کد خبر 564528
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف از جمله غوطه شرقی، حومه حمص و حومه حلب ادامه می‌دهند.

 به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در غوطه شرقی، پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره، جیش الاسلام و فیلق الرحمن، مناطق جدیدی در اطراف منطقه قدیمی موسوم به بالا را از لوث آنها پاکسازی کردند.

همچنین 13 تروریست بر انفجاری که در نقطه‌ای بین حرستاالقنطره ومرج السلطان رخ داد، کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

از سوی دیگر یگان‌های ارتش سوریه، پادگان گردان بدر در شرق فرودگاه الضمیر در قلمون شرقی را پس از بیرون راندن تروریست‌های داعشی به کنترل خود درآوردند که در نتیجه آن شماری از تکفیری‌ها به هلاکت رسیدند.

در حومه حمص هم نیروهای ارتش به عملیات نظامی خود در شمال تدمر ادامه می‌دهند که طی آن توانستند چندین تپه استراتژیک در شرق کوه المزار را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند. منابع سوری از پیشروی نیروهای ارتش در دامنه‌های غربی و شمالی کوه عنتر در شمال تدمر در سایه درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی خبر دادند، نیروی هوایی روسیه هم مواضع داعشی‌ها را هدف قرار داد.

این در حالی است که در  ادامه درگیری‌ داخلی میان گروه‌های تروریستی، رافد طه سرکرده گروه تروریستی موسوم به اسود الاسلام در کمین جبهه النصره در روستای دیرفول در حومه شمالی حمص کشته شد، اسود الاسلام با داعش به اصطلاح بیعت کرده است.

در شمال سوریه هم جنگنده‌های ارتش سوریه مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی را در الراشدین 4 و 5 در غرب شهر حلب هدف قرار دادند که تلفاتی به آنها واردکرد. این در حالی است که حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها به محله‌های مسکونی حلب همچنان ادامه دارد و تعداد قربانیان در پی اصابت موشک‌ها و گلوله‌های خمپاره و کپسول‌های انفجاری به محله‌های الحمدانیه، المیدان،‌جمعیه الزهراء،‌الشیخعلی، الاشرفیه،‌الهزاره، الخالدیه، السبیل، السریان الجدیده، حلب الجدیده، الفرنسیسکان و روضه تشرین افزایش یافته است. تروریست‌‌ها به بیمارستان‌ها و بیماران هم رحم نمی‌کنند و بیمارستان ابن الرشد را با چندین گلوله هدف قرار دادند.

خبر دیگر این‌که یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در بخش غربی و شمالی حومه حلب به همراه 25 نفر دیگر از همدستانش در حملات هوایی ارتش سوریه به هلاکت رسید.

در تحولی دیگر نیروهای ارتش توانستند امنیت را به جاده حمص السلمیه بازگرداندند و آن را به روی مردم و خودروهایشان بگشایند.

از ادلب هم خبر می‌رسد که یک انبار مهمات گروه‌های تروریستی در وادی الضیف منفجر شد.

منابع محلی به خبرنگار تسنیم گفتند محلی برای خودروهای بمب‌گذاری شده تروریست‌ها در منطقه بنش آماده شده تا برای حمله به شهرک‌های تحت محاصره الفوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب و انفجار آن از طریق تونل‌هایی که تکفیری‌ها حفر کرده‌اند، مورد استفاده قرار گیرد، این در حالی است که بیشتر ساکنان الفوعه خانه‌های خود در محله شمالی در نزدیکی بنش را از ترس نفوذ یا حمله غافلگیرکننده تروریست‌های تکفیری تخلیه کرده‌اند.

در شرق سوریه هم نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی حمله تروریست‌های داعشی به محله  الصناعه دیرالزور را خنثی کردند که در نتیجه آن چندین خودروی بمب‌گذاری شده منهدم و شماری از تروریست‌ها کشته شدند.

منابع وابسته به مخالفان هم از ورود 150 نظامی آمریکایی از جمله چندین  افسر  ارشد به فرودگاه رمیلان در حومه  الحسکه در شرق سوریه خبر دادند این مناطق تحت سیطره یگان‌های کُردی است.

غربی‌ها به سرکردگی آمریکا دو هفته پیش پایگاه نظامی را در غرب شهرک صرین در نزدیکی شهر عین العرب در حومه شمال شرقی حلب برای آموزش افراد مسلح موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک ایجاد کرده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس