کد خبر 563748
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

۲ بانک بزرگ ایرلند اعلام کردند به دلیل پابرجا ماندن تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان از تسهیل معاملات مالی با این کشور امتناع می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری آیریش تایمز، به رغم لغو تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران در ژانویه امسال، 2 بانک اصلی ایرلند همچنان از تسهیل معاملات مالی با ایران امتناع می کنند.
 
در حالی که نمایندگان آژانس دولتی «بورد بیا» و اداره کشاورزی ایرلند به همراه 17 شرکت فعال در زمینه صنایع غذایی این هفته در قالب هیئتی تجاری به ایران سفر خواهند کرد، بانک ای آی بی و بانک ایرلند تایید کرده اند که محدودیت های آنها در زمینه نقل و انتقال پول در معاملات مرتبط با ایران همچنان پابرجاست.
 
این تحریم ها ممکن است موجب تضعیف ایرلند در برابر رقبای اروپایی اش در رقابت برای تجارت با ایران شود.
 
در حالی که تحریم های غرب علیه ایران در ماه ژانویه لغو شده، تحریم های آمریکا در زمینه تروریزم و حقوق بشر همچنان پابرجاست. از این رو، بسیاری از بانک های اروپایی همچنان از انجام تراکنش های مالی ای که منشا آنها ایران باشد امتناع می ورزند زیرا نگران گرفتار شدن در اقدامات تنبیهی همچنان پابرجای دولت آمریکا هستند.
 
بانک ایرلند اعلام کرده که هرچند بخشی از تحریم ها در ارتباط با ایران لغو شده، اما مقررات در زمینه ادامه اعمال تحریم های اولیه آمریکا همچنان پابرجاست.
 
این بانک در ادامه می افزاید: «به این دلایل، بانک ایرلند در موقعیتی نیست که تراکنش های مرتبط با ایران را انجام دهد.»
 
بانک ای آی بی هم گفته که محدودیت هایی در زمینه تراکنش های مالی مرتبط با ایران دارد، اما این مسئله را همچنان مورد بازنگری قرار خواهد داد.
 
در طی هفته های اخیر، ایران قراردادهای تجاری مهمی را با کشورهای فرانسه، ایتالیا و آفریقای جنوبی به امضا رسانده و قرار است در ماه های آینده میزبان هیئتی های تجاری از کشورهای آلمان و فرانسه باشد.
 
دیروز آژانس دولتی بورد بیا بیش از 100 خریدار ایرانی محصولات غذایی را گرد هم جمع کرده بود تا در سمیناری در تهران با 17 صادر کننده ایرلندی محصولات غذایی دیدار کنند.
 
اشتهای رو به افزایش ایران برای لبنیات، به ویژه شیر خشک، کره و پنیر بهترین پتانسیل برای صادرات لبنیات ایرلند است.
 
صادرات محصولات غذایی و نوشیدنی ایرلند به ایران که تحت تحریم قرار نداشت در سال گذشته میلادی به 3.6 میلیون یورو رسید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس