنیت جزایر تیران و صنافیر را که مصر به عربستان داده برعهده بگیرد.

وی همچنین فاش کرد که عربستان طی چند ماه گذشته بارها از ارسال گاز به مصر سر باز زده و شرط این کشور برای فرود هواپیمای سلمان بن عبدالعزیز به خاک مصر، انصراف قاهره از مالکیت جزایر مصری بوده است.

پانوراما الشرق الاوسط گزارش داد که این پیام تند را «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان با السیسی داده بود و متن آن در مدت اخیر محفوظ مانده بوده است.

یک منبع عربستانی نزدیک به این پایگاه اعلام کرد که جانشین ولی‌عهد عربستان در پیامی اخیرا به السیسی، فایل صوتی فاش شده از او را به میان آورده که طی آن السیسی گفته بود پول برای کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل دانه‌های برنج فراوان است و به رئیس جمهور مصر یادآوری کرده اگر تن به خواسته‌های عربستان ندهد به سرنوشت مبارک دچار می‌شود.

بر اساس این خبر بن سلمان تهدید کرده اگر مصر جزایر تیران و صنافیر را هرچه سریعتر به عربستان واگذار نکند، از تلاش برای داشتن رابطه با ایران دست نکشد و حمایت از دولت سوریه را متوقف نکند، ریاض تمام سرمایه گذاری‌ها و وام‌های خود را از مصر قطع می‌کند تا به سرنوشت رئیس جمهور پیشین این کشور مبتلا شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    بدبختا فک کردن حسنی مبارک به خاطر پول ندادن عربستان سقوط کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس