کد خبر 564884
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب آیین نامه ای در جهت حمایت از مصرف کنندگان در دولت خبر داد و گفت: این آیین نامه در کل به نفع خریدار است.

 به گزارش مشرق، محمد رضا نعمت زاده در برنامه تیتر امشب مسائل و مشکلات حوزه خودرو را مورد بررسی بیشتر قرار داد.

در ابتدای برنامه وزیر صنعت در پاسخ به سوالی که پرسیده شد خودروی شخصی شما چیست؟ گفت: از خودروی داخلی و ملی استفاده می کنم که خودروی شخصی ام یک سمند و یک پراید است.

در ادامه برنامه نعمت زاده درباره خودروهای تولیدی در کشور گفت: هر خودرو جایگاه خود را در  کشور دارد. بعضی اوقات یک نوع برند نمره کیفیت نمی گیرد و طبعا ماشین های ارزان قیمت و قدیمی تر از لحاظ کیفیت در درجه پایین تری قرار دارند.

وی گفت: حداقل استانداردهای ملی باید در تولید خودرو رعایت شود و اگر غیر  از این باشد نمره گذاری نمی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه آیا خودرویی هست که در جهت نفع نواقص آن برآمده باشید، گفت: با کادرتولید کنندگان و سازمان ملی استاندارد مرتب جلسه داریم و مشکلات و نواقص بررسی  می شود.

وی گفت: قرار است 10 درصد به صورت سالانه بهبود کیفیت داشته باشیم و هدف گذاری کرده ایم . باید نارضایتی مشتریان هم سالانه 5 درصد کاهش داشته باشد.

نعمت زاده افزود: سال گذشته از خریداران یک میلیون و 600 خودروی فروخته شده نظرخواهی شده است که روند همیشه رو به بهبود بوده است. وی گفت: کیفیت خودرو نسبی است ، اما برای هر خودرویی استاندارد ملی و استاندارد داخل کارخانه باید رعایت شود.

نعمت زاده تاکید کرد: نظارت ها سخت تر شده است. معیار اندازه گیری کیفیت را مشکل تر کرده ایم. ضوابط را در جهت اینکه صنایع را برای بهبود کیفیت مورد فشار قرار دهیم، تغییر داده ایم.

وی درباره قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت گفت: از نمایندگان در شورای رقابت خواسته ایم که قیمت گذاری تکلیفی را بردارند و در صورت این کار نباید نگران قیمت باشیم چون عرضه زیاد شده است و واردات هم وجود دارد. وی گفت: شرکت های خارجی هم معتقدند اگر قیمت گذاری باشد به مشکل می خوریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از آیین نامه ای  که در جهت حمایت از مصرف کنندگان 10 روز پیش در جلسه هیئت دولت تصویب شد خبر داد و گفت: این آیین نامه چند ده ماده ای است که قلا در سال 89 داشتیم که نواقصی داشت اما یکسالی است که با نظرخواهی از خریداران و واحدهای تولیدی اصلاحیه ای داشتیم ، به دولت ارائه شد که تصویب شد و این آیین نامه به نفع خریدار است.

نعمت زاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه موضوع واردات خودروهای آمریکایی که مقام معظم رهبری در جمع کارگران به آن اشاره کردند چیست؟ گفت: من خودم نمی دانستم که دستور پیگیری دادم و ظاهراً در سال 93 یک شرکتی از خودروهایی که از طریق کشور ثالث بود اما تولید آمریکا بود از ما مجوز نمایندگی گرفته است و اواخر سال 94 این مجوز داده شد و البته هنوز نمی دانم که این خودرو وارد شده است یا نه.

وی افزود: یا باید مجوز این شرکت را لغو کنیم و یا بگوییم از آن استفاده نکند.

*کارت زرد مجلسی ها به من ناحق بود

نعمت زاده گفت: در خصوص واردات خودروهای لوکس ما گام های خوبی برداشته ایم اما مجلس به ناحق سال گذشته به من در خصوص واردات خودروهای لوکس کارت زرد داد که باید همین جا اعلام کنم در سال 88 حدود 31 هزار و 500 خودروی بالای 2500 سی سی، در سال 89 حدود 24 هزار خودرو، در سال 90 حدود 19 هزار خودرو، در سال 91 حدود 16 هزار و 500 خودرو، در سال 92 حدود 4 هزار خودرو وارد شد.

وی افزود: در سال 93 هم 711 خودرو وارد شد که 500 دستگاه خودروی بنز و متعلق به پلیس بود و 211 خودروی دیگر نیز با مجوزهای قبلی یا برای سفارتخانه ها وارد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 94 هم بنا بر آمار گمرک، یک مورد از این خودروها وارد نشد و مصوب کردیم که اگر یک مورد وارد شد، خارج کنند.

نعمت زاده افزود: البته تردد این خودروها در داخل مناطق آزاد مشکلی ندارد اما گاهی اوقات کم لطفی می کنند و این خودروها از مناطق آزاد خارج می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از تصمیمات ما این بوده است که نهادها، بنگاه ها، بانک ها و یا شهرداری هایی که صنایعی در زیرمجموعه خود دارند خودشان مسئول فعال کردن این صنایع باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس