پس از آن که روزنامه دولتی ایران در صفحه سیاسی به بازتاب وضعیت «جاسوس‌ها» و « نفوذی ها» اختصاص داد، روزنامه اصلاح طلب قانون صفحه اول خود را به «امید به آزادی» یک جاسوس اختصاص داد.

تلاش اصلاح‌طلبان برای محاکمه احمدی‌نژاد / تکرار حمایت‌های همه‌جانبه روزنامه‌های زنجیره‌ای از یک جاسوس
گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

روزنامه‌های جریان اصلاحات روز سه‌شنبه را با تمرکز بر واکنش به اظهارات حدادعادل و معرفی احمدی‌نژاد به عنوان مقصر اصلی غارت دو میلیارد دلاری اموال ایران به دست آمریکا در دوران پسا برجام هجمه شدیدی را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

مهم‌ترین محورهایی که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. احمدی‌نژادی‌ها باید محاکمه شوند؛ او اهل «تهدید» است؛ برای وی فرق نمی‌کند که نمایندگان مجلس باشند یا دولتمردان قبل. علی اکبرترکان «سرمایه‌گذاری در یک کشور متخاصم» را جرم «احمدی نژادی‌ها» می‌داند و کشور متخاصم را «آمریکا» معرفی می‌کند و این در حالی است که یاران همسو با ترکان، نسبت به کشور «متخاصم» خوش‌بین هستند و حتی تماس تلفنی برقرار کرده‌اند و مشخص شد که این سرمایه‌گذاری در سال 2003 یعنی زمانی که دولت اصلاحات در ایران سر کار بود، انجام شده است.

 اکبر ترکان در همین راستا اظهار داشت: «واقعیت این است که در زمان دولت گذشته، در آمریکا که یک دولت متخاصم است، سرمایه‌گذاری کردیم، درحالی‌که این کار تخلف بود و باید قوه قضائیه به این قضیه ورود کند».

از سوی دیگر روزنامه آرمان امروز نوشت: «علی مطهری نماینده مردم تهران عصر دیروز در حاشیه نشست سالانه انجمن اسلامی آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت درباره حضور مجدد محمود احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد ابتدا باید محاكمه شود، بعد به عنوان نامزد انتخابات خود را معرفی نماید. ایشان ابتدا باید در خصوص اقدامات دوران هشت ساله ریاست جمهوری خود در دادگاه حضور یافته و پس از آن خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده كند. با توجه به عملكرد احمدی نژاد در طول ریاست جمهوری‌اش دیگر رایی نزد مردم نخواهد داشت.»

2تلاش اصلاح‌طلبان برای محاکمه احمدی‌نژاد / تکرار حمایت‌های همه‌جانبه روزنامه‌های زنجیره‌ای از یک جاسوس. تکرار حمایت اصلاح‌طلبان از یک «جاسوس»؛ پس از آن که روزنامه دولتی ایران در صفحه سیاسی به بازتاب وضعیت «جاسوس‌ها» و « نفوذی‌ها» پرداخت، روزنامه اصلاح طلب قانون صفحه اول خود را به «امید به آزادی» یک جاسوس اختصاص داد. در حالی حمایت از جاسوس‌ها در این رسانه‌ها رخ می‌دهد که حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در کنفرانس خبری خود بر «جرم جاسوسی» امید کوکبی تصریح کردند و در همین راستا اظهار داشت: «این مجرم به 10 سال حبس محکوم شده است و اگر کسی به کشور و مردم خود خیانت کند باید مورد مجازات قرار بگیرد.» و از سوی دیگر احسان مازندرانی از حلقه‌های نفوذ رسانه‌ای است که در ماه‌های گذشته دستگیر شده است.

3. هاشمی در راه ریاست خبرگان؛ یکی از روزنامه‌های جریان اصلاحات در یادداشت «هاشمي به خواست مردم «نه» نمي‌گويد» به بسترسازی مجدد حضور شکست خورده انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی پرداخته است، جریان اصلاحات معتقد است که رقیبان هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله جنتی و آیت‌الله موحدی کرمانی هستند.

4تلاش اصلاح‌طلبان برای محاکمه احمدی‌نژاد / تکرار حمایت‌های همه‌جانبه روزنامه‌های زنجیره‌ای از یک جاسوس. سفرهای انتخاباتی محمدرضا عارف در اوج «ناامیدی»؛ روزنامه‌های جریان اصلاحات در روند پوشش اخبار انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی دهم، سفرهای محمدرضا عارف را موجی برای پیروزی اصلاح‌طلبان در دور دوم قلمداد کردند؛ اما این اقدامات برای یارگیری خرداد ماه رقابت ریاست مجلس شورای اسلامی دهم است، محمدرضا عارف در اوج «ناامیدی» از حمایت اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به دنبال یاران جدید هست تا نفر اول مردم تهران عضو عادی مجلس بعد نشود.

5. «موضع شخصی» دولتی‌ها در انتخابات؛ حدادعادل در کنفرانس خبری خود با انتقاد از برخی از رفتارها اعضای دولت در انتخابات اظهار داشت: « در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان این اظهار نگرانی از دخالت آشکار مسئولان دولتی در انتخابات مطرح شد و نمونه‌های متعددی ذکر شد و از اینکه برخی مسئولان باید بی‌طرفی خود را در اجرای انتخابات نشان دهند، آشکارا گرایش خود را به یک جریان سیاسی اعلام کرده و در مجامع مردم را به رای دادن به نامزد یک جریان خاص دعوت می‌کنند و مسئولان استانی را تشویق می‌کنند که امکانات را در اختیار نامزدهای خاصی بگذارند.»

تلاش اصلاح‌طلبان برای محاکمه احمدی‌نژاد / تکرار حمایت‌های همه‌جانبه روزنامه‌های زنجیره‌ای از یک جاسوس پس از آن علي‌صوفي، رئيس‌ستاد انتخاباتي اصلاح‌طلبان تهران در مقام دفاع از دولت در گفت‌وگویی اظهار داشت: «مردم نيز به دولت گرايش دارند و براي حمايت از آن به ليستي كه حامي دولت محسوب مي‌شود راي مي‌دهند ولي ما اثري از دولت در اين ليست‌ها نمي‌بينيم. از سوي ديگر اگر فردي نيز در دولت مشغول و از موضع شخصيت حقيقي خود در فعاليت‌هاي انتخاباتي حضور داشته باشد، از امكانات دولتي استفاده نكند و از جريان‌ يا كانديدايي نيز حمايت كند، ايرادي ندارد! به اين روند نه مهندسي انتخابات مي‌گويند نه دخالت دولت در انتخابات.»

6. احمدی‌نژاد تهدید منافع ملی؛ روزنامه قانون در یادداشت «احمدي‌نژاد «مهره سوخته جناح راست» مدعی شده است که « مردم توجهي به خبر بازگشت آن مرد ندارند» و از سوی دیگر حاکمیت و جریان اصولگرای اقبال برای حضور مجدد وی در پاستور به دلیل تهدید منافع ملی ندارد و در همین راستا نوشت: « به نظر می‌رسد که پذیرش مجدد محمود احمدی نژاد و اذن حضور وی درپشت سکان دولت، نه تنها قدمی رو به عقب بلکه تهدیدی بزرگ برای ملت و حاکمیت خواهد بود و منطقی به نظر نمی‌رسد که در شرایط ثبات و امنیت داخلی و خارجی فعلی، مجموعه نظام راه پرخطر آن 8 سال را تکرار كند. پرمخاطره از آن حیث که احمدی‌نژاد و یارانش در مقام عمل تنها برای ایفای اعتقادات خود و تحکیم روابط شخصی و نه منافع ملی دست به هر اقدامی می‌زنند و اگر او مجدد بر کرسی ریاست تکیه زند، مشكلات فراوان ديگري نيز گريبان‌گير كشور مي‌شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    متن نقل قول ترکان بالای عکس ظریف روزنامه آرمان غلط فاحش دارد متخاصم رو متخاسم نوشته
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    عجب سوتی آرمان داده
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    فعلا از زایمان برجام و صدمات و خسارات ناشی از آن و التماس به شیطان بزرگ برای اجرای تعهدات بی ضمانت در مقابل آنچه از داشته های هسته ای به باد فنا داده اید، فارغ شوید بعد به فکر محاکمه توسعه دهنده و پیش برنده صنعت هسته ای، اجمدی نژاد باشید.
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    آخه اینا باشوادن و بیقیه سسواط ندارن و شناسنامه ندارن و غیرت ندارن و معلوم نیس از کجا هستن و افراطی هم هستن و اعتدال هم ندارن!!
  • حسن ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    برای به خاک مالیدن پوزه کاخ نشین های اصلاح طلب ، احمدی نژاد کافی است
  • اهری ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    عارف کاسه گدایی رای گرفته دستش و چند روز پیش تو شهر ما بود
  • ناشناس ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    ترکان کیه ؟! همان شخصی که معتقد است ما بجز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی توانمندی دیگری نداریم !
  • مهرداد ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    اگر بنا به محاکمه باشد اول از همه باید سران فتنه و راس فتنه 88 محاکمه بشوند که خیانت کردند و جرم سنگینی مرتکب شدند .
  • مهران ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    الحمدلله که مجلس خبرگانی ولایی تر از مجلس قبل شکل گرفت که در آن هاشمی جایی برای ریاست نخواهد داشت .
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    چرا اینقدر دامن میزنی به این بحث ها ..مجلس خبرگان را شما سیاسی کردی؟؟
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    آقای هاشمی که به صراحت اعلام کرده نامزد رییس مجلس خبرگان نخواهد شد .
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    امروز در مطلبی را در مشرق خواندم که این بخش از آن جالب است: "معاون سابق هماهنگ کننده امور تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: اگر منفعتی که ایران به دنبال حصول آن از توافق بوده به دست نیاید، توافق در معرض خطر قرار می‌گیرد اما فکر می‌کنم بخشی از مشکل این است که انتظارها در ایران بزرگ‌نمایی شد و دولت روحانی در زمانی که می‌خواست این توافق را در داخل بفروشد از واقعیت‌ها و عقلانیت فراتر رفت."
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 0
    ریاست هاشمی بر خبرگان رهبری خوابی است که هر گز تعبیر نخواد شد و این آرزو برای قیامت می ماند دوره بعد هم ایشان باید استراحت مطلق کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس