کد خبر 564075
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

نمایندگان پارلمان عراق عصر امروز به وزیران پیشنهادی کابینه حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور رای دادند.

به گزارش مشرق، رای گیری برای کابینه پیشنهادی حیدرالعبادی ساعاتی قبل پس از ناآرام شدن جو جلسه به دلیل اعتراض نمایندگان اعتصابی متوقف شده بود، ولی با تصمیم رئیس پارلمان برای انتقال نشست به سالنی دیگر و درحالی که از ورود نمایندگان معترض جلوگیری شده بود، رای گیری برای تعدادی از وزیران جدید انجام شد.

براساس این گزارش در این جلسه " وفاء جعفر"  به عنوان وزیر کار و " حسن الجنابی " به عنوان وزیر منابع آبی و " علاء غنی"  به عنوان وزیر بهداشت ، " علاء دشر " به عنوان وزیر برق و " عبدالرزاق العیسی " به عنوان وزیر آموزش عالی رای آوردند.

دراین جلسه همچنین براساس قانون، موضوع کناره گیری وزیران قبلی عراقی مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت.

نمایندگان فراکسیون های مجلس عراق به حیدرالعبادی 48 ساعت مهلت داده اند تا تمام وزیران جدید را به پارلمان معرفی کند.

یادآور می شود عصر امروز درجلسه پارلمان عراق که به طور زنده از شبکه العالم پخش شد، به دنبال اعلام تشکیل جلسه بررسی کابینه پیشنهادی ، شماری از نمایندگان متحصن با حضوردرمقابل هیأت رئیسه، مانع سخنرانی سلیم الجبوری و برگزاری جلسه شدند.

قرار بود دراین جلسه حیدرالعبادی موضوع انتخاب کابینه جدید و کناره گیری وزیران قبلی را مطرح کند.

نمایندگان متحصن عراقی چند روز پیش دراعتراض به فشار احزاب و شخصیت های متنفذ به نخست وزیر برای کابینه جدید، با تشکیل جلسه و تعیین یک رئیس سِنی درغیاب الجبوری، وی و دو نایبش را از برکنار کرده و احمد الجنابی را به عنوان رئیس موقت پارلمان عراق تعیین کردند.

با این حال به علت عدم دستیابی به حد نصاب دررأی گیری مجدد برای هیأت رئیسه پارلمان، نمایندگان در تکمیل هدف برکناری الجبوری ناکام ماندند، اما به تحصن خود در داخل پارلمان ادامه دادند.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که در پاسخ به این اقدام نمایندگان متحصن به دادگاه قانون اساسی شکایت خواهد کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس