کد خبر 563132
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

مشاور مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش به برنامه این وزارتخانه برای ساماندهی پایگاه‌های تغذیه‌ای دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم از دوران تحصیل، سبک تغذیه‌ای دانش‌آموزان را اصلاح کنیم قطعا در ادامه راه برنامه غذایی صحیحی را دنبال خواهند کرد و از افزایش بیماری‌های غیرواگیر مزمن در جامعه جلوگیری کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، دکتر متقیان در همایش تقدیر از فعالان سلامت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، افزود: هر استان با توجه به نوع فرهنگ و سبک تغذیه‌ای خویش می‌تواند الگوی غذایی برای دانش آموزان برنامه‌ریزی کند.
 
وی خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان پیشگیری به عنوان عملی موفق که باعث جلوگیری از افسردگی خیلی از خانواده‌ها در آینده می‌شود نیز به درستی صورت گرفته است.
 
متقیان همچنین از اقداماتی که برای پیشگیری و برنامه‌ریزی خوبی که دراین خصوص صورت گرفته تشکر کرد و پویایی بوجود آمده در دانش آموزان را ناشی از این توجه دانست.
 
مشاور مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه شعار امسال هفته سلامت را غلبه بر دیابت عنوان کرد و برای تحقق این شعار توجه به الگوی صحیح مصرف غذایی و توجه به میزان قند وشکر موجود در غذا را از مهمترین این برنامه‌ها دانست.
 
متقیان توجه به بوفه دانش آموزان را با اهمیت دانست و از مسئولان خواست تا در خصوص برنامه غذایی این بوفه‌ها مطابق با شعار هفته سلامت و غنی از مواد غذایی سالم برنامه‌ریزی کنند.
 
وی استفاده از الگوی خوب و مناسب در هر استان را از اولویت برنامه‌های بهداشتی برشمرد و گفت: مدارس به این جهت که مکان مناسبی برای تربیت و آموزشهای پایه‌ای است می‌تواند سلامتی و شاخص‌های آن را به خوبی یاد بدهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس