کد خبر 563304
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

کیومرث پوراحمد گفت: یک بار خواستند برایشان طرح در مورد اصفهان بنویسم، من هم این کار را انجام دادم اما من که بساز و بفروش نیستم 3 ماه بنویسم 3 ماه آن طرف؛ یک سال کارم طول می‌کشد هزینه آن بالا است که در آن زمان قرارداد نگارش هم حتی نتوانستند، ببندند.

به گزارش مشرق، کیومرث پوراحمد، کارگردان و نویسنده توانای سینمای ایران، فرزند پروین دخت یزدانیان فعالیت هنری خود را با دستیاری کارگردانی در سال 1353 و در مجموعه تلویزیونی «آتش بدون دود» به کارگردانی نادر ابراهیمی آغاز کرد.

ورود او به سینما از ژانر کودک آغاز شد و نویسندگی فیلم‌نامه را با «قصه خیابان دراز» به کارگردانی محسن تقوایی تجربه کرد اما مجموعه تلویزیونی "قصه‌های مجید" سبب شد که پوراحمد بیش از گذشته به شهرت برسد.

اینکه به بهانه هفته نکوداشت اصفهان و معرفی بزرگان و هنرمندان اصفهانی، در حاشیه آئین افتتاحیه این جشن با کیومرث پوراحمد درباره علاقه او به اصفهان به گفت‌وگو نشستیم.

آقای پوراحمد شما در مصاحبه‌ای گفتید که در زمانی با اصفهان قهر کرده بودید، آیا اکنون با اصفهان آشتی کردید؟

پوراحمد: در دوران کودکی شخص منزوی و گوشه‌گیری بودم و جایی نمی‌رفتم و در نتیجه جایی هم نمی‌شناختم.

ما در نجف‌آباد ساکن بودیم و به همین دلیل لهجه ما را مسخره ‌می‌کردند و این سبب شده بود که اصفهان را زیاد دوست نداشته باشم، اما بعدها که بزرگ شدم و جشنواره کودک به اصفهان آمد چند بار به جشنواره آمدم و با یک چشم دیگر به اصفهان نگاه کردم.

قصه‌های مجید چقدر سبب شد که اصفهان را بیشتر دوست داشته باشید؟

پوراحمد: از زمانی که برای جشنواره کودک به این شهر آمدم دیگر اصفهان را دوست داشتم و دیدم نسبت به این شهر عوض شد، بعد هم" قصه‌های مجید" را ساختم یک سال در اصفهان کار می‌کردم و در آن مدت اصفهان و مردم آن را دیدم، اصفهان از هر نظر، چه از نظر هنر معماری و مردم  و نوع برخورد آن‌ها برایم زیبا بود.

آیا کار جدیدی درباره اصفهان در دست کار دارید؟

پوراحمد: برای اصفهان کار جدیدی ندارم، کارهای دیگرم راجع به اصفهان نیست یک بار از اصفهان خواستند برایشان طرح بنویسم، من هم این کار را انجام دادم اما من که بساز و بفروش نیستم 3 ماه بنویسم 3 ماه آن طرف؛ یک سال کارم طول می‌کشد هزینه آن بالا است که در آن زمان قرارداد  نگارش هم حتی نتوانستند، ببندند.

  کیومرث پوراحمد در سال 1328 در نجف‌آباد اصفهان به دنیا آمد، وی فرزند پروین دخت یزدانیان؛ بازیگر سینما و تلویزیون است که با ایفای نقش بی‌بی در سریال قصه‌های مجید پا به عرصه بازیگری گذاشت.

وی برای کارگردانی فیلم "خواهران غریب" در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرد و این فیلم با رقم 141 میلیون تومان، پرفروش‌ترین فیلم سال 1375 شد.

فیلم سینمایی «کفش‌هایم کو؟» نوزدهمین ساخته کیومرث پوراحمد در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود که موضوع آن ارتباط با تبعات مهاجرت و بیماری آلزایمر است.

پوراحمد شرح حال خود را در کتابی تحت عنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس