کد خبر 565089
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷

رئیس مجلس سنای بلژیک گفت: اصفهان از نظر صنعتی و توریستی نقش مهمی دارد و می‌توانیم روابط خود در زمینه صنعت توریسم را با این استان افزایش دهیم.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، کریستین دوفرین در دیدار با استاندار اصفهان ضمن قدردانی از استقبال و مهمان‌نوازی مسئولان و مردم این شهر، گفت: دیدار از شهر اصفهان یکی از آرزوهای من بود که به تحقق پیوست.

وی افزود: اصفهان گهواره‌ای از انسانیت، فرهنگ، زیبایی و ظرافت است و من امروز همه این‌ها را مشاهده کردم.

رئیس مجلس سنای بلژیک با بیان اینکه در طول تاریخ ایران و بلژیک روابط بسیار خوبی با هم داشته‌اند، اظهار امیدواری کرد که در دوران پسابرجام ارتباطات اقتصادی گسترش یابد.

وی با بیان اینکه کشور بلژِیک نقش بسیار مهمی در اروپا بازی می‌کند، افزود: این کشور از لحاظ استراتژیک موقعیت مناسبی دارد و می‌تواند نقش بالایی را در اتحادیه  اروپا ایفا کند.

رئیس مجلس سنای بلژیک افزود: اصفهان از نظر صنعتی و توریستی نقش مهمی دارد و می‌توانیم روابط خود در زمینه صنعت توریسم را با این استان افزایش دهیم.

وی صنعت، داروسازی و تکنولوژی بلژیک را قوی خواند و گفت: مردمان بلژیک بسیار جدی، کاری و فعال هستند و می‌توانیم روابط بسیار خوبی با هم داشته باشیم. 

** ورود گردشگران خارجی به کشور 3 برابر شده است

استاندار اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: اصفهان شهری با سابقه 5 هزار ساله است و در 4 دوره پایتخت ایران اسلامی بوده است.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، افزود: در سال آینده اصفهان به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی خواهد شد و امسال نیز به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی از سوی یونسکو انتخاب شد.

استاندار اصفهان افزود: در دولت تدبیر و امید با توجه به ارتباط عزتمند با کشورهای دنیا، ورود گردشگران خارجی 3 برابر شده است و اصفهان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

وی ادامه داد: اصفهان مهد زیبایی، هنر و مهمان‌نوازی است و از قدیم‌الایام نیز مردمان این شهر به مهمان‌نوازی معروف بوده‌اند.

زرگرپور به بیان ویژگی‌های اصفهان پرداخت و گفت: اصفهان با 5 میلیون جمعیت و دارا بودن 100 هزار کیلومتر مربع وسعت تقریباً سه برابر وسعت بلژیک، از استان‌های تراز اول ایران است و بیشتر صنایع بزرگ و متوسط کشور از جمله صنایع هواپیماسازی، نظامی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، فولاد و صنایع صلح‌آمیز هسته‌ای در این استان قرار دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 15 درصد تولید ناخالص صنعت به استان اصفهان اختصاص دارد، افزود: این استان در بخش کشاورزی و تولیدات لبنی و دامی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از محصولات این استان به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان در بخش دانشگاهی با دارا بودن 6 دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی قرار دارد، گفت: این استان دومین استان دانشگاهی کشور است و 330 هزار دانشجو در این استان تحصیل می‌کنند.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان 20 هزار اثر تاریخی و طبیعی و میراثی دارد که از این تعداد 1700 اثر به ثبت ملی و 6اثر نیز به ثبت جهانی رسیده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، گفت: اصفهان مرکز ادیان توحیدی است و قرن‌ها است که پیروان ادیان توحیدی مختلف در این استان به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و هر سال نیز شاهد برگزاری همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان هستیم.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه ایران و بلژیک در طول سال‌های گذشته ارتباطات خوبی با هم داشته‌اند، افزود: پس از برجام فضا برای ارتباطات بیشتر فراهم شده است.

زرگرپور اظهار داشت: استان اصفهان نیز ارتباط بیشتری با برخی کشورهای اروپایی و غیراروپایی برقرار کرده و آمادگی داریم که ارتباطات اقتصادی و فرهنگی بیشتری با شهرهای کشور بلژیک داشته باشیم چرا که سیاست دولت تدبیر و امید نیز افزایش ارتباطات با استان‌های دیگر کشورها است.

استاندار اصفهان افزود: از سرمایه‌گذاران و بازرگانان بخش خصوصی و تورلیدرهای کشور بلژیک دعوت می‌کنیم که به اصفهان سفر کنند و با جاذبه‌های اقتصادی و فرهنگی این استان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه گردشگران از 86 کشور دنیا به اصفهان سفر می‌کنند، اظهار داشت: می‌توانیم صنعت توریسم را گسترش دهیم و با حضور صاحبان صنایع بلژیک در اصفهان از این فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را برای گسترش همکاری‌ها داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس